توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

رولت گوشت ترکی

رولت گوشت ترکی

 
رولت گوشت ترکی

رولت گوشت برای طرافداران مزه‌های جدید انتخاب خوب و لذیذ محسوب می‌شود. در این دستورپخت می‌توانید طرز تهیه رولت گوشت ترکی را بخوانید که از گوشت چرخ کرده، برنج، گوجه فرنگی و بادمجان تهیه می‌شود.

مواد لازم

پیاز 1 عدد

بادمجان ساطوری شده 1 عدد

برنج پخته شده 250 گرم

رب گوجه فرنگی  3 قاشق غذاخوری

شوید خرد شده  نصف یک دسته

دارچین 2 قاشق چای‌خوری

گوشت چرخ کرده  250 گرم

تخم مرغ  2 عدد

گوجه فرنگی خرد شده  3-4 عدد

طرز تهیه 

1- فر را روی 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. کف و دیواره ظرف مخصوص رولت را با روغن چرب کنید.

2- پیاز، بادمجان ، شوید، رب گوجه فرنگی ، گوشت و نمک و فلفل را در یک کاسه بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید. تخم مرغ را اضافه و دوباره مخلوط کنید.

3- گوجه فرنگی‌های خرده شده را درون ظرف رولت بریزید و گوشت را روی آن قرار دهید. گوشت را به خوبی فشار دهید تا به هم فشرده شود.

4-روی ظرف رولت را با فویل آلومینیوم بپوشانید و به مدت یک ساعت و 40 دقیقه درون فر قرار دهید. یک ربع آخر فویل را از روی ظرف بردارید.

5- هنگامی که رولت آماده شد در ظرف دلخواه خود بگذارید و سرو کنید.

نوش جان!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا