توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییسلامت

قرص شیکوریدین؛ دارویی موثر برای رفع لاغری

قرص شیکوریدین (Chicoridin) از داروهای گیاهی اشتهاآور است که به منظور رفع لاغری، ضعف و بی‌اشتهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در صورت مصرف صحیح، عارضه جانبی خاصی ندارد.

سیرافی ها| سرویس سلامتاگرچه قرص‌های افزایش اشتها تا حدودی می‌توانند باعث اضافه وزن افراد لاغر شوند اما بهتر است که این داروها زیر نظر پزشک مصرف شوند. قرص شیکوریدین یکی از این داروهاست که در ادامه قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

قرص شیکوریدین چیست؟

شیکوریدین از داروهای گیاهی اشتهاآور است که علاوه بر درمان لاغری، به منظور رفع بی‌اشتهایی و احساس ضعف عمومی بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در مواردی برای تامین املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن در دوران نقاهت بیماران و تغذیه سالمندان و همچنین درمان بی‌نظمی‌های گوارشی، کبدی و صفراوی، تجویز می‌شود.این دارو سوخت و ساز مواد قندی را در بدن تقویت کرده و با کاهش میزان قند خون، اشتها را افزایش می‌دهد. همین امر موجب می‌شود افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، از قرص شیکوریدین استفاده کنند. مصرف این دارو موجب چاق شدن عمومی و یکنواخت در تمامی بدن می‌شود.

شیکوریدین حاوی عصاره ریشه کاسنی، دانه شنبلیله و اسانس رازیانه است.


نام‌های تجاری، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام‌های تجاری  –
 موارد مصرف  رفع لاغری و تقویت‌کننده
 عوارض  در صورت مصرف صحیح و به اندازه، عارضه جانبی خاصی ندارد
 اختلال دارویی  داروهای کاهش‌دهنده قند خون

مقدار و نحوه مصرف قرص شیکوریدین

 مصرف این دارو در افراد مختلف، متفاوت است. به طور معمول می‌توان سه بار در روز و هر بار یک یا دو عدد قرص، نیم ساعت قبل از غذا استفاده کرد. معمولا طول دوره مصرف این دارو ۴ الی ۸ هفته است. چنانچه از این داروی گیاهی به منظور افزایش وزن و چاقی استفاده می‌کنید؛ سعی کنید هر روز ۳ وعده غذایی کامل و ۳ میان وعده داشته باشید. مصرف غذاهای پر کالری می‌توانند به شما در رسیدن به هدف، کمک کنند. این غذاها شامل انواع دسر، ژله، بستنی، ماست و شیر پرچرب، شیرموز و شیرکاکائو می‌شوند.

قرص شیکوریدین

نکاتی که در رابطه با مصرف قرص شیکوریدین باید بدانید

  • قطع مصرف قرص شیکوریدین، به صورت تدریجی است.
  • مصرف این دارو برای کودکان توصیه نمی‌شود. به منظور افزایش وزن کودک، می‌توانید از پودر جنرال تونیک دینه استفاده کنید.
  • در صورت بارداری، این دارو منع مصرف دارد و در صورت ضرورت با نظر پزشک باید مصرف شود.
  • پیشنهاد می‌کنیم حین استفاده از این دارو، برنامه غذایی مشخص و سر ساعت داشته باشید.
  • برای نتیجه‌گیری بهتر برای رفع لاغری، تا جایی که می‌توانید با اشتهای زیاد غذا بخورید.

چطور به آسانی چاق شویم؟

خوشبختانه در طبیعت خوراکی‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بدون نگرانی از عوارض داروهای چاق‌کننده، به منظور افزایش وزن استفاده کرد. چنانچه با این خوراکی‌ها آشنایی کافی ندارید؛ لینک‌های زیر را در این زمینه مطالعه کنید:


همانطور که خیلی افراد به دنبال کسب روش‌هایی برای لاغر شدن هستند؛ چاقی و اضافه وزن هم رویای دست نیافتنی بسیاری از انسان‌ هاست. اگرچه بهترین راه برای افزایش وزن، استفاده از برنامه غذایی و ورزش زیر نظر متخصص تغذیه است اما می‌توان از داروهای افزایش‌دهنده اشتها هم برای این منظور استفاده کرد. در این میان داروهای دیگری هم هستند که حاوی ترکیبات مفیدی نبوده و با ادعای چاقی سریع روانه بازار شده‌اند که مصرف آن‌ها ممکن است عوارض جدی زیادی برای فرد مصرف‌کننده به دنبال داشته باشد. 

برای چاق‌ شدن سالم باید بر روی غذاهای سالم تمرکز کرد. غذاهای پر از ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و در عین حال پرکالری انتخاب مناسبی برای رسیدن به هدف شما هستند. این غذاها شامل آجیل‌ها، بادام زمینی، دانه‌ها، کره بادام زمینی، آووکادو و… هستند که منابعی غنی از چربی سالم و مواد مغذی به شمار می‌روند.

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم در صورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید؛ با دیگر خوانندگان سیرافی ها در قسمت “ارسال نظر” به اشتراک بگذارید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا