توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بیماری هابیماری ها و راه درمانسلامت

علائم کیست مویی چیست؟

علائم کیست مویی چیست؟

علائم کیست مویی عبارتند از درد یا تورم در نزدیکی دنبالچه، قرمز شدن پوست، ترشح خون یا چرک از جای زخم، بوی ناخوشایند چرک و بروز رطوبت در ناحیه دنبالچه.
 
سیرافی ها | سرویس سلامت – کیست مویی نوعی کیست غیرطبیعی در پوست بوده که معمولا حاوی مو و مواد زائد پوستی است. کیست مویی معمولا در نزدیکی دنبالچه، در بالای شکاف باسن ایجاد می‌شود. کیست‌های مویی معمولا زمانی ایجاد می‌شوند که مو، پوست را سوراخ کرده و سپس درون پوست باقی می‌ماند. اگر کیست مویی عفونی شود، نوعی آبسه ایجاد می کند که اغلب بسیار دردناک است. کیست مویی را می‌توان از طریق یک برش کوچک یا جراحی از بین برد.
 

مهمترین علائم کیست مویی چیست؟

زمانی که کیست مویی عفونی شود، کیست تبدیل به یک توده متورم (آبسه) می‌شود. علائم کیست مویی عبارتند از:
  • درد یا تورم در نزدیکی دنبالچه
  • قرمز شدن پوست
  • ترشح خون یا چرک از جای زخم
  • بوی ناخوشایند چرک
  • بروز رطوبت در ناحیه دنبالچه
کیست مویی در برخی از افراد می‌تواند بدون علامت باشد. کیست‌های مویی اغلب خارش آور و بسیار دردناک هستند و معمولا افراد ۱۵ تا ۳۵ سال، به آن مبتلا می‌شوند. اگرچه، کیست مویی معمولا در نزدیکی دنبالچه ایجاد می‌شود، اما در موارد نادر، این وضعیت می‌تواند بر روی ناف، زیربغل یا ناحیه تناسلی نیز تاثیر گذارد. 

هر کسی می‌تواند مبتلا کیست مویی شود. با این حال، مردان، سه تا چهار برابر بیشتر از زنان به کیست مویی مبتلا می‌شوند. همچنین، کیست مویی در افراد چاق یا کسانی که دارای مو‌های زائد ضخیم هستند، شایع‌تر است. علاوه بر این، افرادی که برای مدت زمان طولانی می‌نشینند مانند راننده‌ها، بیشتر در معرض ابتلا به کیست مویی قرار می‌گیرند. پوشیدن لباس‌های تنگ نیز می‌تواند وضعیت کیست مویی را بدتر کند.

 
علائم کیست مویی

زمان مراجعه به پزشک

اگر علائم کیست مویی را مشاهده کردید، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

درمان کیست مویی

اگر کیست مویی شدید و حاد باشد، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید. اگر آبسه داشته باشید، پزشک می‌تواند منطقه آلوده را برش داده و چرک را خارج کند. از آنتی بیوتیک‌ها نیز می‌توان برای درمان عفونت استفاده کرد. جراحی بیشتر در زمان عود کیست مویی انجام می‌شود.
 
آیا با این عارضه آشنایی دارید؟ علائم و نشانه‌های دیگ آن چیست؟ نظرات خود را در انتهای این صفحه در قسمت”ارسال نظر” با ما و سایر مخاطبان سیرافی ها به اشتراک بگذارید.
 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا