توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی های بارداریمادر و کودک

آیا خودارضایی در بارداری خطرناک است؟

آیا خودارضایی در بارداری خطرناک است؟

در مواردی که مادر باردار دارای شرایط و مشکلات خاص بارداری باشد، خودارضایی در بارداری ممکن است باعث زایمان زودرس و یا سقط جنین شود. در این مقاله درباره علت‌های پزشکی منع خودارضایی در بارداری و موارد مربوط به آن بحث شده است.

خودارضایی در بارداری


سیرافی ها| سرویس مادر و کودک –
 بارداری دورانی است که شرایط خاص خود را دارد و در این دوران ممکن است زنان نیاز داشته باشند که نیازهای جنسی خود را برطرف کنند و البته زنانی هستند که در دوران بارداری از طریق استمنا یا خودارضایی، لذت می برند. اما آیا خودارضایی در بارداری از لحاظ پزشکی خطرناک است و آیا برای مادر و جنین مشکلی ایجاد نمی‌شود؟ بسیاری از زنان از پرسیدن این سوال و سوالات مشابه خجالت زده می‌شوند ولی با خواندن این مقاله می‌توانید، پاسخ همه سوال‌های خود را پیرامون این مسئله دریابید.

برخی از پزشکان معتقدند تا زمانی که مادر باردار از لحاظ جسمی سالم است و هیچ نگرانی درباره سلامت جنین ندارد، خودارضایی مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند و این ممکن است باعث تعجب بسیاری از افراد شود. اما در ادامه به حقایقی کامل درباره خودارضایی در بارداری می‌پردازیم.

چرا زنان در دوران بارداری احساس نیاز به خودارضایی می‌کنند؟

زمانی که یک زن باردار می‌شود، تغییرات ظاهری و جسمی زیادی در او ایجاد می‌شود، مثلاً شکمش بزرگتر می‌شود و … همه این تغییرات منجر می‌شود که روابط زناشویی و پوزیشن‌های مختلف رابطه جنسی برای هر دو طرف سخت شود. از طرفی شوهر و شریک زندگی نیز به دلیل ترس از آسیب به جنین و یا خود همسر، از داشتن رابطه جنسی امتناع می‌کند.

از طرفی به دلیل تغییرات هورمونی در بدن زنان، میل جنسی بسیاری از آنان در زمان بارداری افزایش می‌یابد. هورمون‌های استروژن و پروژسترون در بدن زنان افزایش می‌یابد و این باعث می‌شود، میل جنسی نیز افزایش یابد. بنابراین زنان باردار در این دوران، خواستار رابطه جنسی بیشتری هستند و می‌خواهند به هر نحوی که شده نیاز جنسی خود را برطرف نمایند. برعکس این حالت هم دیده می‌شود؛ بدین صورت که میل جنسی برخی از زنان در دوران بارداری کاملاً کاهش می‌یابد. کاهش میل جنسی این زنان به دلیل حالت‌های تهوع و استفراغ و تغییرات جسمی دیگر است؛ این نیز طبیعی است.

حقایقی درباره خودارضایی در بارداری

در صورتی که خودارضایی در دوران بارداری منجر به ارگاسم شود، می‌تواند مفید باشد، زیرا ارگاسم منجر به کاهش استرس و تنش شده و می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی زنان داشته باشد.

در زمان‌هایی که عوارض و نگرانی‌هایی در مورد بارداری وجود دارد، خودارضایی در بارداری ممکن است نتایج خوبی به همراه نداشته باشد. زنان مبتلا به جفت سر راهی، نباید در دوران بارداری خودارضایی داشته باشند، زیرا برای جنین و مادر خطرناک است. در برخی از موارد از خود ارضایی در دوران بارداری دیده شده است که با تحریک رحم، خطر زایمان‌های زودرس و یا سقط جنین افزایش می‌یابد. 

آیا خودارضایی در بارداری خطرناک است؟

آیا ارگاسم در طول بارداری می‌تواند مشکل ایجاد کند؟

ارگاسم عضلات رحم را متوقف می‌کند و حتی می‌تواند منجر به اسپاسم در دهانه رحم شود. زنانی که سابقه زایمان زودرس دارند، باید از کار‌هایی که منجر به تحریک رحم می‌شود، خودداری کنند. ارگاسم می‌تواند خطر زایمان‌های زودرس را افزایش دهد. از طرفی زنانی که مشکل زایمان زودرس و مشکلات مربوط به رحم ندارند، داشتن ارگاسم در بارداری خوب است و خطری ایجاد نمی‌کند.



خودارضایی در بارداری و گرفتگی عضلانی

در زمان خودارضایی در بارداری، میزان مشخصی گرفتگی عضلانی انتظار می‌رود. در زمان خودراضایی با رسیدن به ارگاسم، ممکن است اندکی گرفتگی عضلانی ایجاد شود. گاهی ممکن است این گرفتگی‌های عضلانی مخصوصاً در نواحی رحم شدید باشد که اگر با خروج مایع مانند آب یا خون همراه بود، باید سریعاً با پزشک متخصص مشورت شود.

در چه مواردی پزشک، رابطه جنسی را در دوران بارداری منع می‌کند؟

در برخی موارد پزشک، رابطه جنسی و یا ارگاسم زن باردار را در دوران بارداری ممنوع می‌کند، از جمله:

  • شما علائم زایمان زودرس و یا سابقه زایمان زودرس در حاملگی‌های قبلی را دارید.
  • جفت سر راهی برای شما تشخیص داده شده است.
  • علائم نقص در گردنه رحم مشاهده می‌شود.
  • خونریزی داشته‌اید.

آیا خودارضایی در بارداری خطرناک است؟

نتیجه گیری

برخی از پزشکان معتقدند که خودارضایی در بارداری یک روش برای کاهش استرس در این دوران است ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این تنها زمانی صحیح است که مشکلات بارداری، زایمان زودرس، رحم ضعیف، جفت سر راهی و … وجود نداشته باشد، در غیر اینصورت هم جنین و هم مادر، دچار مشکلات شدیدی خواهند شد. البته این از نظر پزشکی بررسی شده است.

این کاملا طبیعی است که میل جنسی شما در زمان بارداری افزایش یابد. شما می‌توانید در مورد این نیاز، روش‌های برطرف کردن آن و بهترین پوزیشن‌‌های رابطه جنسی در دوران بارداری با همسرتان، اطلاعات کسب کرده و یا با پزشک متخصص خود مشورت کنید و از او کمک بخواهید. شایان ذکر است که این مقاله بررسی این موضوع از لحاظ پزشکی را مد نظر داشت و مسایل شرعی مربوط به خودارضایی در بارداری را پوشش نمی‌دهد.

برگرفته از: healthline و healthnewsminute

مهسا زارعی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا