توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
نان و شیرینی

طرز تهیه آبنبات چوبی در منزل

طرز تهیه آبنبات چوبی در منزل

آبنبات یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها برای کودکان است، البته در میان بزرگسالان نیز به دلیل یادآوری خاطرات کودکی طرفداران بسیاری دارد. در این مطلب با طرز تهیه آبنیات در منزل آشنا شوید.

طرز تهیه آبنبات چوبی
سیرافی ها| سرویس آشپزی  انواع مختلفی از آبنبات وجود دارد، به طبع آن روش‌های متفاوتی نیز برای تهیه آن موجود است؛ اما در این مطلب ساده‌ترین طرز تهیه آبنبات چوبی خوشمزه در منزل را شرح می‌دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه آبنبات

هر آنچه را که برای تهیه آبنیات در منزل به آن نیاز دارید، در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مواد لازم
شکر 2 لیوان
آب 1 لیوان
اسانس خوراکی چند قطره
رنگ خوراکی چند قطره
چوب آبنیات به میزان لازم
مغزجات یا میوه به میزان لازم


نکته: 
در صورت تمایل از مغزجات، گلبرگ‌های خوراکی و میوه استفاده کنید و الزامی در استفاده از آن‌ها نیست.

طرز تهیه آبنبات

  1. شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و کمی بهم بزنید.

    طرز تهیه آبنبات

  2. مخلوط را روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید و مرتب بهم بزنید.

    طرز تهیه آبنبات چوبی

  3. زمانی که آب و شکر شروع به جوشیدن کرد، اسانس را اضافه کنید. میزان اسانس به این بستگی دارد که چقدر تمایل دارید آبنیات‌ها کمرنگ یا پررنگ باشد.

    طرز تهیه آبنبات

     
  4. در این مرحله چند قطره از مایه آبنیات را درون آب سرد می‌ریزیم، در صورتی که بافت آبنیات شکننده شده، آماده است، در غیر اینصورت باید زمان بیشتری روی حرارت بماند.

  5. کف یک سینی را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم.
  6. اکنون چوب‌های آبنیات را درون سینی و با فاصله از یکدیگر قرار دهید.
  7. با قاشق از مایه بردارید و به شکل دلخواه روی چوب‌ها بریزید.

    طرز تهیه آبنبات

     
  8. اجازه دهید آبنیات‌ها به طور کامل خنک شوند.
  9. آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید و برای اینکه تازه بمانند در نایلون قرار دهید.

طرز تهیه آبنبات به همین سادگی است و به زمان اندکی احتیاج دارد.

چند نکته:

  • اگر تمایل دارید از مغزجات یا گلبرگ‌های خوراکی استفاده کنید، آنها را بالای چوب‌ها قرار دهید و سپس از مایه آبنیات روی آن‌ها بریزید.
  • ‌می‌توانید از هر اسانس و رنگ غذای خوراکی استفاده کنید، حتی می‌توانید با استفاده از چند رنگ، آبنبات‌های رنگی نیز درست کنید.
اگرچه آبنبات یکی از تنقلات پرطرفدار محسوب می‌شود، اما در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. این تنقلات از مخلوط غلیظی از شکر و آب تهیه می‌شود، به همین دلیل قند بسیار بالایی دارد و مصرف آن به میزان زیاد حتی برای کودکان نیز مضر است.
طرز تهیه آبنبات

اگر بعد از تهیه آبنبات رنگ آن نسب به انوع مختلف آن که به طور صنعتی تولید می‌شود، کدر بود، نگران نباشید! این امر کاملا طبیعی است. در زمان تهیه این تنقلات شیرین به روش صنعتی، شربت وارد دستگاهی می‌شود که تحت شرایط خلاء در حرارت بالا قرار می‌گیرد، به همین دلیل تمام اکسیژن موجود در آن از بین می‌رود. وجود اکسیژن در شربت آبنبات باعث می‌شود به میزان اندکی رنگ آن کدر شود.

صنعت آبنبات سازی از چندین دهه قبل فعالیت خود را آغاز کرد، البته در آن زمان این خوراکی، یکی از تنقلات لوکس به حساب می‌آمد. در حال حاضر به لطف پیشرفت ماشین آلات صنعتی، انواع بسیاری از این خوراکی در طعم‌ها و شکل‌های متفاوت وجود دارد. با ابن حال، شما طرز تهیه آبنبات در منزل را می‌دانید و به راحتی می‌توانید برای خود و عزیزانتان این خوراکی را آماده سازید.
در صورت تمایل به منظور بهبود مطالب سایت، نظرات و پیشنهادات خود را با ستاره در میان بگذارید.
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا