توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ورزش

زمان و ساعت دربی 88 (پرسپولیس و استقلال)

زمان و ساعت دربی 88 (پرسپولیس و استقلال)

جدال دو تیم مطرح پایتخت، یعنی پرسپولیس و استقلال، همواره از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار بوده است. جدای از جایگاه این دو تیم در جدول، بازی‌های این دو رقیب دیرینه و پرطرفدار همواره زمانی برای کُری‌خوانی و دیدن یک بازی پرهیجان برای اعضای دو تیم و طرفداران آن‌ها بوجود می‌آورد. امروز پنجشنبه ورزشگاه آزادی شاهد صف‌آرایی شاگرادان برانکو و شفر در مقابل یکدیگر است.


سیرافی ها| سرویس عمومی –
 طبق قرعه‌کشی انجام شده در خردادماه سال جاری، اولین بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر فصل ۹۸-۹۷ در هفته هشتم لیگ هجدهم، یعنی امروز برگزار می‌شود.  

زمان دربی

دربی امروز ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد.

داوران دربی

داوری بازی امروز را علیرضا فغانی برعهده دارد. همچنین محمدرضا منصوری و رحیم شاهین کمک‌های اول و دوم فغانی در این بازی خواهند بود. سیدرضا مهدوی به عنوان داور چهارم و مهدی عالیقدر کمک داور ذخیره این مسابقه حساس هستند. 

ساعت دربی 88 (پرسپولیس و استقلال)

تاریخچه دربی استقلال و پرسپولیس

امروز هشتاد هشتمین مصاف استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. اما اکنون کمتر کسی است که نخستین بازی‌های این تیم‌ها را به یاد داشته باشد و اکثر فوتبال‌دوستان، مصاف‌های اخیر پرسپولیس و استقلال را در خاطر دارند. از سال ۱۳۸۰ که فوتبال ایران حرفه‌ای شد، پرسپولیس و استقلال ۳۷ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند. یک بازی جام حذفی، یک دیدار جام ولایت و یک بازی سوپرجام در کنار ۳۴ دوئل لیگ برتری تشکیل دهنده ۳۷ بازی رسمی سرخابی‌ها از زمان احداث لیگ برتر است.

تعداد برد‌ها در دربی پایتخت از آن زمان مساوی است. پرسپولیسی‌ها ۹ برد داشته اند که ۸ تا در لیگ برتر بوده و یکی در سوپرجام رقم خورده و آبی‌ها به همین اندازه برنده شده‌اند که یکی در جام حذفی بوده است. نکته جالب تشابه نتیجه برد غیر لیگ برتری است؛ آبی‌ها در جام حذفی با ۳ گل شریفات و جباری پرسپولیس را مغلوب کردند و قرمز‌ها باتوجه به حاضر نشدن رقیب در میدان، با همین نتیجه برنده سوپرجام اعلام شدند.

پرسپولیس در این ۳۷ بازی ۳۷ گل زده و میانگین یک گل به ازای هر مسابقه را دارد. در این تیم اکنون سیدجلال حسینی و علی علیپور سابقه گلزنی در دربی پایتخت را دارند و امیدوار هستند تعداد گل هایشان را بیشتر کنند. استقلالی‌ها ۵ گل کمتر از پرسپولیس زده اند، تعداد گل‌های آبی‌ها در مجموع دربی نیز کمتر از پرسپولیس است؛ ۸۲ گل در برابر ۸۴ گل.

بیشترین فاصله زمانی برای کسب یک برد، ۵ سال و دو ماه است. آبی‌پوشان تهران پس از این که در دربی ۷۳ با ۳ گل پرسپولیس را شکست دادند، بیش از ۱۷۰۰ روز منتظر ماندند تا با هدایت علیرضا منصوریان بار دیگر پرسپولیس را سه‌تایی کرده و به پیروزی دست یابند. در این مدت پرسپولیسی‌ها ۴ بار پیروز شدند که ۲ بار آن در دوران برانکو ایوانکوویچ رقم خورد.
پرتکرارترین نتیجه نیز در این مدت، تساوی ۱-۱ بوده که ۱۰ بار تکرار شده است! این نتیجه ناامیدکننده، آخرین بار در دربی رفت لیگ پانزدهم رقم خورد که البته مسابقه جذابی بود و علاوه بر همدلی روی سکوها به خاطر درگذشت هادی نوروزی، از کیفیت بالای فنی هم برخوردار بود. نتیجه ۰-۰ هم ۸ بار رقم خورده است.

همچنین آقای گل دربی‌ها از سال ۱۳۸۰ فرهاد مجیدی است. او ۴ بار دروازه تیم پرسپولیس را باز کرده و پس از او بازیکنانی نظیر ایمون زاید، زنده یاد هادی نوروزی و… قرار دارند. علی علیپور و جابر انصاری فرصت این را دارند که با گلزنی در بازی پیش رو، کنار بازیکنان سه‌گله قرار بگیرند.

حالا تیم‌های آبی و سرخ ایران، تلاش می‌کنند تا بتوانند به دهمین برد خود در ۱۷ سال اخیر دست یابند و پیش از رقیب سنتی، شمار پیروزی‌هایشان را دو رقمی کنند و همین موضوع شاید باعث هجومی‌تر شدن بازی شود.

ساعت دربی 88 (پرسپولیس و استقلال)


دیگر بازی‌های امروز

به جز دربی پایتخت که مهم‌ترین دیدار امروز است، دو تیم سپاهان و نفت مسجد سلیمان از ساعت ۲۰:۳۰ امروز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان به مصاف یکدیگر می‌روند.

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا