توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه ۱۲ غذای سریع و ساده بسیار خوشمزه

طرز تهیه ۱۲ غذای سریع و ساده بسیار خوشمزه

یک غذای سریع و ساده گزینه‌ای مناسب برای شام یا مواقعی است که وقت کافی برای آشپزی ندارید. این غذاها را می‌توان با مرغ، سیب زمینی یا هر نوع سبزیجات دلخواه درست کرد و به عنوان صبحانه، نهار یا شام میل کرد.

سیرافی ها| سرویس آشپزی – درست کردن یک غذای سریع و ساده برای شام دغدغه‌ی بسیاری از خانم‌های خانه دار است. این‌ها غذا‌هایی هستند که با استفاده از مواد غذایی موجود در منزل به راحتی درست می‌شوند و زمان پخت کمی دارند. اینگونه غذا‌ها را باید با استفاده از گوشت مرغ و گوشت چرخ کرده درست کرد. همچنین می‌توان از گوشت، استفاده نکرد و یک غذای گیاهی با انواع سبزیجات تهیه و به منظور افزایش ارزش غذایی به آن‌ها تخم مرغ اضافه کرد. غذا‌هایی مثل انوع کوکو، انوع اسپاگتی و پاستا، اشکنه، سمبوسه، دال عدس، املت و … از جمله غذا‌های سریع و ساده‌ای هستند که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداخته شده است.

طرز تهیه چند نوع غذای سریع و ساده با مواد اولیه متنوع

۱. کباب کوبیده تابه‌ای

کباب کوبیده تابه ای غذای سریع و ساده
کباب کوبیده تابه‌ای یک نوع غذای ساده است که درست کردن آن ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. این غذا از ترکیب گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده با ادویه جات درست شده و با نان یا برنج به عنوان نهار یا شام سرو می‌شود.

۲. کوکو سبزی

کوکو سبزی غذای سریع و ساده
اگر سبزی کوکو را آماده در فریزر داشته باشید، این غذا نوعی غذای سریع است که از ترکیب سبزی و تخم مرغ درست می‌شود. کوکو سبزی را می‌توان به صورت ساندویچ با خیار شور و گوجه فرنگی به عنوان غذا برای بیرون بردن مورد استفاده قرار داد و یا با پلو به عنوان نهار یا شامی خوشمزه سرو کرد.

۳. کوکوی چیپس

کوکوی چیپس غذای سریع و ساده
کوکوی چیپس از ترکیب تخم مرغ با چیپس سیب زمینی درست می‌شود و اگر از چیپس آماده برای تهیه آن استفاده شود در حداقل زمان ممکن طبخ می‌شود. این غذا گزینه مناسبی برای شام یا یک میان وعده خوشمزه است.

۴. سمبوسه

سمبوسه غذای سریع و ساده
سمبوسه یک نوع غذای سریع و ساده است که از مواد پیچیده شده در پوسته‌ای از خمیر به شکل مثلث درست شده و سپس در روغن فراوان سرخ می‌شود. پوسته سمبوسه را یا با خمیر تازه و یا با نان لواش درست می‌کنند، اما مواد درون آن می‌تواند بسیار متنوع باشد.

۵. دال عدس خوزستانی

دال عدس غذای سریع و ساده
دال عدس خوزستانی یک نوع خورشت خوشمزه و مرسوم در جنوب است که در تهیه آن علاوه بر دال عدس از سیر، پیاز، و سیب زمینی هم استفاده می‌شود. این غذا اصولا دارای طعم تندی است، ولی افراد، بسته به ذائقه خود می‌توانند از فلفل کمتری در طبخ آن استفاده کنند. دال عدس یک غذای سریع و ساده بوده که در شهر‌های مختلف ایران به سبک‌های متنوعی طبخ می‌شود و می‌تواند یک غذای کاملا گیاهی باشد یا در طبخ آن از گوشت استفاده کرد.

۶. املت قارچ

املت قارچ غذای سریع و ساده
املت قارچ به راحتی در کمترین زمان تهیه می‌شود. این املت را می‌توان به صورت ساده یا با پنیر، سیب زمینی، گوجه، اسفناج، فلفل دلمه‌ای یا هر نوع ماده غذایی دیگری تهیه کرده و به عنوان یک شام با ارزش غذایی بالا مورد استفاده قرار داد.

۷. توپک پنیری سوخاری

توپک پنیری سوخاری غذای سریع و ساده
توپک پنیری سوخاری نوعی غذای بسیار محبوب در میان بچه هاست که البته در میان بزرگتر‌ها نیز جایگاه خاصی دارد. این غذا از سه لایه تشکیل شده، لایه رویی آن ترکیبی از تخم مرغ و پودر سوخاری است که در روغن سرخ می‌شود، لایه میانی اغلب ترکیبی از پوره سیب زمینی با سبزیجات و ادویه‌های مختلف بوده و در لایه داخلی معمولا تکه‌هایی از پنیر قرار می‌دهند. تنوع این غذا را می‌توان با اعمال سلیقه و ذوق شخصی افزایش داد و با صرف حداقل زمان نوعی اسنک خوشمزه درست کرد و به عنوان شام مورد استفاده قرار داد.

۸. دمپختک با نیمرو

دمپختک با نیمرو غذای سریع و ساده
دمپختک، شکل ابتدایی چلو و پلو است که به واسطه داشتن حبوبات غذایی کامل محسوب می‌شود. این غذا که بیشتر در تهران و شهر‌های مرکزی مرسوم است با انواع حبوبات مانند باقلا، ماش، عدس و لوبیا درست می‌شود و همراه با سالاد شیرازی یا ترشی به عنوان یک نهار یا شام دلچسب سرو می‌گردد.

۹. بورانی اسفناج

بورانی اسفناج غذای سریع و ساده
بورانی اسفناج یک غذای سریع و ساده است که یک پای آن ماست و پای دیگرش اسفناج می‌باشد. این غذا یکی از ساده‌ترین شام‌های خوشمزه است که تا چند روز در یخچال قابل نگهداری می‌باشد. بورانی اسفناج را می‌توان به صورت قالبی و با گردو نیز تهیه کرده و در مجالس برای پذیرایی از میهمان‌ها مورد استفاده قرار داد.

۱۰. کیک مرغ و قارچ 

کیک مرغ غذای سریع و ساده
کیک مرغ و قارچ یکی از انواع غذای سریع و ساده است که از ترکیب مرغ پخته با انواع سبزیجات درست می‌شود و با نوعی سس تهیه شده با مایونز مزه دار می‌شود. این غذا را می‌توان به عنوان شام یا حتی در جشن‌هایی مانند جشن تولد به عنوان عصرانه سرو کرد.

۱۱. پاستا پنه مرغ 

پاستا پنه مرغ غذای سریع و ساده
پاستا پنه مرغ، غذایی ساده و سریع بوده و هیچگونه محدودیتی از نظر مواد مورد استفاده در آن وجود ندارد. هر کس بسته به سلیقه و ذائقه خود می‌تواند دستور تهیه این غذا را تغییر داده و انواع سس سفید و قرمز را در آن به کار ببرید. این غذا نوعی پاستای خوشمزه‌ی غیر گیاهی با پایه‌ی سس گوجه فرنگی است. مرغ مورد استفاده در این غذا به روش مرینیت کردن مزه دار می‌شود و سس تند به کار رفته در ترکیب غذا با گوجه فرنگی، ریحان، سیر و پیاز درست می‌شود. فلفل دلمه ای، قارچ، ذرت و پنیر از دیگر مواد مورد استفاده در این غذاست.

۱۲. نودل مرغ و قارچ 

نودل مرغ و قارچ غذای سریع و ساده
نودل مرغ و قارچ غذایی سریع و ساده و مناسب برای مواقعی است که زمان کافی برای آشپزی ندارید و می‌خواهید یک غذای خوشمزه درست کنید. مواد اصلی مورد نیاز در تهیه این غذا مرغ، قارچ و نودالیت است که با سس سویا و ادویه جات مخصوصی مزه دار می‌شوند.
 
شما چه غذای ساده دیگری می‌شناسید؟ طرز تهیه آن را در انتهای این صفحه در قسمت “ارسال نظر” با ما و سایر مخاطبان سیرافی ها به اشتراک بگذارید.
 
 
فیروزه حدادی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا