لوبیای سویا راهی برای کاهش وزن

لوبیای سویا راهی برای کاهش وزن

 لوبیای سویا راهی برای کاهش وزن
لوبیای سویا یک نوع مشهور از حبوبات است که منشا اصلی‌ آن شرق آسیاست. در سال‌های اخیر مصرف لوبیای سویا  به شدت گسترش یافته چون  فواید زیادی از مصرف لوبیای سویا ثابت شده است. متخصص تغذیه ما به برخی‌ از این فواید پرداخته و مصرف ۲ تا ۳ وعده در هفته از این غذای سالم را به همه توصیه می‌کند.

سویا به افراد در کنترل وزن کمک می‌کند

نشان داده شده است که مصرف لوبیای سویا روی کاهش اشتها اثر گذاشته و در نتیجه کالری دریافتی و پرخوری کم می‌شود. همین‌طور سویا  مقدار بسیار زیاد پروتئیندارد که برای کاهش وزن و حفظ عضلات ضروری است.

لوبیا سویا به بهبود وضعیت خواب کمک می‌کند

سویا حاوی مقادیر زیادی ماده معدنی منیزیوم است که به صورت مستقیم با افزایش کیفیت خواب در رابطه است. لوبیا سویا به تنظیم متابولیسم بدن کمک زیادی می‌کند.

مصرف لوبیا سویا به پیش‌گیری  یا بهبود دیابت کمک می‌کند

لوبیا سویا دارای خاصیت تحریک کننده گیرنده انسولین در بدن است. این عملکرد می‌تواند در کنترل و افزایش اثر بخشی انسولین در بدن و در نتیجه دیابت موثر باشد.

لوبیا سویا برای بهبود و سلامت هضم و جذب در بدن مهم است

لوبیا سویا حاوی مقادیر بالا از فیبر گیاهی است که به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. فیبر در بدن به بهبود حرکات دستگاه گوارش کمک می‌کند و به جلو راندن غذا در دستگاه گورش اثر می‌گذارد. این خاصیت همینطور در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های دستگاه گوارش کمک می‌کند.

لوبیا سویا حاوی مقادیر بسیار بالا ویتامین و مواد معدنی است

در لوبیای سویا مقادیر فراوان منیزیوم، کلسیم، مس و روی وجود دارد. وجود این مواد مغذی در کنار هم به تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست و مو و همینطور جلوگیری از پوکی استخوان کمک زیادی می‌کند.

تغذیه دوران بارداری در سه ماهه دوم
خواندن این مطلب