توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داریهنر در خانه

آموزش مرحله به مرحله ساخت پرده آویز

ساخت پرده آویز، کار ساده‌ای است. با خواندن این مقاله می‌توانید نحوه‌ی کار را بیاموزید و بعد با دیدن نمونه‌های دیگر، خودتان دست به کار شوید. مدل‌ها بی نهایت هستند، بنابراین تنها الهام بگیرید و با سلیقه خودتان بهترین طرح‌ها را درست کنید.

سیرافی ها| سرویس خانه‌داری – در این مطلب شما نحوه ساخت پرده آویز را یاد خواهید گرفت. این مدل پرده‌ها، بسیار ساده و در عین حال خاص و منحصر به فرد هستند و می‌تواند حال و هوای تازه و ویژه‌ای به فضای اتاق شما ببخشد. علاوه بر این، کار دست شما خواهد بود و به نوعی می‌توانید خلاقیت و سلیقه خود را به نمایش بگذارید. خب بیایید دست به کار شویم…

ساخت پرده آویز

وسایل مورد نیاز

مواد و وسایل مورد نیاز برای درست کردن پرده آویز عبارتند از:
  • مهره اریلیک شفاف
  • دانه اکریلیک رنگی رنگی
  • مهره چوبی
  • آویز‌های فلزی
  • مهره سنگی
  • سیم مفتول یا سیم بکسل
  • قیچی
  • گیپور (اختیاری)
  • چسب دوطرفه (اختیاری)
  • ماژیک (اختیاری)

 

لوازم ساخت پرده آویز

طرز ساخت پرده آویز

۱. یک قطعه ۳۴ سانتی متری از سیم جدا کنید.
۲. آویز فلزی را با یک گره، در یک سومی سیم جاسازی کنید.
ساخت پرده آویز
۳. با دو سانتی متر فاصله، یک گره دیگر روی سیم بزنید و یک مهره رنگی را در سیم قرار دهید. (گره به منظور ثابت نگه داشتن مهره روی سیم است)
۴. دو سانتی متر دیگر و یک گره دیگر، این بار یک مهره کوچکتر را درون سیم قرار دهید.
۵. انتهای سیم را گره بزنید و یک حلقه درست کنید. حالا شما دسته‌ی مرکزی پرده آویز را درست کرده‌اید.

حالا نوبت به ساخت چند رشته‌ی تزئینی دیگر می‌رسد:
۱. یک قطعه ۶۸ سانتی از سیم را جدا کنید.
مهره پرده آویز

۲. همچون رشته قبلی، ابتدا یک آویز تزئینی درون سیم جاساز کنید و به ترتیب، مهره‌های رنگی را با فواصل دوسانتی متری از یکدیگر درون سیم قرار دهید و انتهای سیم را حلقه کنید.
۳. دقت داشته باشید که این دسته‌ها باید در طول‌های متفاوتی درست شوند؛ بنابراین یک بند ۷۶، ۸۴، ۹۲ و ۱۰۰ سانتی متری دیگر نیز ببرید و این مراحل را اجرا کنید تا رشته‌هایی شبیه به تصویر زیر داشته باشید.

مهره پرده آویز
پس از درست کردن رشته ها، به تعداد مورد نظرتان، نوبت به نصب پرده آویز می‌رسد. رشته‌ی مرکزی، که از همه کوتاه‌تر است را در میانه قرار دهید و به ترتیب افزایش طول رشته‌ها، سایر بند‌های تزئینی را در دوطرف رشته مرکزی، با استفاده از چسب دوطرفه نصب کنید.
نصب پرده آویز
نصب پرده آویز
برای پنهان کردن چسب‌ها، می‌توانید با استفاده از یک نوار گیپور، روی چسب‌ها را بپوشانید.
ساخت پرده آویز

نظر شما چیست؟ آیا تا به حال پرده آویز درست کرده‌اید؟ تجربیات خود را در رابطه با ساخت پرده آویز با ما و مخاطبان سیرافی ها به اشتراک بگذارید.
برگرفته از: instructables

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا