توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییبیماری ها و راه درمان

دانستنی های پزشکی درباره مزایای کلاژن

دانستنی های پزشکی درباره مزایای کلاژن

دانستنی های پزشکی درباره مزایای کلاژن

دانستنی های پزشکی درباره مزایای کلاژن
کلاژن یک پروتئین طبیعی است که توسط بدن ما تولید می شود تا سلامت پوست، عضلات، استخوان ها و رباط ها حفظ شود. با گذشت زمان، تولید کلاژن در بدن در حال کاهش می باشد، به همین دلیل است که یک عنصر رایج در کرم ها و مکمل های ضد پیری پوست است. با این حال، کلاژن نیز یک مکمل فوق العاده برای افرادی است که از کار کردن، بدن سازی و ورزش کردن لذت می برند. به طرق مختلف، کلاژن پروتئین آب پنیر برتر از کیفیت زیادی که دارد به طور معمول با نوشیدنی های بازیابی مرتبط است و نیز توانایی ساخت عضلات و افزایش متابولیسم بدن شما را فراهم می کند. در اینجا چند مزیت برتر کلاژن به عنوان مکمل تناسب اندام آورده شده است.

مدیریت وزن
در حالی که ممکن است بخواهید عضله را بسازید، بخواهید در همان حالت باقی بماند. این تعادل حیرت انگیز است، اما کلاژن آن را کمی آسان تر می کند. کلاژن یک برنامه لاغری طبیعی است که به آرامی سرکوب اشتها را تقویت می کند و بدون هیچ گونه عارضه ناشی از برخی مکمل های کاهش وزن باعث تسکین چربی در بدن می شود. مصرف کلاژن به شما کمک می کند عضله کشیده را بسازید و کمر خود را لاغر کنید، بدون اینکه ریتم های طبیعی بدن خود را متوقف کنید.

به دست آوردن عضله
اگر مهمترین علایق شما دوچرخه سواری، راگبی، کریکت یا وزنه برداری است، مکمل های کلاژن می تواند به شما کمک کند که عضله ای را که لازم است در حالت قوی بماند، به دست آورید. کلاژن هیدرولیز حاوی ۹۳ درصد پروتئین با خلوص تقریبا ۹۹ درصد است، بنابراین برای شما مقدار زیادی از سوخت های ساخت عضله را تامین می کند. کلاژن همچنین حاوی سه اسید آمینه اساسی است: آرژنین، متیونین و گلیسین. آرژینین باعث رشد عضلات و مهار رسوبات چربی می شود. با همکاری گلیسین، آرژینین باعث تشکیل کراتین طبیعی – یکی از مولکول های مهم بدنسازان می شود.

هضم سالم
رژیم غذایی تناسب اندام یا ورزشی با یک کار شلوغ و زندگی اجتماعی می تواند یک چالش باشد. خوردن وعده های غذایی بزرگ بدون زمان هضم کافی می تواند منجر به مشکلی مانند IBS، گرفتگی شکم و سوء هاضمه شود. هضم ضعیف همچنین انرژی را از بین می برد و باعث می شود که شما نتوانید ورزش کنید. کلاژن به طور فعال هضم سالم را از طریق گلیسین اسید آمینه تشویق می کند. شاید متوجه شده اید که بعد از یک تمرین، با خوردن غذای مرغ و یا استیک احساس تنبلی می کنید، که این ممکن است به علت اثرات منفی سیستئین و تریپتوفان باشد.

دو اسید آمینه آزاد شده در بدن برای هضم گوشت مفید است. این می تواند به طور موقت عملکرد تیروئید شما را متوقف کند، که باعث ایجاد سیستم ایمنی ضعیف، خستگی و التهاب روده ها می شود. مصرف مکمل های کلاژن اخبار خوبی هستند، زیرا آنها به بدن شما کمک می کنند که این اسید آمینه را سریعتر جذب کنند، هضم مواد معدنی حیاتی را به وجود می آورد و باعث می شود تا وقت لازم برای صرف غذا کاهش یابد.

محافظت از مفاصل و استخوان ها
کلاژن یک ضد التهاب طبیعی است، بنابراین از مفاصل و استخوان های شما در طول تمرینات با شدت بالا مانند جابجایی یا بلند کردن وزنه ها محافظت می کند. وزنه برداری بدن شما را به شوک تبدیل می کند و موجب التهاب بافت در اطراف مفاصل شما می شود تا از غضروف و لگن منفذ محافظت کنید. این دقیقا همان چیزی است که شما هنگام تمرین کردن نمی خواهید، زیرا که دامنه حرکت شما را محدود می کند و موجب درد می شود. کلاژن مفاصل شما را در مقابل ضربه ها مقاوم می کند و همچنین از التهاب جلوگیری می کند، بنابراین می توانید وزنه بیشتری بلند کنید.

خواب را بهبود می بخشد 
محرومیت از خواب دارای دو اثر منفی است: بدن شما به اندازه کافی زمان برای بهبود خرابی و بازسازی ماهیچه های شما ندارد و هنگامی که زمان تمرین بعدی شما می آید، انرژی کمتری خواهید داشت. گلیسیرین موجود در مکمل های کلاژن موجب افزایش خواب و آرامش طبیعی می شوند. استفاده از پروتئین کلاژن به شما کمک می کند تا پس از تمرین سریعتر بخوابید. همچنین در طول روز آزاد سازی انرژی را تسریع می کند و به شما کمک می کند تا خسته نشوید. همچنین گفته شده است که کلاژن به افزایش میل جنسی کمک می کند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا