توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تغذیه و رژیم غذاییسلامت

رژیم غذایی CAN

رژیم غذایی CAN

می خواهیم شما را در این مطلب با رژیم CAN آشنا کنیم این رژیم غذایی بر اساس تغذیه سالم و تازه پایه ریزی شده است. الگوی غذایی‌ رژیم CAN به شما در کاهش وزن کمک زیادی خواهد کرد نوشیدن آب و مصرف میوه های سالم از ویژگی های این رژیم غذایی به شمار می رود.

پژوهشگران دانشگاه کورنل پس از بررسی ۱۰۰ مطالعه مختلف در زمینه برنامه غذایی سالم، به این نتیجه رسیدند که پیروی از الگوی غذایی «CAN» می‌تواند بهترین گزینه برای افراد سالمی باشد که می‌خواهند درست و اصولی غذا بخورند. براساس الگوی «CAN»، رژیم و مواد غذایی انتخابی ما باید متعادل، متناسب و جذاب باشد.

محققان آمریکایی بر این باورند که الگوی غذایی CAN بسیار موثرتر از این است که ما به افراد بگوییم در هر وعده غذایی چه چیزی بخورند و چقدر بخورند! معمولا بیشتر مردم، فرصت این را ندارند که بخواهند تمام مواد غذایی مصرفی‌شان را تحلیل کنند و ترجیح می‌دهند، الگوی غذایی‌شان، باز باشد.

در رژیم CAN، افراد می‌توانند مواد غذایی تازه و سالم را در حجم متناسبی مصرف کنند و محدودیتی برای انتخاب نوع ماده غذایی ندارند. فقط باید حواسشان باشد که بیش از نیاز بدن، کالری دریافت نکنند. تنوع و جذابیت مواد غذایی برای دریافت انواع گروه‌های غذایی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در این الگوی غذایی، شما باید مواد غذایی تازه و سالم را همیشه در دسترس اعضای خانواده بگذارید. مثلا روزی یک ظرف با تنوع حداقل ۲ میوه روی میز قرار دهید تا اعضای خانواده در رفت و آمدهای خود از آنها استفاده کنند. یک پارچ آب را روی اپن آشپزخانه بگذارید تا یادتان نرود که روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بخورید. اسنک‌های شور و چرب را در خانه نگه ندارید تا هنگام گرسنگی بین روز، به‌جای انواع اسنک، میوه و مغزهای خام را بخورید. به این ترتیب، هم متنوع و متناسب غذا می‌خورید و هم سالم.

غذا برای زندگی، شادابی و احساسات خوب لازم و ضروری است. اگر این غذا را در کنار خانواده و در تعطیلات همراه با دوستان باشیم، شرایط بهتری را رقم زده ایم. اما کدام غذا؟ اگر غذا ناسالم باشد به جای احساس خوب و شادابی، عواقب فاجعه آوری در انتظارمان خواهد بود.

ما می دانیم که کاهش وزن، تنها هدف یک رژیم غذایی برای بسیاری از مردم است. اما رژیم غذایی برای بیماران قلبی تنها برای کاهش وزن نیست و برای آنها کمی متفاوت می باشد. ما می خواهیم و شما می توانید سالم بمانید، اگر خودتان بخواهید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا