توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

در ماه اردیبهشت این پنج غذا را حتما بخورید

در ماه اردیبهشت این پنج غذا را حتما بخورید

در ماه اردیبهشت این پنج غذا را حتما بخورید

رژیم غذایی شما باید تا حد ممکن رنگارنگ باشد. با خوردن مواد غذایی متفاوت و امتحان کردن انواع میوه و سبزیجات از این موضوع اطمینان حاصل خواهید کرد که میزان کافی‌ مواد معدنی و ویتامین به بدن شما خواهد رسید. احتمالا علت مهمی‌ وجود دارد که طبیعت همه مواد غذایی را یکسان در اختیار ما در تمام طول سال نمی‌گذارد و برخی‌ میوه و سبزیجات فقط در زمان خاصی‌ رشد می‌کنند و به صورت تازه وجود دارد.

متخصصین تغذیه به همه افراد توصیه می‌کنند که در هر فصلی سبزیجات تازه همان فصل را مصرف کنند چرا که میزان مواد معدنی و ویتامین در این مواد غذایی بالاتر است، و نیازهای بدن شما را بهتر تامین می‌کنند. از سوی دیگر این امر به پس انداز کردن پول شما نیز کمک می‌کند چرا که میوه و سبزیجات فصل معمولا ارزانتر هستند.

در ماه اردیبهشت غذاهایی را که متخصص تغذیه ما به شما توصیه می‌کند بیشتر مصرف کنید.

مارچوبه

این ماده غذایی در حدود ۹۰ درصد از آب تشکیل شده است و در نتیجه بسیار کم کالری است، صد گرم آسپاراگوس فقط ۲۰ کالری انرژی دارد. آسپاراگوس دارای میزان فراوان مواد مغذی و ویتامینها شامل ویتامین C، ویتامین e و B است. آسپاراگوس همینطور حاوی آسپارتیک اسید است که خاصیت ادرار آور دارد و به افراد دچار سنگ کلی‌ه توصیه می‌شود.

توت فرنگی‌

واقعا هیچ چیزی خوش مزه‌تر از توت فرنگی‌ آبدار نیست. توت فرنگی‌ از خانواده توتها است و همینطور یک میوه کم کالری است که در عین حال ویتامینهای بسیار مهمی‌ را به بدن شما می‌رساند به ویژه که از غنی‌ترین منابع ویتامینC برای بدن است و در کنار آن فیبر بالا دارد. توت فرنگی‌ خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی نیز دارد. شما می‌توانید این ماده غذایی را با ماست و یا شیر مخلوط کنید و یا هر دستور پخت دیگر که می‌شناسید میل کنید.

اسفناج

اسفناج باید در این فصل به یکی‌ از سبزیجاتی که روزانه مصرف می‌کنید تبدیل شود. اسفناج از سبزیجات سبز تیره است و فیبر فراوان دارد و همینطور حاوی مواد معدنی مهم و آنتی‌اکسیدان است. اسفناج دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند و همینطور حاوی فولات است که آن را به یک غذای مفید برای خانمهای باردار تبدیل می‌کند.

ریواس

ریواس یک سبزی با طعم ترش و شیرین است که طرفداران زیادی ندارد. اما متخصصین تغذیه به مصرف آن توصیه فراوان دارند چرا که خواص تغذیه بسیار فراوان برای سلامتی‌ دارد. همینطور سبزی ریواس دارای کالری کم است. برای میل کردن این سبزی می‌توانید در سوپ و آش و‌حتی در کیک استفاده کنید.

تربچه

تربچه از بهترین سبزیجات است و ظاهر زیبایی به غذای شما می‌دهد. این ریشه‌های کوچک سبزیجات به بدن برای مقابله با باکتریها و قارچ‌های مضر کمک فراوان می‌کند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند. تربچه نیز مانند بسیاری از سبزیجات دیگر کم کالری است و در نتیجه آن نیاز نیست نگران کالری شماری باشید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا