توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
مذهبینمازها

طریقه‌ی خواندن نماز چهارده معصوم(ع)

طریقه‌ی خواندن نماز چهارده معصوم(ع)

 نماز چهارده معصوم از نمازهای مستحبی شیعیان است که هر کدام آداب خاص خود را دارد و برخی دو رکعتی و برخی چهار رکعتی و برخی شش رکعتی هستند.

۱) نماز پیامبر (ص):
۲ رکعت است که در رکعت اول ۱ مرتبه سوره ی حمد و ۱۵ مرتبه سوره ی قدر (انا انزلنا ) می خوانی و پس از آن در رکوع و بعد از سر برداشتن و در سجده ی اول و بعد از سر برداشتن و در سجده ی دوم و بعد از سر برداشتن در هر یک ۱۵ مرتبه سوره ی قدر را می خوانی . رکعت دوم به همین طریق است . بعد از تمام شدن نماز دعایی در مفاتیح الجنان هست که بهتر است خوانده شود.

۲) نماز امام علی (ع):
۴ رکعت است که باید به ۲ نماز دورکعتی خوانده شود. در هر رکعت حمد ۱مرتبه و قل هو الله احد ۵۰ مرتبه بعد سلام نماز را داده و شروع به خواندن ۲ رکعت بعد می کنیم به همین طریق وقتی نماز به پایان رسید دعایی در مفاتیح است که بهتر است خوانده شود .

۳) نماز حضرت زهرا (س):
۲ رکعت است در رکعت اول بعد از سوره ی حمد ۱۰۰ مرتبه سوره ی قدر و در رکعت دوم بعد از حمد ۱۰۰ مرتبه سوره ی قل هو الله و چون نماز تمام شد دعایش را بخوانید.

۴) نماز امام حسن مجتبی (ع):
۴ رکعت است که ۲نماز ۲ رکعتی خوانده شود در هر رکعت حمد ۱ مرتبه و قل هو الله ۲۵ مرتبه و بعد از پایان نماز دعایش را بخوانید .

۵) نماز امام حسین (ع): 
۴ رکعت است که به ۲ نماز ۲ رکعتی خوانده می شود . در رکعت اول حمد ۵۰ مرتبه و قل هو الله ۵۰ مرتبه که در رکوع (فاتحه و توحید ) ۱۰ مرتبه و چون سر از رکوع برداری (فاتحه و حمد) ۱۰ مرتبه و در سجده ی اول و در بین دو سجده ودر سجده ی دوم هر یک از فاتحه و توحید ۱۰ مرتّبه و چون از چهار رکعت فارغ شدی دعایش را بخوانید .

۶) نماز امام سجاد (ع):
۴ رکعت است که به ۲ نماز ۲ رکعتی خوانده می شود ودر هر رکعت حمد ۱ مرتبه و قل هو الله ۱۰۰ مرتبه و بعد از پایان نماز ۲ رکعتی دعایش را بخوانید .

۷) نماز امام باقر (ع):
۲ رکعت است در هر رکعت ۱ مرتبه حمد ۱۰۰ مرتبه سبحان الله و الحمد الله و لا اله الا الله و الله اکبر و چون نماز تمام شد دعایش را بخوانید .

۸) نماز امام صادق (ع):
۲ رکعت است در هر رکعت ۱ مرتبه حمد و ۱۰۰ مرتبه آیه “شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِکَهُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ- إِنَّ الدِّینَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ۗ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ إِلَّا مِن بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیًا بَیْنَهُمْ ۗ وَمَن یَکْفُرْ بِآیَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الْحِسَابِ”

۹) نماز امام کاظم (ع):
۲رکعت است در هر رکعت حمد ۱ مرتبه و قل هو الله ۱۲ مرتبه و بعد از تمام شدن نماز دعایش را بخوانید .

۱۰) نماز امام رضا (ع):
۶ رکعت است یعنی ۳ تا ۲ رکعت در هر رکعت حمد ۱بار و هل اتی علی الانسان ۱۰ مرتبه و بعد از پایان شش رکعت نماز دعایش را بخوانید.

۱۱) نماز امام جواد (ع):
۲ رکعت است در هر رکعت حمد ۱ مرتبه و قل هو الله ۷۰ مرتبه و بعد از نماز دعایش خوانده شود

۱۲) نماز امام هادی (ع ):
۲ رکعت است رکعت اول سو ره ی حمد و یاسین و در رکعت دوم سوره ی حمد و الرحمان و بعد از پایان نماز دعایش را بخوانید .

۱۳) نماز امام حسن عسکری (ع) :
۴ رکعت است که به ۲ نماز ۲ رکعتی خوانده میشود اول بعد از حمد ۱۵ مرتبه اذا زلزلت الارض و در رکعت دوم بعد از حمد ۱۵ مرتبه قل هو الله و دو رکعت بعد هم به همین طریق است و بعد از اتمام نماز دعایش .

۱۴) نماز امام زمان (عج):
۲ رکعت است و در هر رکعت سوره ی حمد را تا ایاک نعبد و ایاک نستعین و چون به این آیه رسیدی آن را ۱۰۰ مرتبه و بعد ادامه سوره حمد را بده و بعد قل هو الله را ۱ بار بخوان . هر دو رکعت به همین طریق است بعد از تمام شدن نماز دعای فرج ( الهی عظم البلاء) را بخوان.

منبع :  medu.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا