توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزشترفند های خانه داریخانه داری

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی موضوعی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. با توجه به افزایش میزان استفاده از این ابزار نحوه‌ی نصب آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سیرافی ها| سرویس خانه داری راهنمای نصب ماشین ظرفشویی پس از دانستن نکات مهم مربوط به حمل و نقل صحیح این ابزار است که اهمیت می‌یابد. به عنوان مثال در حین حمل و نقل ماشین ظرفشویی نباید آن را از بسته‌بندی خود خارج کرد. سوای موارد مربوط به بحث گارانتی و ضمانت خرید، یکی از دلایل اصلی این امر عدم وارد آمدن آسیب‌های جزیی یا کلی به ماشین ظرفشویی یا افتادن خط و خش روی بدنه‌ی آن است. در واقع درون بسته‌بندی ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی مشابه اجسام ضربه‌گیری از جنس پلاستیک یا چوب پنه وجود دارد که مانع از وارد آمدن آسیب به این وسایل در حین حمل و نقل آنها می‌شود. بنابراین همواره سعی کنید به بهانه‌ی جاگیر بودن جعبه‌ی ماشین ظرفشویی این وسیله را در حین جابه‌جایی از درون جعبه بیرون نیاورید.

در حال حاضر پس از خرید ماشین ظرفشویی و لوازم خانگی مشابهی نظیر ماشین لباس‌شویی یا تلویزیون وظیفه‌ی بیرون آوردن آن از جعبه و نصب کردن آن بر عهده‌ی نمایندگی خدمات پس از فروش این محصولات است. به همین دلیل معمولا نیازی نیست که خریداران این قبیل وسایل خانگی خود شخصا اقدام به نصب آنها نمایند. اما شاید شما قصد نقل مکان به محل جدیدی را دارید و بخواهید ماشین ظرفشویی قدیمی خود را در آشپزخانه‌ی جدید نصب کنید. در این صورت باید فوت و فن این کار را بدانید. پس بدون هیچ تردیدی به راهنمای نصب ماشین ظرفشویی نیاز خواهید داشت.

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی توضیح پیش زمینه‌ها

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی: توضیح پیش زمینه‌ها

نخستین پیش زمینه‌ی لازم در راهنمای نصب ماشین ظرفشویی آن است که این وسیله در محل مناسبی تعبیه شود. به این معنی که باید محل نصب ماشین ظرفشویی در نقطه‌ای از آشپزخانه باشد که هم به لوله‌ی آب و هم به سوراخ خروجی فاضلاب دسترسی مستقیم داشته باشد. به این ترتیب محل ایده‌آل برای نصب این وسیله جایی در نزدیکی سینک ظرفشویی خواهد بود. 

همچنین در راهنمای نصب ماشین ظرفشویی توصیه شده است که این وسیله‌ی خانگی در محلی با ارتفاع بیش از سه متر نصب نشود. دلیل اصلی این امر هم امکان تخلیه‌ی آب از درون آن به شکل مناسب است. معمولا در راهنمای نصب ماشین ظرفشویی تاکید ویژه‌ای برای تعبیه کردن این وسیله در یک محل خاص صورت نمی‌گیرد. اما در هر کجا که ماشین ظرفشویی نصب می‌شود بهتر است حداقل پنج سانتی‌متر میان آن و دیوار یا کابیت‌های دور و بر فضای خالی وجود داشته باشد.

اگر ماشین ظرفشویی را در نزدیکی کابینت‌های چوبی آشپزخانه نصب می‌کنید حتما باید از کابینت‌ها در برابر رطوبت بالای این وسیله‌ی شوینده محافظت نمایید. برای رسیدن به این منظور می‌توانید سطح کابینت‌‌ها را در مجاورت ماشین ظرفشویی با رنگ‌های ضد رطوبت بپوشانید یا از درزگیر در پیرامون آنها استفاده کنید. پس از فراهم نمودن این شرایط می‌توان برای نصب ماشین ظرفشویی آماده شد. در مرحله‌ی بعدی از راهنمای نصب ماشین ظرفشویی باید شرایط مناسب را از نظر نحوه و کیفیت تغذیه‌ی این وسیله‌ی خانگی توسط جریان برق فراهم نمود.

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی توجه به اتصالات

توجه به اتصالات

در مراحل مربوط به راهنمای نصب ماشین ظرفشویی توصیه شده است که نباید برای اتصال این وسیله به برق از وجود سه راهی و سیم سیار استفاده کرد. در واقع اگر قصد دارید با نصب سه راهی یا چند راهی به پریز برق آشپزخانه از چند وسیله‌ی برقی دیگر در کنار ماشین ظرفشویی خود بهره بگیرید بهتر است فکر این کار را از ذهن خود بیرون بیاندازید. برای نصب ماشین ظرفشویی باید همواره یک پریز برق جداگانه و مستقل را در نظر گرفت.

همچنین به منظور تامین امنیت کسانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند باید این وسیله‌ی برقی به سیم ارت (Earth) نیز مجهز باشد. وجود این سیم موجب می‌شود تا جریان آسیب رسان برق به صورت مستقیم از بدنه‌ی این وسیله‌ی برقی به زمین منتقل شود و خطری از سوی آن متوجه کاربران ماشین ظرفشویی نباشد. علاوه بر آن باید چگونگی نصب ماشین ظرفشویی در محل مورد نظر هم به گونه‌ای باشد که پریز برق استفاده شده در مقابل یا روبه‌روی این وسیله قرار نگیرد. در واقع بهتر است ماشین ظرفشویی به گونه‌ای در محل مورد نظر نصب شود که از کناره‌های خود به پریز برق متصل باشد.

گذشته از مواردی که به آن اشاره شد در راهنمای نصب ماشین ظرفشویی توصیه شده است که پیش از نصب این وسیله فیوز برق قطع شود تا آسیب خاصی متوجه سیم‌کشی منزل و سایر لوازم برقی موجود در آن نگردد. پس از انجام موارد یاد شده می‌توان ماشین ظرفشویی را از درون جعبه بیرون آورد و اقدام به نصب آن در محل مورد نظر نمود.
   

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی چگونگی نصب شیلنگ تخلیه

چگونگی نصب شیلنگ تخلیه

پیش از شروع مراحل نصب ماشین ظرفشویی ابتدا باید این وسیله را به پشت خواباند. سپس باید پایه‌های آن را به گونه‌ای تنظیم کرد تا بتوان به ارتفاع مناسب دست یافت. اگر قصد دارید ماشین ظرفشویی را در محل بسته‌ای نظیر فضای درون کابینت نصب کنید بهتر است پیش از انجام این کار ارتفاع مورد نظر خود را به طور کامل مشخص نمایید تا حین نصب این وسیله در محل مورد نظر با مشکل مواجه نشوید.

از جمله مواردی که هنگام نصب ماشین ظرفشویی باید به آن توجه شود تراز بودن این وسیله است. اگر پس از گشودن در ماشین ظرفشویی این در به سمت داخل متمایل شود و اندکی به بدنه‌ی این وسیله بچسبد نشان از آن دارد که ماشین ظرفشویی در محل نصب خود تراز نیست. بنابراین باید سعی کنید با جا به جایی این وسیله شرایط تراز شدن آن را فراهم نمایید. اگر در حالت نامتوازن و به شکل غیر تراز از ماشین ظرفشویی استفاده کنید در دراز مدت استهلاک این وسیله افزایش می‌یابد.   

پس از قرار گرفتن کامل ماشین ظرفشویی در محل از پیش تعیین شده نوبت به نصب شیلنگ تخلیه آن می‌رسد. اگر طول شیلنگ تخلیه برای رسیدن به خروجی تخلیه‌ی آب کافی به نظر نمی‌رسد می‌توان از وجود یک رابط استفاده کرد. اگر قصد دارید طول شلنگ تخلیه را تا حد قابل توجهی افزایش دهید حتما به این نکته توجه داشته باشید که شیلنگ تخلیه‌ در ماشین ظرفشویی نباید به هیچ وجه دچار تا خوردگی یا پیچ و تاب شود. پس از انجام دادن کارهای مربوط به نصب شیلنگ تخلیه نوبت به نصب شیلنگ آب این وسیله می‌شود. بنابراین باید به سراغ مراحل بعدی از راهنمای نصب ماشین ظرفشویی برویم.

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی چگونگی تراز کردن

چگونگی تراز کردن

همان گونه که به آن اشاره شد تراز نمودن ماشین ظرفشویی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بدون انجام این کار شاهد کارکرد درست این وسیله‌ی برقی نخواهیم بود. علاوه بر آن به این نکته هم اشاره شد که متمایل بودن درب ماشین ظرفشویی به سمت و سوی خاص نشان از تراز نبودن این وسیله دارد. اگر درب ماشین ظرفشویی پس از باز شدن به سمت راست متمایل شود شما می‌توانید با جا به جا کردن پایه‌های سمت چپ این وسیله آن را در حالت تراز قرار دهید.

برای انجام این کار باید پایه سمت چپ که در بخش عقب ماشین ظرفشویی قرار گرفته است را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت به قدری بچرخانید که پس از باز شدن درب ماشین ظرفشویی دیگر شاهد متمایل شدن آن به سمت راست و چسبیدن درب به بدنه‌ی این وسیله نباشیم.

اگر پس از گشودن درب ماشین ظرفشویی این درب به سمت چپ متمایل شد باید مراحل یاد شده را به شکل معکوس دنبال کرد. به این معنی که باید به سراغ پایه سمت راست که در بخش عقب ماشین ظرفشویی واقع شده است رفت و آن را در جهت عقربه‌های ساعت به اندازه‌ای چرخاند که دیگر درب این وسیله پس از باز شدن به سمت چپ متمایل نشود. به این ترتیب می‌توان ماشین ظرفشویی را در حالت تراز قرار داد.

راهنمای نصب ماشین ظرفشویی چگونگی نصب شیلنگ آب

چگونگی نصب شیلنگ آب

نصب شیلنگ آب ماشین ظرفشویی کار کاملا ساده‌ای است و دردسر چندانی به همراه ندارد. در واقع تنها کافی است تا یک سر شیلنگ را به شیر آب متصل کنید و سر دیگر آن را هم به ورودی ماشین ظرفشویی پیوند دهید. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی ورودی جداگانه‌ای برای آب گرم و سرد در نظر گرفته شده است. در این صورت مراحل کار تفاوت چندانی نخواهد داشت. تنها تفاوت موجود آن است که به جای استفاده از یک شیلنگ تک خروجی از یک شیلنگ با دو خروجی یا از وجود دو شیلنگ آب استفاده می‌شود.

در نصب شیلنگ آب نیز مانند شیلنگ تخلیه باید از ایجاد تا خوردگی یا خمیدگی و پیچ و تاب در طول پیکر شیلنگ پرهیز شود. سعی کنید به هیچ وجه  شیلنگ‌های استفاده شده و کهنه را به عنوان شیلنگ ورودی آب در ماشین ظرفشویی به کار نبرید و یک نمونه‌ی کاملا نو را مورد استفاده قرار دهید. به منظور جلوگیری از بروز نشتی در شیلنگ آب نیز می‌توان از وجود موادی نظیر نوار تفلون استفاده کرد.  

پس از انجام تمام مراحل یاد شده فرایند نصب ماشین ظرفشویی دیگر به پایان رسیده است. در مرحله‌ی پایانی تنها کافی است کیفیت اتصال شیلنگ‌ آب و شیلنگ تخلیه به ماشین ظرفشویی و شیر آب را بررسی کرد و آنها را محکم نمود. علاوه بر آن بهتر است کم و کیف اتصال سیم ارت به زمین نیز مورد بررسی قرار گیرد. پس از آن می‌توانید ماشین ظرفشویی را روشن کرده و آن را به کار ببرید.

در ابتدای کار بهتر است فشار چندانی به دستگاه وارد نشود و در سبک‌ترین حالت کاری خود مورد استفاده قرار گیرد. هم‌زمان می‌توان کیفیت اتصال ورودی‌ها و خروجی‌ها را نیز هنگام روشن بودن ماشین ظرفشویی مورد بررسی قرار داد. به این ترتیب مراحل نصب ماشین ظرفشویی پایان می‌یابد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا