توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
فواید ادویجات

زنجبیل بخورید به این علت

زنجبیل بخورید به این علت

زنجبیل بخورید به این علتزنجبیل بخورید به این علت

زنجبیل بخورید به این علت
زنجبیل به طور گسترده ای در بسیاری از وعده های غذایی استفاده می شود. این در سراسر جهان در انواع غذاهای جهان از جمله شیرینی زنجبیلی و بیسکویت زنجبیلی استفاده می شود. همچنین انتظار می رود مزایای سلامتی و دارویی نیز داشته باشد، بنابراین خوردن آن مناسب است. زنجبیل به عنوان یک ریشه رشد می کند و یک ماده انعطاف پذیر است که می تواند در نوشیدنی (چای، آبجو، آلی) و یا در آشپزی مصرف شود. این می تواند برای ساخت مواد غذایی تند و حتی به عنوان نگهدارنده مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد. برای بیش از ۲۰۰۰ سال، طب چینی توصیه می کند که از زنجبیل برای کمک به درمان و جلوگیری از چندین مشکل سلامتی استفاده شود. کشف شده است که زنجبیل موجب ترویج گردش خون در بدن و افزایش میزان متابولیسم بدن ما می شود. در اینجا لیستی از برخی از مزایای شگفت انگیز زنجبیل که شما ممکن است از آن آگاه نباشید، آورده شده است. اگر چه بعضی از این موارد همچنان مورد بحث قرار می گیرند

.
مزایای مصرف زنجبیل
موجب حفظ گردش خون در حالت طبیعی می شود. زنجبیل حاوی کروم، منیزیم و روی است که می تواند به بهبود جریان خون کمک کند. همچنین به کاهش لرزش، تب و عرق بیش از حد کمک می کند.
درمان بیماری های حرکتی به وسیله زنجبیل یک درمان موثر شناخته شده برای حالت تهوع همراه با بیماری حرکتی است. علت دقیق آن ناشناخته است، اما در مطالعه کادتهای دریایی، کسانی که پودر زنجبیل مصرف کرده اند کمتر رنج می برند.
جذب را بهبود می بخشد. زنجبیل جذب و تحریک مواد مغذی ضروری در بدن را بهبود می بخشد. این باعث تحریک ترشح آنزیم معده و پانکراس می شود.
باعث پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا می شود. زنجبیل برای هزاران سال به عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا در آسیا مورد استفاده قرار گرفته است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند معتقد است که برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا در بزرگسالان، ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل، مفید است. ریشه زنجبیل تازه یا خرد شده در آب گرم، دو تا سه بار در روز می تواند مفید باشد.
مبارزه با ناراحتی معده: زنجبیل یک غذای ایده آل در کمک به هضم است، در نتیجه ممکن است موجب بهبود جذب مواد غذایی و اجتناب از درد معده شود. به نظر می رسد زنجبیل باعث کاهش التهاب به روش آسپرین و ایبوپروفن می شود

.
جلوگیری از سرطان کولون: یک مطالعه در دانشگاه مینه سوتا نشان داد که زنجبیل ممکن است رشد سلول های سرطانی کولورکتال را کند کند.
کاهش درد و التهاب: زنجبیل حاوی برخی از مواد مبارزه با خاصیت ضد التهابی قوی است که به عنوان یک ضد درد طبیعی شناخته شده است.
مبارزه با مشکلات تنفسی معمول: اگر از بیماری های تنفسی معمولی مثل سرفه رنج می برید، زنجبیل در گسترش ریه ها و روان شدن خلط موثر است زیرا این یک دفع طبیعی است که باعث تخریب مخاط می شود. به این ترتیب شما می توانید به سرعت از مشکل تنفس رها شوید.

درمان سرطان تخمدان: پودر زنجبیل باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی تخمدان می شود.
تقویت ایمنی: زنجبیل به بهبود سیستم ایمنی کمک می کند. خوردن کمی زنجبیل در روز می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی شده و مانع از رسوب چربی در شریان ها شود. این همچنین عفونت های باکتریایی را در معده کاهش می دهد و به ناتوانی در سرفه و گلودرد کمک می کند.

مبارزه با بیماری صبحگاهی: میزان موفقیت زنجبیل در درمان بیماری صبحگاهی و آنفولانزای معده ۷۵ درصد است.
زنجبیل به صورت خشک شده، تازه، پخته یا خام مصرف می شود. آن را می توان به یک سوپ یا یک غذای سرخ کردنی، یا به صورت ادویه اضافه کرد و مخلوط کردن آن با سایر ریشه سبزیجات برای اضافه کردن به خورش استفاده می شود. برای طعم ملایم، زنجبیل را می توان در اوایل فرآیند پخت و پز اضافه کرد، در حالی که اگر آن را در انتها به یک سوپ اضافه کنید یا هم بزنید، طعم آن را قوی تر نگه می دارد. این نیز یک ایده عالی است که آن را به کلوچه ها ، نه تنها برای درمان، بلکه برای خوشمزه شدن و طعم بهتر اضافه کنید. به خصوص مصرف آن با سیب، چغندر، هویج، کلم و کرفس، با سود افزوده به ایمنی و سلامت کبد، کمک می کند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا