توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیتست روانشناسی

تست محبوبیت؛‌ چقدر نزد دیگران محبوب هستید؟

تست محبوبیت؛‌ چقدر نزد دیگران محبوب هستید؟

تست محبوبیت میزان محبوبیت شما نزد افراد را اندازه می‌گیرد. با توجه به مطالعات روانشناسان میزان محبوبیت شما با توجه به خصوصیات فردی‌تان و با کمک تست روانشناسی محبوبیت کاملا قابل پیش‌بینی است.
 
 
سیرافی ها| سرویس روانشناسی – آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا یک خواهر یا برادرتان نزد والدین محبوب‌تر است؟ شاید این را به خوش‌شانسی او نسبت دهید. ولی اینکه او نزد معلمان، دوستان یا همکاران خود هم محبوب است که دیگر نمی‌تواند شانسی باشد. او حتی نزد خود شما هم محبوب است.
در این مقاله در مورد محبوبیت، دلیل اهمیت آن و مزیت‌های محبوب بودن خواهیم گفت. بعلاوه تستی هست که می‌تواند میزان محبوبیت شما را اندازه بگیرد.

چرا محبوبیت اهمیت دارد؟

گروچو مارکس گفت: “هرگز به باشگاهی که مرا به عضویت بپذیرد مراجعه نمی‌کنم”. آنچه که از این جمله می‌توان فهمید سطح بسیار پایین عزت نفس اوست. خوشبختانه اغلب ما نسبت به خود احساس خوبی داریم و می‌توانیم در سطحی منطقی شاد و خوشبخت باشیم. اما یکی از روش‌های قدرتمندی که به ما برای داشتن عزت نفس بالا کمک می‌کند، این است که مورد قبول اجتماع قرار بگیریم. در واقع این شبیه رای اعتماد گرفتن از مردم است. به عبارتی دیگر سایرین احساس ارزشمند بودن ما را تایید کنند.
 

چرا محبوبیت اهمیت دارد؟ به دلیل اینکه نظر مردم در ارضای احساس ارزشمندی ما مهم است.
روانشناسان به این نتیجه رسیده‌اند، کسانی که محبوب هستند و مورد قبول دیگران واقع می‌شوند، آرا و عقاید دیگران را قبول می‌کنند. آنان هرگز افراط‌گرا نیستند و برخورداری آنان از مهارت‌های اجتماعی‌ موجب می‌شود بتوانند با دیگران رابطه‌ای بالغانه و پایا برقرار سازند.

تست روانشناسی محبوبیت

شما تا چه اندازه محبوب هستید؟ پرسشنامه زیر نشان می‌دهد که تا چه اندازه با دیگران کنار می‌آیید و آیا از این توانمندی برخوردارید که بر مهارت‌های اجتماعی خود بیفزایید.
۱- در ماه گذشته دو بار یا بیشتر در جلسات اجتماعی دعوت شده‌ام.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۲- دوستانم درباره مشکلات‌شان از من نظرخواهی می‌کنند.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۳- وقتی کسی درباره من لطیفه‌ای تعریف می‌کند، به اتفاق دیگران و بدون آنکه خجالت بکشم می‌خندم.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۴- بعضی از دوستانم اسرار محرمانه‌شان را با من در میان می‌گذارند.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۵- وقتی از موضوعی ناراحتم، آن را با دوستی در میان می‌گذارم.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۶- در دو سال گذشته دست کم در دو گروه حضور فعال داشته‌ام.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۷- من اغلب از طریق دوستانی که از پیش دارم با دیگران دوست می‌شوم.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۸- من با توجه به منافع مشترک با اشخاص دوستی می‌کنم.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۹- از هر سه برنامه اجتماعی، در یکی از آن‌ها دیر می‌رسم.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)


۱۰- دوست ندارم به دیگران وابسته شوم و دیگران را هم تشویق نمی‌کنم که به من وابسته شوند.
درست (۱ امتیاز)         غلط (۰ امتیاز)

تفسیر نمره تست محبوبیت

امتیاز ۸ تا ۱۰  شما از محبوبیت زیادی برخوردار هستید.
امتیاز ۵ تا ۷  مانند اغلب مردم محبوبیت شما در حد متوسط است.
امتیاز ۰ تا ۴  شما بطور کل خیلی مردمی نیستید و بیشتر شخصی درون‌گرا به حساب می‌آیید.
 

مزیت‌های داشتن محبوبیت

مزیت‌های داشتن محبوبیت

 

درباره محبوبیت بررسی چندان زیادی صورت نگرفته است، با این حال در این خصوص اطلاعاتی موجود است. اشخاص محبوب دیگران را به خود جلب می‌کنند. این اشخاص اغلب در زمره رهبران هستند. در محل کار، روسا و مدیران محبوب نسبت به سایر مدیران از امتیاز بیشتری برخوردار هستند؛ غیبت کارکنان ایشان در محل کار کمتر است، روحیه کارکنان بالاتر است، تنش کمتری در محیط کار وجود دارد و میزان بهره‌وری بیشتر است. افراد محبوب مهارت‌های اجتماعی بیشتری به دست می‌آورند، زیرا با برادران و خواهران و سایرین مدت طولانی‌تری تبادل برقرار می‌سازند.
 

آیا می‌توان محبوبیت قابل یادگیری است؟

 

آیا محبوبیت قابل یادگیری است؟ تلاش اشتباه دختران برای کسب محبوبیت

 
پسر‌های نوجوانی که محبوب نیستند اغلب با دیگران منازعه و مشاجره می‌کنند. از سوی دیگر دختران برای اینکه مورد توجه قرار بگیرند بی‌بند و بار می‌شوند.
روانشناسان توضیح داده‌اند که بچه‌ها می‌توانند بر محبوبیت خود بیفزایند. دانش‌آموزان کلاس سوم که در معرض آزمون‌های مهارت‌های اجتماعی قرار گرفتند توانستند محبوبیت خود را در جمع‌ها بالاتر ببرند. اشخاص بالغ نیز اگر تحت آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی قرار بگیرند، می‌توانند بر محبوبیت خود بیفزایند.
 

سخن آخر

اگر این که محبوب نیستید برای شما آزاردهنده شده می‌توانید از سوالات همین تست ایده بگیرید و در جهت محبوب شدن تمرین کنید. فراموش نکنید که این صفت می‌تواند کاملا اکتسابی باشد. اگرچه برخی افراد به گونه‌ای هستند که ذاتا به دلیل روابط عمومی بالا محبوب‌ترند، اما اینطور نیست که نتوان آن را با تمرین کسب کرد. بنابراین از همین لحظه می‌توانید شروع کنید.

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا