توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییبیماری هابیماری ها و راه درمانتوصیه های پذشکی

آشنایی با علائم هشدار دهنده دیابت

آشنایی با علائم هشدار دهنده دیابت

آشنایی با علائم هشدار دهنده دیابت

آشنایی با علائم هشدار دهنده دیابت
از آنجا که دیابت نوع ۲ می تواند به برخی عوارض جدی سلامتی منجر شود، مهم است که از هر گونه نشانه های هشدار دهنده دیابت آگاهی داشته باشید و اگر این علائم را دارید، برای دیابت باید آزمایش دهید. درمان دیابت در اوایل زمانی که درمان موثر است، می تواند به جلوگیری از عوارض دیابت کمک کند. ما علائم هشدار دهنده مختلف دیابت و همچنین نشانه های هشدار دهنده ای از مشکلات دیابت را توضیح خواهیم داد.

اگر متوجه نشانه ها یا علائم جدید شوید، مهم است که به بدن خود گوش دهید و اگر نشانه های جدیدی متوجه شدید، پزشک خود را آگاه کنید. گاهی اوقات دیابت نوع ۲ بدون علائم هشدار دهنده رشد می کنند. در واقع، حدود یک سوم افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ نمی دانند که این بیماری را دارند. به همین دلیل مهم است که با پزشک خود در مورد خطر ابتلا به دیابت صحبت کنید و تعیین کنید که آیا باید آزمایش بدهید یا نه. هشدارهای معمول نشانه های دیابت عبارتند از:

افزایش تشنگی
افزایش گرسنگی (به ویژه پس از خوردن غذا)
دهان خشک
ادرار مکرر یا عفونت ادرار
کاهش وزن غیر قابل توضیح (حتی اگر شما غذا می خورید و احساس گرسنگی نمی کنید)
خستگی (احساس ضعف، خستگی)
تاری دید
سردرد
کم کاری دیابتی (از دست دادن هوشیاری)
اگر هر یک از هشدارهای فوق ذکر شده در مورد دیابت را دارید، با پزشک خود تماس بگیرید و یک آزمایش دیابت را انجام دهید. با رژیم مناسب دیابت، ورزش منظم و داروها در صورت نیاز، می توانید دیابت نوع ۲ را مدیریت کنید و زندگی فعال را تجربه کنید.

هیپوگلیسمی و دیابت
هیپوگلیسمی یا قند خون پایین، هنگامی رخ می دهد که سطح قند یا گلوکز در خون برای سوخت گیری بدن کم می شود. هیپوگلیسمی به خودی خود یک بیماری نیست بلکه یک بیماری است که از علل مختلفی حاصل می شود.
هیپوگلیسمی اغلب یک عارضه درمان دیابت است. شما می توانید با مصرف بیش از حد انسولین یا سایر داروهای دیابت یا با تاخیر خوردن غذا، هیپوگلیسمی را ایجاد کنید. هیپوگلیسمی همچنین می تواند نتیجه برخی از داروها، بیماری های دیگر یا فعالیت های بیش از حد باشد.
برخی از علائم هشدار دهنده هیپوگلیسمی در موضوع سلامتی شامل مواردی از جمله تهوع، احساس ناراحتی یا عصبی، ضربان قلب سریع، تغییرات خلقی، بینایی دشوار و راه رفتن سخت می باشند. هیپوگلیسمی شدید می تواند منجر به از دست دادن هوشیاری، تشنج و کما شود و ممکن است کشنده باشد.

هایپرگلیسمی و دیابت
در این مورد سلامت، ما خطرات هایپرگلیسمی یا سطح قند خون بالا و دیابت را توضیح می دهیم. هایپرگلیسمی باعث بروز بسیاری از علائم هشدار دهنده دیابت که در بالا ذکر شد می شود. هایپرگلیسمی ممکن است ناشی از قطع شدن یا فراموش کردن انسولین یا داروهای کاهش قند خون، خوردن بیش از حد بسیاری از کربوهیدرات ها برای مقدار تزریق انسولین، استرس و عفونت باشد.

دیابتی کما در دیابت نوع ۲
سندرم غيرکتئوزی هيپرگليسمي هيپرگسمی (HHNS)، يک عارضه بسيار جدی است که می تواند به کم کاری ديابتی و حتی مرگ در ديابت نوع ۲ منجر شود. این وضعیت جدی زمانی اتفاق می افتد که گلوکز خون بیش از حد بالا باشد و بدن به شدت خشک شود. برای جلوگیری از HHNS و کم کاری دیابتی در دیابت نوع ۲، گلوکز خون خود را به طور منظم، توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بررسی کنید. هنگامی که بیمار هستید، گلوکز خون خود را بیشتر بررسی کنید، مقدار زیادی مایعات بنوشید و در مورد نشانه های کم آبی بدن خود مراقب باشید.

سایر علائم هشدار دهنده دیابت
سایر علائم هشدار دهنده دیابت نوع ۲ عبارتند از:
کاهش سرعت بهبود زخم ها و بریدگی ها
خارش پوست (معمولا در اطراف محل واژن یا کشاله ران)
عفونت های مکرر مخمر
افزایش وزن به تازگی
تغییرات رنگ پوست تیره در ناحیه گردن، زیر بغل و کشاله ران
خستگی و سوزش دست و پا
بینایی کاهش یافته

لاغری
اگر شما هر کدام از این علائم هشدار دهنده دیابت را دارید، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید آزمایش دیابت را انجام دهید. حتی افراد مبتلا به علائم پیش دیابت نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را مانند افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ یا ۲ افزایش دهند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا