توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اخبار سیرافتصاویردریا و درختانسیرافگردشگری و دیدنی
موضوعات داغ

تنگه بنو سیراف یا شنویی

تنگه بنو سیراف یا شنویی پدیده ای شگفت از فرسایش سنگ‌های رسوبی زمین، در اطراف سیراف واقع شده که کمتر معرفی شده و به همین دلیل کمتر مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است.

تنگه بنو سیراف 

دلیل نام گذاری تنگه شنویی، وجود حوضچه های آب بزرگ است که در تمام دره وجود دارد ،که برای عبور از آن باید حتما شنا کرد و کانال هایی برای هدایت آب سیراف باستان است که زیبایی این تنگه را دو چندان می‌کند.

این تنگه در یک لایه ماسه‌ سنگی ایجاد شده است و به دلیل وجود میان لایه‌های مارن، سیلت و آهک و فرسایش انحلالی آنها حفره‌ها، درزها و بریدگی‌‌‌‌ های رنگی بسیار زیبایی در این دره ایجاد شده که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. 

در ابتدای #تنگه_بنو باغ و نخلستان و حوضچه های کوچک آبی وجود دارد که تفرجگاه زیباییست و می‌تواند در آینده با وجود پتانسیل خوبی که دارد ، استفاده هایی در جهت جذب گردشگر توریست انجام داد.

تنگه بنو سیراف یا شنویی
تنگه بنو سیراف یا شنویی
تنگه بنو سیراف یا شنویی
تنگه بنو سیراف یا شنویی

تنگه بنو سیراف یا شنویی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا