توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیروانشناسی کودکانعشق و ازدواج

آموزش شیردهی به دوقلوها

آموزش شیردهی به دوقلوها

شیرخواران دوقلو هم به شیرمادر نیاز دارند آن ها باید طبق برنامه ریزی توسط مادر تغذیه شوند مادر باید از هر دوسینه به آن ها شیربدهد و از شیرخشک هم در کنار شیر خود کمک بگیرد. بهتر است با وضعیت شیردهی به شیرخواران دوقلو آشنا شوید.

اگر به تازگی دارای دوقلو شده‌اید، مطمئن باشید که همچنان شیر خودتان برای‌شان بهتر است. شیر مادر حاوی آنتی‌بادی‌هایی است که ایمنی بدن نوزاد را بالا می‌برد. معمولا اکثر دوقلوها، هنگام تولد دچار کمبود وزن هستند زیرا اکثر اوقات زودتر به دنیا می‌آیند. در این مواقع شیر مادر بهترین گزینه است زیرا هضم آن برای معده‌ای که هنوز کاملا رشد پیدا نکرده است راحت‌تر است.

حتی اگر نوزادان قادر به مکیدن نیستند شیر خودتان را بدوشید و آن‌ها بدهید. زمانی که می‌خواهید شیردهی را آغاز کنید به هر کدام به صورت جداگانه شیر بدهید تا متوجه شوید که قدرت مکیدن هرکدام چطور است. در طی ۲۴ ساعت اول، میزان شیر خوردن و ادرار و مدفوع هرکدام را یادداشت کنید. اگر شیرتان را می‌دوشید،حتی مقدار سی‌سی مصرفی هرکدام را یادداشت کنید. اکنون که مقدار نیاز هر یک را تشخیص دادید، مدیریت شیردهی بستگی به خودتان و نوزادان دارد. برخی از مادران ترجیح می‌دهند که به طور همزمان به نوزادان شیر دهند تا در وقت صرفه‌جویی کنند. برخی دیگر ترجیح می‌دهند جداگانه به آن‌ها شیر دهند. گاهی هم بعضی از نوزادان دوست دارند به تنهایی شیر بخورند.

اگر قصد دارید به طور همزمان به آن‌ها شیر دهید، بهترین وضعیت شیردهی، قرار دادن آن‌ها در پهلوهایتان است. به این صورت که دو عدد بالش در دوطرف خود قرار دهید و نوزادان را روی آن‌ها بگذارید به شکلی که سر هردو روبه‌روی صورتتان باشد و بدنشان در پهلوهای شما.

در این صورت می‌توانید به راحتی هردو را کنترل کنید. بیشتر مادران قادر هستند که خودشان شیر مورد نیاز برای دوقلوها را تأمین کنند اما اگر شک دارید که شیرتان برای آن‌ها کافی است یا خیر، در هر ۲۴ ساعت، ۸ تا ۱۲ مرتبه شیر به آن‌ها بدهید تا میزان تولید شیرتان افزایش پیدا کند. به هر دو نوزاد از هردو سینه شیر بدهیدزیرا الگوی شیر خوردن نوزادان با یکدیگر متفاوت است. اگر پزشک نوزادان پس از اندازه‌گیری قد و وزن آن‌ها تشخیص داد که شیرتان کافی نیست، شیر خشک را جایگزین چند وعده از شیر خودتان کنید. زمانی که از شیر خشک استفاده می‌کنید، حتما شیر خودتان را بدوشید تا روند تولید شیر افت پیدا نکند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا