توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه توپک خرمایی (ویژه ماه مبارک رمضان)

طرز تهیه توپک خرمایی (ویژه ماه مبارک رمضان)

توپک‌ خرمایی گزینه مناسبی برای ماه مبارک رمضان به عنوان یک شیرینی سالم و مغذی برای سفره‌ های افطار است. توپک خرمایی در تقویت حافظه موثر است.
توپک خرمایی ویژه ماه مبارک رمضان


در تهیه توپک‌ خرمایی
 انتخاب مواد مورد نظر بسته به ذائقه شما می‌تواند متغییر باشد. پیشنهاد ستاره در بکارگیری مغز آجیل‌های مختلف به صورت تست شده است چرا‌که انرژی مورد نیاز شما را در طول روز، برای روزه‌ داری تامین خواهد کرد.

خرما سرشار از ویتامین‌های A ، B ، C ، E است، همچنین دارای فلزات معدنی مانند: فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم می‌باشد. منیزیم موجود در این میوه خاصیت ضد‌سرطانی داشته و همچنین برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل، درمان سینه و ریه نیز مفید است.

استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه می‌شود، چرا‌که خرما، قند کاهش یافته به دلیل روزه‌داری را جبران می‌کند، همچنین به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که بهدلیل روزه‌داری بی‌تحرک شده است، به تحرک وا می‌دارد.

خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت می کند و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد و فسفر و منیزیم موجود در آن موجب تقویت حافظه می‌شود.

اگر میزان مواد اولیه شما به قرار زیر باشد، حدود 20 توپک خرمایی خواهید داشت.

مواد لازم جهت تهیه توپک خرمایی 

خرما‌ی بدون پوست و هسته 1 و 1/2 پیمانه
گردو،بادام یا پسته 1 و 1/2 پیمانه
آب پرتقال یا بهارنارنج (اختیاری) 2-3 قاشق سوپ‌خوری
عسل 1 قاشق سوپ‌خوری
پودر‌نارگیل، کنجد یا ترایفل‌رنگی  به مقدار لازم

طرز تهیه توپک خرمایی ویژه ماه مبارک رمضان

  1. گردو، بادام و یا پسته خام را با حرارت ملایم تست کنید. ما در این دستور از پسته تست شده استفاده می‌کنیم و کاملا سلیقه‌ای است. (توجه داشته باشید که مغز باید به صورت خام و نه شور، استفاده شود.)
  2. پوسته و هسته خرما را جدا کنید و به همراه پسته تست شده (بو داده شده) درون مخلوط کنید بریزید.
  3. مخلوط را درون ظرفی بریزید و آب پرتقال تازه و عسل را به آن بیفزایید. شما همچنین می‌توانید گلاب را جایگزین آب پرتقال نمایید.
  4. از مواد به اندازه یک گردو جدا کنید و پس از گرد کردن درون پودر‌نارگیل، کنجد و یا ترایفل‌های رنگی بغلتانید و درون کپسول‌های شکلات قرار دهید سپس در یخچال نگهداری نمایید.
  5. اگر می‌خواهید اندازه توپک‌‌ها مساوی باشد از قاشق‌های اندازه‌گیری استاندارد برای این منظور استفاده نمایید.
  6. بهتر است برای اینکه مواد به دست نچسبد، کمی آب و گلاب را مخلوط کنید و دست را با این محلول مرطوب کرده و توپک‌ها را درست کنید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا