توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

حلیم بادمجان با گوشت و عدس

حلیم بادمجان با گوشت و عدس

 
حلیم بادمجان با گوشت و عدس

 حیلم بادمجان از غذاهای اصیل ایرانی است که مانند کشک بادمجان از کشک، بادمجان، نعنا داغ و سیر داغ تهیه می‌شود؛ اما علاوه بر این مواد گوشت قرمز و عدسنیز دارد. در ادامه این مطلب می‌توانید طرز تهیه حلیم بادمجان اصیل را بخوانید.

مواد لازم 

بادمجان  1/5 کیلوگرم

گوشت بدون استخوان 500 گرم

عدس 250 گرم

پیاز داغ 1 پیمانه

کشک 2/5 فنجان

گردوی چرخ شده 1 فنجان

سیر داغ 2 قاشق غذاخوری

نعناع داغ 1/2 لیوان

زردچوبه 2 قاشق مرباخوری

روغن، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

1- گوشت را خرد کنید و بشویید. 2 قاشق غذاخوری روغن در یک قابلمه بریزید و گوشت را همراه با 1 قاشق مرباخوری زردچوبه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کنید.

2- 1/2 لیوان پیاز داغ، نمک و فلفل را به گوشت در حال تفت اضافه کنید و سپس 3 لیوان آب روی آن‌ بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد.

3- بادمجان‌ها را پوست بگیرید و بشویید و در مقداری آب و نمک قرار دهید؛ تا هنگام سرخ کردن روغن زیاد به خودشان نگیرند. پس از 20 دقیقه از آب دربیاورید و روی یک حوله قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود. سپس بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید.

 

4- هنگامی که گوشت‌ها نیم پز شدند، عدس را که از قبل در آب خیس کرده‌اید اضافه کنید، تا عدس همراه گوشت پخته شود.

5- پس از این که گوشت و عدس پخته شدند، بادمجان‌های سرخ شده، 1 قاشق مرباخوری زردچوبه و باقی مانده‌ی پیاز داغ را به گوشت و عدس اضافه کنید. وقتی کاملا آب آن کشیده شد قابلمه را از روی شعله بردارید و با گوشتکوب، مواد را خوب بکوبید تا کاملا له شوند.

 

6- حلیم بادمجان را دوباره روی حرارت قرار دهید و زیاد هم بزنید تا کشدار شود. حالا گردو چرخ شده و کشک را به حلیم بادمجان اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.

7- وقتی حلیم بادمجان خوب جا افتاد و آماده شد آن را در ظرف دلخواه بکشید و با کشک، سیرداغ، نعناع داغ و مقداری گردو تزیین و سرو کنید.

نوش جان!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا