توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خانه داریهنر در خانه

به راحتی آویز گلدان های شیک و ارزان بسازید

به راحتی آویز گلدان های شیک و ارزان بسازید

در فصل‌های بهار و تابستان آویزان کردن گلدن در خانه یا حیات خلوت بسیار زیبا و دوست داشتنی است. اگر نمی‌خواهید برای اینکار زیاد هزینه کنید ما در اینجا ۱۰ روش جالب و شیک از درست کردن آویز گلدان در منزل را به شما می‌آموزیم که بتوانید خانه خود را بهاری کنید.

عکس آویز گلدان

سیرافی ها  در این مطلب مدل‌های زیبایی از آویز گلدان‌های مختلف را به شما ارائه می‌دهد که از پوست میوه، تایر و بطری‌های دور ریختنی مختلف، قفس پرندگان و قفس‌های سیمی درست شده‌اند. با ما همراه شوید.

۱- ساخت آویز گلدان با گلدان های ساده

اگر می‌خواهید آویزی ارزان و فوق العاده آسان داشته باشید، این مدل مناسب شماست. به راحتی می‌توانید یک گلدان پلاستیکی ارزان قیمت از بازار بخرید و یا از سطل‌های دور ریختنی استفاده کنید. سپس روی دو طرف بالای سطل دو سوراخ ایجاد کنید و طناب را وارد آن کنید و در بالا گره بزنید. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا این آویز گلدان را درست کنید. اگر می‌خواهید زیباتر شود می‌توانید دو سه عدد گلدان با رنگ‌های مختلف را با این روش درست کرده و در کنار هم آویزان کنید.

عکس آویز گلدان با گلدان های ساده


۲- ساخت آویز گلدان با قفس پرنده ها

برای این کار می‌توانید از قفس پرنده قدیمی خود استفاده کنید و یا یک قفس دست دوم از فروشگاه‌ها تهیه نمایید. سپس گل‌های مورد علاقه خود را همراه با خاک درون قفس قرار بدهید و بعد با نخ دور قسمت پایین قفس و روی گل‌ها و خاک بپیچید. قفس باید حدود دو سانتی متر کفی داشته باشد که خاک را حفظ کند. سپس آن را با طناب آویزان کنید.
این روش فوق العاده‌ای است برای درست کردن یک آویز گلدان روستایی که برای آویزان کردن در داخل یا خارج از منزل مناسب است.
 

عکس آویز گلدان با قفس پرنده ها


۳- ساخت آویز گلدان با پوست نارگیل

پوست نارگیل یک گزینه عالی برای درست کردن آویز گلدان است. به خصوص اگر به دنبال یک منظره ساحلی هستید، پوست های نارگیل مناسب هستند. با یک نارگیل می‌توانید دو آویز درست کنید. تنها کافی است هنگام مصرف نارگیل پوست آن را درست از وسط باز کنید.

دو طرف لبه‌های پوست را سوراخ کنید و یک طناب به آن آویزان کنید. سپس درون پوست نارگیل را با خاک پر کرده و گل‌های مورد علاقه خود را درون آن بکارید. می‌توانید روی پوست نارگیل را با رنگ‌های مختلف تزیین کنید.

ساخت گلدان آویزی با پوست نارگیل


۴- ساخت جاگلدانی با چوب

برای درست کردن این جاگلدانی می‌توانید یک مربع چوبی درست کنید و آن را روی دیوار بچسبانید، بعد گلدان گل خود را داخل آن قرار دهید. با این کار می‌توانید از فضای خانه خود به خوبی استفاده کرده و یک باغ خانگی درست کنید.

عکس جاگلدانی چوبی دیواری


۵- ساخت آویز گلدان با سبد سیمی

یک سبد سیمی ساده را بردارید و سه طرف آن را با طناب گره بزنید. بعد آن را به سقف آویزان کنید و گلدان را داخل آن بگذارید. می‌توانید میله‌ها را با رنگ‌های مختلف نقاشی کنید. می‌توانید با اضافه کردن وسایل تزیینی دیگر، آنها را کاملا منحصر بفرد کنید.

عکس آویز گلدان با سبد سیمی


۶- درست کردن آویز چوبی معلق

با استفاده از یک صفحه چوبی دایره‌ای می‌توانید این گلدان معلق زیبا را درست کنید. بعد با استفاده از طناب و یا هر نوع نخ و ریسه دیگر آن را آویزان کنید. برای این کار ۴ عدد طناب یک اندازه را از یک طرف محکم بهم گره بزنید، بعد صفحه چوبی را داخل آن قرار دهید و آن را از سقف آویزان کنید. این آویز گلدان یک نمای ساده و روستایی به خانه شما می‌بخشد.

عکس آویز چوبی معلق


۷- درست کردن آویز گلدان با تایر قدیمی

تایر قدیمی که در حیاط خلوت شما وجود دارد می‌تواند به یک گلدان زیبا تبدیل شود. تنها کافی است داخل تایر گل بکارید و آن را از یک درخت آویزان کنید.

عکس آویز گلدان با تایر قدیمی


۸- درست کردن گلدان و آویز با خزه

این آویز زیبا با گیاه موس بال (نوعی خزه) درست شده است. برای ساخت این آویز به مقداری خزه، خاک، تور و مقداری نخ محکم نیاز دارید. این گلدان فانتزی را می‌توانید در انواع دکوراسیون‌ها استفاده کنید.

عکس آویز گلدان با خزه


۹- ساخت آویز گلدان وارونه

این مدل گلدان‌ها می‌توانند نمای خاص و زیبایی به منزل شما بدهند. می‌توانید با استفاده از قوطی‌های خالی پلاستیکی مثل قوطی قهوه و یا شامپو این گلدان‌های زیبا را درست کنید و گیاهی متناسب با این نوع زندگی را در آن کاشته و از سقف آویزان کنید.

عکس  آویز گلدان وارونه


۱۰- ساخت گلدان دیواری با بطری پلاستیکی

آیا می‌دانید با بطری‌های خالی شامپو قدیمی و بطری‌های بازیافتی دیگر چه کار‌هایی می‌توانید بکنید؟ می‌توانید با آن‌ها آویز گلدان‌های زیبا و ارزان بسازید.

این کار بسیار آسان است. ابتدا مثل تصویر زیر بطری‌ها را برش دهید و به آن‌ها نخ آویزان کنید، بعد می‌توانید روی بطری‌ها را نقاشی کرده و یا روی آن‌ها را با وسایل تزیینی بپوشانید. سپس گل مورد علاقه خود را درون آن کاشته و از دیوار آویزان کنید.

عکس آویز گلدان دیواری با بطری پلاستیکی

 

همچنین می‌توانید روش ساخت گلدان‌های کوچک زیبا برای تزئیین خانه را نیز در ستاره بیاموزید.

برگرفته از: Diyncrafts

 

فاطمه مقدسی – گروه خانه‌داری ستاره

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا