توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی های بارداریدانستنی های نوزادانسلامتمادر و کودک

روش بارداری سریع در ۱۴ گام

روش بارداری سریع در ۱۴ گام، تغییراتی در تغذیه و سبک زندگی شما ایجاد می‌کند. در صورت اجرا کردن گام به گام این روش، احتمال بارداری سریع افزایش چشم‌گیری می‌یابد.

سیرافی ها | سرویس مادر و کودک – برای بسیاری از زوجین باردار شدن بسیار آسان است. اما برای برخی دیگر ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا باردار شوند و یا مجبور به استفاده از تکنولوژی های نوین باروری شوند. به همین دلیل، آشنایی با روش بارداری سریع به زوجین کمک می‌کند تا شانس بارداری بیشتری داشته باشند و افزایش احتمال بارداری خود را به حداکثر برسانند.

روش بارداری سریع

در ابتدا بهتر است با برخی از حقایق علمی پیرامون باروری و بارداری سریع آشنا شوید.

  • در هر ماه تنها ۲۵ ٪ شانس باروری وجود دارد. یک زن در هر چرخه قاعدگی  ۲۵ ٪ احتمال دارد که باردار شود. البته در صورت داشتن رابطه جنسی محافظت نشده، تخمک گذاری منظم و وجود اسپرم کافی و با کیفیت، این اتفاق می‌افتد. وجود هر گونه مشکلی در لوله‌های فالوپ، تخمک گذاری و یا اسپرم‌های مرد شانس باروری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. اگر تخمک گذاری انجام نشود، اسپرم وجود نداشته باشد و یا لوله‌های فالوپ بسته و یا غیرفعال باشد، احتمال بارداری به صفر می‌رسد. 

    در صورت عدم وجود مشکل خاصی، باروری طبیعی ممکن است چند ماه طول بکشد. پس بهتر است آرامش خود را حفظ کنید و از روابط زناشویی خود لذت کافی ببرید.

  • ۱۴ ممکن است عدد جادویی شما نباشد. احتمالا شنیده اید که تخمک گذاری و بیشترین شانس بارداری در روز ۱۴ پس از اولین روز پریود قبلی رخ می‌دهد. با این حال، بازه سیکل قاعدگی در سنین مختلف، متفاوت خواهد بود. بنابراین ۱۴ یک عدد قطعی و همگانی برای تخمک گذاری نیست. هم چنین، روز‌های باروری در روز تخمک گذاری پایان می‌یابد و بهترین روز‌ها برای داشتن رابطه جنسی ۴ -۵ روز قبل و روز تخمک گذاری است.

  • داشتن رابطه جنسی قبل از تخمک گذاری احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. هنگامی که تخمک از تخمدان خارج می‌شود، باید طی ۱۲ تا ۲۴ ساعت بارور شود، در غیر این صورت فرصت باروری از دست می‌رود. از آنجایی که تقریبا غیرممکن است که زمان دقیق تخمک گذاری را بدانیم، بهتر است تا پیش از آن اسپرم‌های زیادی در رحم و لوله‌های فالوپ حضور داشته باشند تا به محض رها شدن تخمک، لقاح صورت گیرد. طول عمر اسپرم در بدن زن حدود ۵ روز است. در نتیجه بهتر است از چند روز قبل از تخمک گذاری، آن‌ها را ذخیره کنید!
  • سبک زندگی سالمی داشته باشید تا بارداری سالم تری پیش رویتان باشد. داشتن سبک زندگی سالم موجب تسریع باروری می‌شود. بهتر است پیش از اقدام برای بارداری سلامت عمومی خود را بررسی کنید و رژیم غذایی سالمی را پی بگیرید. برنامه غذایی سرشار از اسید فولیک و فولات (سبزیجات برگ سبز، اسفناج، کلم، کلم بروکلی، جوانه گندم)، به باروری کمک می‌کند. هم چنین از آنجایی که سیستم عصبی و مغز جنین، دقیقا پس از لقاح شروع به رشد می‌کند، سلامت او را تضمین می‌کند. نوشیدن آب به مقدار کافی و خوردن غذا‌های غنی از اسید‌های چرب امگا ۳، پروتئین، کلسیم و ویتامین‌ها همگی به روش بارداری سریع کمک می‌کند.

اسید فولیک

 

روش بارداری سریع در ۱۴ گام

به‌جز موارد یاد شده، راهنمایی‌های زیر نیز به تسریع بارداری کمک می‌کند.

۱ – زمان تخمک گذاری خود را پیدا کنید.

در “پنجره باروری” (دو تا سه روز پیش از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری) رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید.

۲ – وزن مطلوب خود را حفظ کنید.BMI (وزن به کیلوگرم تقسیم بر (قد به متر به توان دو)) را محاسبه کنید و وزن مطلوب خود را بدست آورید. اگر اضافه وزن دارید، وزن اضافی خود را از دست بدهید تا احتمال باروری افزایش یابد. اگر کمبود وزن دارید، ممکن است مشکلاتی در تخمک گذاری داشته باشید. هر روز فعالیت بدنی سبکی مانند پیاده روی داشته باشید.

۳ – مصرف مکمل‌های ویتامین و اسید فولیک روزانه را فراموش نکنید.

مکمل‌های ویتامین دارای ۶۰۰ میکروگرم اسید فولیک هستند و مصرف روزانه آن‌ها حداقل ۳ ماه قبل از بارداری به پیشگیری از نقص‌های مادر زادی در جنین و افزایش احتمال باروری کمک می‌کند و یک روش بارداری سریع محسوب می‌گردد. 

۴ – سیگار کشیدن را متوقف کنید.

زنان سیگاری دیرتر از دیگر زنان باردار می‌شوند. همچنین، سیگار کشیدن در دوران بارداری احتمال ابتلای جنین به اختلالات ژنتیکی را بالا می‌برد. در این رابطه تاثیر دود سیگار بر جنین، تخریب ریه های جنین پیش از تولد را در سایت ستاره بخوانید.

۵ – الکل مصرف نکنید.

مصرف الکل منجر به برهم خوردن نظم چرخه قاعدگی، مشکلات تخمک گذاری و اختلالات هورمونی می شود. اگر قصد باردار شدن دارید، مصرف الکل می‌تواند موجب ناباروری شود.

۶ – مصرف کافئین را محدود کنید.

مصرف کافئین مانع جذب آهن در خون می‌شود و همچنین ممکن است باعث کم آبی بدن شود. به طور خلاصه همه این عوامل ممکن است منجر به ناباروری در زنان شود.

۷ – مصرف شکر و شیرینی را به حداقل برسانید.

شکر یکی از فرم‌های مرگبار کربوهیدرات است! خوردن بیش از حد شکر باعث کاهش سطح انسولین در بدن می‌شود. رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات باعث ایجاد مقاومت در برابر انسولین در بدن می‌شود و اگر شما در حال اقدام برای بارداری باشید، مانع از آن می‌شود. شیرین کننده‌های طبیعی یا میوه‌ها جایگزین سالمی برای شکر هستند.

 

مصرف شیرینی‌جات و فست‌فود را در بارداری به حداقل برسانید.

 

۸ – آب بنوشید.

آب نه تنها رحم را سالم نگه می‌دارد، بلکه باعث افزایش مخاط دهانه رحم می‌شود. اسپرم‌ها به راحتی به مخاط ضخیم‌تر جذب می‌شوند و به شما در روش بارداری سریع کمک می‌کنند.

 ۹ – به میزان کافی خواب و استراحت داشته باشید.

خواب خوب برای عملکرد مناسب تمام اعضای بدن بسیار ضروری است. عادت به خواب نامنظم یا بی خوابی ممکن است بر روی هورمون تاثیر بگذارد. بر هم خوردن تعادل هورمونی بدن، موجب ناباروری می‌شود.

۱۰ –  استرس را کنار بگذارید.

استرس موجب بروز مشکلات زیادی در بدن می‌شود و یکی از آن‌ها مشکلات ناباروری است. افزایش سطح استرس مادر در دوران بارداری، بر هورمون‌هایی که باعث رها شدن تخمک از تخمدان‌ها می‌شود، تأثیر می‌گذارد. در نتیجه منجر به تاخیر در تخمک گذاری یا عدم تخمک گذاری می‌شود.

۱۱ – اگر مشکل پزشکی خاصی دارید، مطمئن شوید که شرایط کاملا تحت کنترل است.

برخی بیماری‌ها مانند آسم، دیابت، بهداشت دهان و دندان، چاقی یا صرع نیاز به بررسی پزشکی پیش از بارداری دارند. همچنین واکسیناسیون‌های مورد نیاز پیش از بارداری را انجام دهید.

۱۲ – در مورد هر یک از دارو‌هایی که مصرف می کنید، با پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

این شامل مکمل‌های غذایی یا گیاهی نیز می‌شود.

۱۳ – از تماس با مواد شیمیایی و سمی که می‌تواند باعث آلودگی در محل کار و خانه شود، اجتناب کنید.

از تماس با گربه و مدفوع آن نیز خودداری کنید.

۱۴ – رژیم غذایی خود را تغییر دهید. 

با انجام تغییرات زیر در رژیم غذایی خود، به باروری سرعت ببخشید.

  • غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان‌ها را بخورید
  • صبحانه کاملی بخورید
  • از خوردن چربی‌های خودداری کنید
  • مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید
  • فیبر بیشتری بخورید
  • از منابع غنی از پروتئین مانند گوشت قرمز و حبوبات استفاده کنید
  • لبنیات با چربی بالا را انتخاب کنید
  • از مصرف سویا و محصولات آن اجتناب کنید

تغذیه سالم

سخن آخر

  • تغذیه خوب برای داشتن بدن سالم و کمک به روش بارداری سریع ، حیاتی است.
  • مطالعات نشان داده است که داشتن یک رژیم غذایی مغذی و ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگی می‌تواند به افزایش احتمال باروری کمک کرده و بدن را برای بارداری آماده کند.
  • هر انتخابی که امروز در تغذیه و شیوه زندگی خود می‌کنید، کیفیت اسپرم و تخمک را تا ۹۰ روز آینده تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین بهتر است که از امروز سالم زندگی کنید.

 

از نظر شما روش بارداری سریع کدام است؟ تجربیات خود را با ما در بخش ارسال نظر در میان بگذارید.

برگرفته از: babymed

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا