توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تصاویر

تصاویر/ پادشاه جدید تایلند از کودکی تا تاجگذاری

جمعیت هیجان زده تایلند روز یکشنبه، بعد از مراسم تاجگذاری پادشاه جدید این کشور، به خیابان‌ها آمدند تا رژۀ پادشاه را تماشا کنند.

هزاران تایلندی در زیر آفتاب سوزان بانکوک، در خیابان‌ها صف بستند، به این امید که بتوانند یک نظر پادشاه تازه تاجگذاری کرده، ما‌ها واجیرالونگکورن، را که در فرهنگ تایلندی یک قدیس زنده تلقی می‌شود، ببینند.

مردم که به تبعیت از پادشاه، لباس زرد به تن کرده بودند، در خیابانی به طول ۷ کیلومتر گرد هم آمده بودند.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم که پیرمردی ۷۷ ساله بود، درباره علت حضور خود گفت: «می خواهم مراسم تاجگذاری را یک بار در زندگی ام ببینم، چون آخرین باری که این مراسم در کشور اجرا شد خیلی جوان بودم.»

دولت تایلند ۳۱.۳۵ میلیون دلار برای مراسم تاجگذاری سه روزه خرج کرده است و انتظار می‌رود حداقل ۲۰۰ هزار نفر در آن شرکت کنند.

یکی از شرکت کنندگان که زنی ۳۴ ساله است، می‌گوید: «در این مراسم شرکت کرده ام که بگویم تا چه اندازه پادشاهمان را می‌پرستیم.» او ۸ ساعت قبل از شروع مراسم از خانه بیرون آمده است، تا در جلوی صف بایستد.

دولت برای تسهیل رفت و آمد شهروندانی که خارج از بانکوک زندگی می‌کردند، اتوبوس‌هایی را در نظر گرفته بود. استفاده از اتوبوس و قطار در این روز رایگان اعلام شده بود.

پادشاه تایلند روز شنبه «تاج بزرگ پیروزی» را که قدمت آن به سال ۱۷۸۲ باز می‌گردد و ۶۶ سانتی متر طول و ۷.۳ کیلوگرم وزن دارد، بر سر گذاشت.

او در سال ۲۰۱۶ و به دنبال مرگ پدرش، پادشاه این کشور شد. اما مراسم تاجگذاری رسمی وی تازه این هفته برگزار شد.

عکس‌هایی از کودکی، مراسم تاجگذاری و رژه پادشاه جدید تایلند:

منبع: سی ان ان، گاردین، دیلی میل

ترجمه: سایت فرادید

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا