توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییبیماری ها

روش های کاهش درد دوران قاعدگی در زنان

روش های کاهش درد دوران قاعدگی در زنان

روش های کاهش درد دوران قاعدگی در زنان

روش های کاهش درد دوران قاعدگی در زنان
درد دوره تنها یکی از چیزهایی است که ما در این زمان باید با آن برخورد کنیم. اگر فشار بیش از حد شدید باشد، عروق خونی در منطقه تحت فشار قرار می گیرند و موجب قطع اکسیژن به بافت عضلانی در رحم می شود، که باعث درد می شود. دکتر اوا آگی می گوید:
“چرخه قاعدگی شامل یک سری تغییر فیزیولوژیکی در رحم، تخمدان ها و سیستم های غدد درون ریز است که از ابتدای یک جریان قاعدگی شروع می شود و تا شروع دوره بعدی ادامه می یابد “. در حالی که داروهای ضد افسردگی سریع ترین راه برای کاهش درد است، در اینجا برخی از راه حل های طبیعی وجود دارد که شما می توانید انجام دهید.
حرکت کردن
حتی اگر ممکن است احساس کنید نمی توانید از رختخواب خارج شوید، برخی از ورزش ها مطمئنا گرفتگی شما را کاهش می دهد. شما لازم نیست که به باشگاه بروید، فقط پیاده روی سریع و یا انجام برخی از تمرینات یوگا به شما کمک می کند. هنگامی که بدن شما خون بیشتری تولید می کند، آندورفین ها در بدن آزاد می شوند و این به کاهش گرفتگی های عضلانی کمک می کند. ورزش را چند بار در هفته انجام دهید و متوجه خواهید شد که گرفتگی های شما در طول زمان نیز بهتر خواهد شد.
حرارت دادن
استفاده از پد حرارتی یک راه عالی برای کاهش گرفتگی های عضلانی است، زیرا گرما به آرام کردن عضلات در رحم کمک می کند. برای کسب بهترین نتایج، آن را روی کمر قرار دهید و به عقب برگردید. اگر پد حرارتی نداشته باشید، حوله را در آب خیس کنید، آب اضافی آن را بگیرید و سپس یک دقیقه آن را در مایکروویو گرم کنید. اگر وقت نداشته باشید از پد حرارتی استفاده کنید، به جای آن به حمام آب گرم بروید.
استفاده از نور خورشید 
اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کنید، زیرا آن به کاهش گرفتگی قاعدگی کمک می کند. اگر شما برای دریافت نور خورشید بیرون نمی روید و ترجیح می دهید در داخل اتاق باقی بمانید، می توانید برخی مکمل ها را برای افزایش ویتامین D بدنتان مصرف کنید.
مایعات بنوشید
هیدراته بمانید و مقدار زیادی آب بنوشید. به خصوص توصیه می شود که آب گرم یا ولرم باشد زیرا به افزایش جریان خون به پوست کمک می کند و ماهیچه ها را آرام می کند. چای بابونه نیز به عنوان یک تسکین دهنده درد توصیه می شود و حتی مطالعاتی انجام شده که تأثیر آن را ثابت کرده است.
همچنین رسیدن به ارگاسم به کاهش گرفتگی با افزایش جریان خون کمک می کند، زیرا جریان خون در هنگام رسیدن به اوج ارگاسم افزایش می یابد و از آنجایی که ارگاسم آندورفین ها را آزاد می کند، شما نیز به طور کلی احساس راحتی می کنید، پس آنها شما را آرام می کنند و باعث به خواب رفتن شما می شوند تا برای مدتی گرفتگی های خود را فراموش کنید.
چند راه طبیعی دیگر 
هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، آب لیمو بنوشید. این یک اثر قلیایی بر روی بدن دارد و بدن را هیدراته و مینرالیزه می کند.
مصرف سبزیجات را برای اطمینان از کافی بودن ویتامین هایB، فیبر و مواد معدنی در بدن افزایش دهید. مقدار زیادی از کلسیم، منیزیم، آهن، ویتامین های B و سایر مواد معدنی را از طریق سبزیجات دریافت خواهید کرد. ماست، دانه کدو تنبل، دانه کنجد، اسفناج حاوی این مواد معدنی هستند.
ماهی های چرب یا دانه های کتان را به صورت روزانه برای از بین بردن اختلالات هورمونی مصرف کنید.
از دارچین و زنجبیل در چای استفاده کنید.
روغن زیتون یا روغن گشنیز غنی از اسیدهای چرب امگا -۶ ضد التهابی هستند و برای کاهش درد، حساسیت و علائم PMS مفید شناخته شده اند.
مصرف رژیم غذایی کلسیم و منیزیم برای متعادل سازی هورمون ها بسیار مهم است.
یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن اشاره شود، آرامش در طول ۷- ۸ ساعت خواب و کاهش استرس است.
کرم پروژسترون طبیعی را اعمال کنید. این کرم را روی شکم، ناحیه شکمی، باسن، چیزها، سینه ها و ناحیه بازو استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از این کرم یک هفته قبل از شروع دوره شما است.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا