توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

استفاده از مواد غذایی آلرژی‌زا برای شیرخوار

 

استفاده از مواد غذایی آلرژی‌زا برای شیرخوار

سعی کنید به شیرخوارتان در این دوران مواد غذایی آلرژی‌زا ندهید این خوردنی ها می توانند باعث آسیب به سلامتی شیرخوارتان شوند، در مصرف تخم مرغ و بادام زمینی برای فرزندتان احتیاط کنید و مراقب علائم آلرژیک در بدن وی پس از خوردن این موادغذایی باشید.

محققان می‌گویند برای آنکه فرزندتان به بادام زمینی آلرژی نشان ندهد از دوران شیرخواری به او بادام زمینی بدهید. به گفته محققان انگلیسی دور نگه داشتن کودکان از مواد غذایی آلرژی‌زا راهکار خوبی نیست و بر عکس باید کودکان را با این نوع مواد غذایی آشنا کرد. طبق تحقیقی که نتایج آن در مجله New England Journal Of Medicine منتشر شده است نوزادانی که از سن پایین با مزه بادام زمینی آشنا می‌شوند کمتر از سایر نوزادان در سنین بزرگسالی به بادام زمینی حساسیت نشان می‌دهند.

 

برای اثبات این موضوع محققان ۶۰ شیر خوار ۴ تا ۱۱ ماهه را زیر نظر گرفتند. نیمی از کودکان برای ۵ سال از خوردن بادام زمینی محروم شدند و نیمی دیگر هفته ای ۶ گرم کره بادام زمینی مصرف کردند. بررسی‌ها نشان داد کودکانی که با طعم بادام زمینی آشنا شدند ۸۱ درصد کمتر از کودکانی که این ماده غذایی را نخورده بودند به آن آلرژی نشان دادند. آلرژی به بادام زمینی دومین آلرژی شایع بعد از آلرژی به تخم مرغ در کودکان است و تحقیق ذکر شده اولین تحقیق در نوع خود به شمار می‌رود.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا