توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بیماری ها و راه درماندرمان با ورزشسلامتورزش

آموزش ماساژ چشم و صورت به روش ساده

آموزش ماساژ چشم و صورت به روش ساده

ماساژ چشم و صورت علاوه بر ایجاد آرامش با تمرین دادن عضلات صورت زیبایی را تضمین می‌کند. ماساژ منظم صورت در پیشگیری از ایجاد چین و چروک و سایر عوارض گذر سن نیز موثر است.


سیرافی ها| سرویس ورزش –
  قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استرس روزانه یا فشار‌های عصبی، باعث ایجاد تنش در عضلات می‌شود. تنش ایجاد شده در عضلات، در طولانی مدت منجر به خط افتادن پیشانی، ایجاد خط اخم در پیشانی وهمچنین ایجاد چروک دور لب می‌شود؛ بنابراین با ماساژ چشم و صورت ، عضلاتی که در اثر تنش سفت شده اند، ریلکس شده و این موضوع باعث کم شدن احتمال ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در صورت می‌گردد. در ادامه چند مورد از فواید ماساژ چشم و صورت ذکر می‌شود:

  • ماساژ چشم و صورت، گردش خون را در عضلات صورت شما افزایش می‌دهد. خون حاوی مواد مغذی و اکسیژن است که گردش بهتر آن سلامت پوست را تضمین می‌کند. جریان خون بیشتر در عضلات صورت به کمک ماساژ چشم و صورت، تولید کلاژن را افزایش داده و به پوست شما درخششی طبیعی می‌بخشد، در نتیجه پوست شما جوانتر به نظر می‌رسد.
  • علاوه براین، ماساژ صورت یکی از بهترین راه‌های کاهش اضطراب و ایجاد حس آرامش است.
  • همچنین ماساژ منظم صورت به از بین بردن گرفتگی سینوس‌ها از طریق روان سازی ترشحات و تخلیه آن‌ها کمک می‌کند.

 ماساژ یکی از راه‌های ریلکسیشن است که علاوه بر سالن‌های زیبایی و اسپا، خود نیز می‌توانید با کمک نکات زیر، آن‌را انجام دهید. برای بدست آوردن نتیجه مثبت یک بار در روز یا شب قبل خواب صورت خود را ماساژ دهید. حال چگونه می‌توانید ماساژ چشم و صورت را خودتان روی پوست خود انجام دهید؟

آماده سازی

قبل از شروع ماساژ، صورت خود را برای دریافت ماساژ آماده کنید. برای انجام این کار ابتدا با استفاده از یک پاک کننده ملایم صورت خود را کاملا بشویید تا مواد آرایشی، گرد و غبار و چربی انباشته از سطح پوست پاک شود. پس از تمیز کردن صورت، آن را با یک حوله خشک کنید. برای انجام حرفه ای‌تر ماساژ چشم و صورت، ابتدا صورت خود را در معرض بخار قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا منافذ پوست باز شده و هر ماده درمانی یا تقویتی که روی پوست قرار می‌گیرد، سریعتر جذب شود.

چه ماده‌ای مناسب پوست صورت شماست؟

برای ماساژ چشم و صورت می‌توانید از روغن یا سرم استفاده کنید. روغن یا سرم مورد نظر باید با نوع پوست شما همخوانی داشته باشد. استفاده از کمی روغن یا سرم باعث می‌شود تا انگشت‌های دستتان به نرمی روی پوستتان حرکت کرده و از کشیده شدن پوست جلوگیری کند.

نکات مهم در مورد انواع روغن‌ها

  • برای شفاف‌تر شدن پوستتان، اگر پوست خیلی خشکی دارید، روغن آرگان و یا بادام مناسب است. همچنین روغن جوجوبا ویا ترکیبی از روغن جوجوبا و روغن کرچک بهترین عملکرد را روی پوست‌های معمولی دارد. اگر شما علاقه‌ای به استفاده از روغن روی پوستتان ندارید از مرطوب کننده مورد علاقه تان استفاده کنید.
  • برای لیفت کردن پوست، از روغن نارگیل یا روغن آرگان برای پوست‌های خشک استفاده کنید. برای پوست‌های معمولی روغن بادام یا روغن جوجوبا و برای پوست‌های چرب از روغن جوجوبا و یا یک مرطوب کننده مناسب بهره ببرید.

مراحل ماساژ صورت  

  • ابتدا مقداری روغن یا سرم را در کف دست خود بریزید.
  • دستان خود را به هم مالیده تا روغن به صورت یکنواخت کف دست‌ها و انگشت‌ها پخش شود.
  • در مرحله بعد انگشت‌ها را بین ابروهایتان فشار داده و آن‌ها را با حرکت‌های رو به بالا به سمت پیشانی خود حرکت دهید.

روشهای مختلف ماساژ صورت

  • اگر خطوط اخم عمودی وسط پیشانی و بین دو ابرو را بصورت افقی ماساژ دهید، از عمق آن‌ها کاسته می‌شود. برای این کار، انگشتان دست را به صورت افقی به روی این خطوط قرار دهید. سپس به آرامی انگشتان را از هم دور کرده به طوریکه پوست کاملا صاف شود. چندین بار این حرکت را برای کل پیشانی تکرار کنید. دوباره مقداری روغن یا سرم در کف دستانتان بریزید.

ماساژ پیشانی

 

  • با استفاده از نوک انگشتان، از مرکز صورت، یعنی از بینی، به سمت گونه‌ها تا امتداد گوش را ماساژ دهید.
  • تکنیک بالا را برای ماساژ خط فک (خط کانتور) بکار ببرید.
  • حالا زمان آن است تا گردن خود را ماساژ دهید. بسیاری عقیده دارند سموم از قسمت صورت وارد گره‌های لنفی می‌شود. گره‌های لنفی در زیر گوش و کنار گردن قرار دارند. ماساژ باعث آزاد شدن این سموم و جلوگیری از ایجاد آن‌ها در صورت می‌شود. به مدت یک دقیقه، از حرکت‌های ملایم و عمودی از قسمت ترقوه به سمت بالا روی گردن خود استفاده کنید. از ایجاد فشار زیاد به پوست خودداری کنید. ماساژ صورت و ماساژ بافت‌های عمقی بدن متفاوت هستند، زیرا پوست صورت شما به مراتب حساس‌تر و ظریف‌تر است.
  • جلسه ماساژ را با ضربه‌های آرام روی کل چهره خود پایان دهید.   

در پایان این جلسه، می‌توانید خستگی چشم‌های خود را نیز با یک ماساژ عالی از بین ببرید.

روش ماساژ چشم

  • سرم یا روغن مورد نظر را به نوک انگشتان مالیده و دور چشم‌ها را ماساژ دهید. این بار از مقدار بیشتری روغن استفاده کنید تا از کشیده شدن پوست بسیار حساس و ظریف دور چشم جلوگیری شود.
  • انگشتان حلقه هر دست را بین ابرو‌ها قرار دهید.

ماساژ چشم

  

  • با حرکت‌های کوچک به شکل دایره‌ای دور چشم خود را به آرامی ماساژ دهید. این نوع ماساژ، باعث کاهش پف چشم و درخشان‌تر شدن این قسمت می‌شود.

منبع: .wikihow

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا