توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بیماری هابیماری ها و راه درمانسلامت

شایع ترین سرطان های مردان و زنان در ایران

درحال حاضر ٢٥٠ هزار نفر در ايران به بيماري سرطان مبتلا بوده و سالانه حدود ١١٠ هزار نَفَر مورد جديد سرطان تشخيص داده مي شود. همچنين هرسال، ٥٦ هزار نَفَر در ايران در اثر سرطان فوت مي كنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره سرطان های شایع در مردان گفت:« در مردان به ترتیب سرطان معده با ۱۷.۷۴ درصد، پوست ۱۷.۴۹ درصد، پروستات ۱۶.۹۳ درصد در رده های اول تا سوم قرار دارند و به دنبال آن سرطان های روده بزرگ و مثانه از شیوع بیشتری در بین مردان برخوردارند. در زنان هم سرطان های پستان، روده بزرگ، پوست، معده و تیروئید به ترتیب در رده های اول تا پنجم سرطان های شایع زنان قرار دارند.»

سرطان دومین عامل مرگ ایرانی ها

همچنین دكتر رضا ملك زاده معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در همايش پویش ملي مبارزه با سرطان و افتتاح همزمان مراکز پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان، ضمن ارائه گزارشي از دستاوردهاي مهم حوزه پژوهش سرطان، گفت: « در ايران در سال ٢٠١٧، حدود ٣٨٠ هزار نفر فوت كرده اند كه ١٦ درصد از اين مرگ و ميرها بر اثر ابتلا به بيماري سرطان بوده است. يعني بعداز بيماري هاي قلب و عروق كه ٤٣ درصد علت مرگ ها در ايران را شامل مي شود، دومين علت مرگ به سرطان ها اختصاص دارد. »

دكتر ملك زاده سرطان سينه، معده، ركتوم، ريه، مثانه، پروستات و خون را ٧ سرطاني برشمرد كه در ايران از بيشترين شيوع برخوردار است و گفت: «مهمترين عواملي كه در ابتلاي به سرطان معده و مري موثر است، شامل دخانيات، آب غيربهداشتي، بهداشت دهان پايين، چاقي، آلودگي هوا، عفونت ها، مصرف زياد گوشت قرمز، عوامل ژنتيكي و نوشيدني داغ است. البته سرطان مري در ايران رو به كاهش است. اما به علت تغيير شيوه زندگي، سرطان كولون روبه افزايش است. »
معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت با بيان اينكه آمار ابتلا به بيماري سرطان در ايران و در دنيا رو به افزايش است، گفت:« برآورد مي شود كه آمار سرطان در ايران در سال ٢٠٣٠ به ١٥٥ هزار نفر خواهد رسيد. »

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا