فواید غذاها

مزایای مصرف خرما بر سلامت

مزایای مصرف خرما بر سلامت

مزایای مصرف خرما بر سلامت

مزایای مصرف خرما بر سلامت
در این مطلب چندین مزایای سلامتی مصرف خرما را بیان می کنیم.

درمان یبوست 
خرماها اغلب به عنوان یک ملین در نظر گرفته می شوند. بنابراین، به همین دلیل است که اغلب توسط کسانی که دچار یبوست هستند مصرف می شوند. به منظور دستیابی به اثرات ملایم مورد نظر خرما، شما باید آنها را در طول شب خیس کنید، سپس برای روز بعد ماده شربت مانند را مصرف کنید. خرماها دارای سطوح بالای فیبر محلول هستند که برای ارتقاء حرکات روده سالم و عبور راحت غذا از طریق روده ضروری می باشند، بنابراین علائم یبوست را کاهش می دهند.

بهبود سلامت و قدرت استخوانی
مواد معدنی زیادی که در خرما یافت می شود، آنها را تبدیل به یک غذای فوق العاده برای تقویت استخوان ها و مبارزه با بیماری های دردناک مانند پوکی استخوان می کند. خرماها حاوی سلنیوم، مس، منگنز و منیزیم هستند که هر کدام از آنها برای رشد و تقویت استخوان سالم و به ویژه در افراد مسن لازم هستند.

کمک به مبارزه با کم خونی 
مواد معدنی زیاد موجود در خرما نیز آنها را یک مکمل غذایی مناسب برای افراد مبتلا به کم خونی می کند. سطح بالای آهن آنها در بیماران مبتلا به کم خونی، با افزایش انرژی و کاهش احساس خستگی همراه است.

کمک به اختلالات روده 
به نظر می رسد که محتوای نیکوتین در خرما، برای درمان بسیاری از اختلالات روده مفید
است. مصرف مداوم خرما باعث مهار رشد موجودات پاتولوژیک می شود و بنابراین باعث رشد باکتری های روده ای دوستانه می شود. از لحاظ مسائل گوارش، آنها حاوی فیبر های محلول و غیر محلول و همچنین آمینو اسیدهای مفید هستند که به هضم غذا کمک می کنند.

بهبود سلامت سیستم عصبی 
ویتامین های موجود در خرما، آنها را به تقویت ایده آل برای سلامت و عملکرد سیستم عصبی کمک می کند. پتاسیم یکی از مواد اصلی در ارتقاء یک سیستم عصبی سالم و پاسخگو است و همچنین به بهبود سرعت و هشیاری مغز کمک می کند. بنابراین، خرما یک منبع غذای عالی برای سالمندان است.

کمک به درمان آلرژی 
خرما حاوی گوگرد ارگانیک است که یک عنصر شایع در غذاها نیست. با این حال، آن دارای مزایای سلامتی، از جمله کاهش واکنش های آلرژیک و آلرژی فصلی می باشد. بر اساس یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۲، ترکیبات گوگردی آلی می توانند بر کاهش تجربه رنج مردم از رینیت آلرژیک فصلی (SAR) تأثیر مثبتی داشته باشند.

بهبود سلامت قلب 
خرماها برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید هستند. نشان داده شده است هنگامی که آنها برای شب خیس شده اند و در صبح و بعد از آن مصرف می شوند، بر روی قلب های ضعیف تاثیر بسیار مثبتی دارند. علاوه بر این، آن ها بسیار غنی از پتاسیم هستند که برای کاهش خطر سکته مغزی و دیگر مسائل مرتبط با قلب مفید شناخته شده است. علاوه بر این، آن ها به کاهش کلسترول LDL در بدن کمک می کنند که باعث حملات قلبی، بیماری قلبی و سکته مغزی می شود.

تقویت کننده انرژی 
خرماها حاوی قندهای طبیعی مانند فروکتوز، گلوکز و سقز است. بنابراین، آن ها یک غذای عالی برای تامین سریع انرژی هستند. بسیاری از مردم در سراسر جهان از خرما به عنوان یک میان وعده برای بعد از ظهر استفاده می کنند. اگر تا به حال احساس خستگی کرده اید، جویدن کمی خرما به شما کمک می کند فورا انرژی خود را دوباره به دست آورید.

افزایش سلامت جنسی
مطالعات متعدد نشان می دهد که خرماها هنگام مخلوط شدن با شیر و مصرف همراه با عسل استقامت جنسی را افزایش می دهند. مصرف این مخلوط به خاطر اثر آن در افزایش استقامت جنسی و همچنین کاهش میزان ناتوانی ناشی از برخی اختلالات جنسی بسیار رایج است. نقش خرما در ارتقاء سلامت جنسی می تواند به اجزای فلاونوئید و استرادیول موجود در خرما مربوط شود. این اجزا ثابت کرده اند که باعث افزایش اندازه، وزن، تعداد اسپرم و همچنین حرکت می شوند.

فعالیت آنتی اکسیدانی
در چندین مطالعه علمی ثابت شده است که خرما حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که به مبارزه و کاهش رادیکال های رادیواکتیو بالقوه در بدن کمک می کند. یکی دیگر از این مطالعات نیز اشاره کرد که مصرف خرما به طور قابل توجهی باعث کاهش استرس اکسیداتیو در بدن شده است.

بیشتر بخوانید  خواص برگ خرمالو؛ تحفه طبیعت در فصل پاییز
برروی تصویر کلیک کنید تا اپلیکیشن برای شما دانلود شود
نمایش بیشتر

علی اکبر

سلام من علی اکبر از شهر سیراف هستم،و این سایت رو برای شهرم که در فضای مجازی به نمایش در بیاد ساختم.امیدوارم از سایتم که همه نمونه مطالب درش هست خوشتون امده باشه و راضی باشید و میخوام که با نظرهاتون منو یاری کنید.برای یافتن مروارید دریاها را جستجو مکن شاید در گریبان خودت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن