توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

خاصیت شگفت انگیز دارچین بر سلامت

خاصیت شگفت انگیز دارچین بر سلامت

خاصیت شگفت انگیز دارچین بر سلامت

خاصیت شگفت انگیز دارچین بر سلامت
دارچین برای حدود هزاران سال در مصر باستان بسیار ارزشمند است و برای درمان سرفه، گلودرد و درد مفاصل استفاده می شود. بیشتر تحقیقات مدرن نشان می دهد که این ادویه خوشمزه دارای مزایایی فوق العاده برای سلامتی است. قبل از شروع به بحث در مورد برخی از اطلاعات مهم شما باید بدانید. دو نوع مختلف دارچین وجود دارد:
Cinnamomum verum، بیشتر به عنوان دارچین سیلان شناخته شده است.
Cinnamomum aromaticumهمچنین Cassia یا دارچین چینی نامیده می شود.
دلیل این که شما باید دو نوع مختلف را بدانید این است که دارچین حاوی کومارین است که با آسیب کبدی ارتباط دارد. دارچین سیلان دارای کومارین بسیار کمتری نسبت به دارچین چینی است. بنابراین قبل از شروع یک دارچین، مطمئن باشید که نوع سیلان را خریداری می کنید. علاوه بر طعم و مزه، در اینجا مزایای بزرگ استفاده از دارچین بیان شده است.

کنترل قند خون
مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد دارچین به کسانی که مشکلات انسولین دارند کمک می کند. دارچین برای افرادی که دارای دیابت نوع ۲ هستند، بسیار محبوب است. اگر می خواهید این گزینه را به جای دارو تجویز کنید، با پزشک خود صحبت کنید.

از بین برنده قوی بو
روغن برگ دارچین خنثی کننده قوی بو است که باکتری ها را می کشد و بوی بد آنها را از بین می برد. با اضافه کردن ۲ تا ۵ قطره روغن دارچین مخلوط با آب و قرار دادن در یک تهویه، بعد از چند دقیقه شما متوجه می شوید همه بوها از بین رفته اند. از آنجایی که دارچین نیز دارای خواص ضد باکتری است، شما می توانید همان مقدار را به یک بطری اسپری اضافه کنید و با اسپری کردن آن در اطراف آشپزخانه، قوطی های زباله، توالت، حتی در ماشین خود به حذف این بوهای ناپاک اقدام کنید.

کاهش درد مفاصل
بسیاری از افراد وقتی که چای دارچین را دو بار در روز می خورند، درد آرتریت خود را به طور قابل توجهی کاهش می دهند. هنوز هم دیگران ادعا می کنند که ماساژ مبتنی بر روغن دارچین به آن ها کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که دارچین دارای سطوح بالای منگنز است که بدن برای ساخت استخوان ها و سایر بافت های همبند از آن استفاده می کند.

کمک به IBS 
سندرم روده تحریک پذیر دارای نشانه های ناراحت کننده ای است و ممکن است روغن دارچین بتواند برخی از املاح را تامین کند. دارچین باکتری را از بین می برد و در واقع می تواند دستگاه گوارش را درمان کند. کسانی که دارای گرفتگی های معده و یا دیگر ناراحتی ها هستند باید ۲ یا ۳ فنجان چای دارچین را برای کاهش علائم خود بنوشند.

ضد قارچ
روغن دارچین مشکل شما را برطرف می کند. آن یک ضد قارچ طبیعی است. ۵ میلیگرم دارچین یا چند قطره روغن برگ دارچین را ترکیب کرده و روزانه بخورید. شما باید نتایج بهبودی را کمتر از یک هفته ببینید.

روغن ماساژ عالی
می دانید که دارچین عامل گرمایش طبیعی است. چندین قطره را به حمام خود اضافه کنید تا بوی شیرین، بخار آرام بخش داشته باشید و یا چند قطره روغن حامل مانند روغن بادام روغن زیتون یا شیرین را با دارچین ترکیب کنید و روغن طبیعی ماساژ عالی ایجاد کنید تا درد عضلاترا از بین ببرید.

درمان گلو درد و سرفه
چای دارچین را در هنگام مشاهده اولین نشانه از گلو درد یا خارش گلو که معمولا قبل از سرما خوردگی یا آنفولانزا رخ می دهد استفاده کنید. برخي ادعا مي کنند که خواص ضد باکتريايي آنها ميکروبهاي سرماخوردگي و آنفولانزا را از بین می برند. حتی اگر آن ها را نکشند، چای دارچین علائم سرماخوردگی را به طرز شگفت انگیزی تسکین می دهد.

بیماری آلزایمر
یک مطالعه انجام شده در دانشگاه تل آویو در اسرائیل نشان داد که دارچین می تواند اثرات آلزایمر را کاهش و به تاخیر بیاندازد و حتی ممکن است به جلوگیری از آن کمک کند.

مبارزه با افسردگی
تحقیقات مدرن نشان می دهد که برخی از انواع باکتری ها در دستگاه گوارش باعث می شوند برخی افراد بیشتر در معرض افسردگی باشند. دارچین باکتری ها را می کشد و همچنین ممکن است به کاهش و درمان افسردگی کمک کند.

کاهش التهاب و مبارزه با بیماری التهابی
دارچین به کاهش التهاب بدن کمک می کند و مقدار فراوانی ترکیبات فلاونوئیدها مانند Quercetin، gnaphalium، oroxindin، hypolaetin، hesperidin، gossypin و hibifolin را به همراه دارد. دارچین برای کاربردهای احتمالی آن در اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون یا آلزایمر مورد مطالعه قرار گرفته است، جایی که فرآیندهای التهابی در پیشرفت بیماری دخالت دارند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا