توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اس ام اسسرگرمیمذهبی

مجموعه متنوع متن و پیامک تبریک مبعث

مجموعه متنوع متن و پیامک تبریک مبعث

متن و پیامک مبعث متنوع بوده و بازه گسترده‌ای از متن ادبی عید مبعث تا پیامک‌های تبریک مبعث را شامل می‌شود. در مجموعه ای که مشاهده می کنید متن ویژه مبعث، متن های کوتاه و بلند درباره عید مبعث، دل نوشته درباره حضرت محمد و متن تبریک عید مبعث گردآوری شده است.
عید مبعث روز  ۲۷ رجب است که در آن پیامبر اسلام به رسالت انتخاب شدند. متن و پیامک درباره بعثت نشان عشق به رسول الله است. در گردآوری مجموعه پیام تبریک مبعث سعی کردیم همه سلیقه‌ها را درنظر بگیریم. متن ادبی درباره مبعث، دلنوشته در مورد مبعث، متن کوتاه مبعث و مجموعه پیامک برای تبریک مبعث بخش‌هایی هستند که می‌توانید در ادامه بخوانید.
 
متن و پیامک مبعث

بهترین متن های ادبی درباره مبعث

بی تاب از حرارت تکلیم، از قله «نبوت» باز می‌گردد. آنک ندای «اقرأ باسم ربک الذی خلق» در جانِ روشن پیامبر صلی الله علیه و آله طنین انداخته است . قرآن، بر قلب مبارک پیامبری نازل می‌شود که امین وحی است و دلسوز مؤمنان… مردی از نسل ابراهیم، به پیامبری مبعوث می‌شود تا دیگر بار کعبه را از آلایش بت‌ها پاک سازد. پیامبری می‌آید تا تجلی رحمتِ خداوند باشد.
پیامبری بی تاب از کوه فرود می‌آید که جبرئیل را در افق روشن دیده است. پیامبری که در رساندن پیام وحی به مردمان دریغ نمی ورزد. آن گاه، محمد رسول الله در عرش طنین می‌اندازد: یا محمد! خداوند چه قدر تو را دوست می‌داشت که افلاک را به خاطر تو آفرید. ای که جان پاکت، زحمت درس و مشق نبرد بود و قلبت لوحِ محفوظ علم الهی.
 آری! «هو الذی بعث فی الامیین رسولاً منهم یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة و إن کانوا من قبل لفی ضلال مبین». سلام بر تو ای پیامبر که بشر را از گمراهی آشکارش نجات دادی و در راه هدایت خلق خدا، به جان کوشیدی و احکام شریعت خداوند را برقرار ساختی! سلام بر تو که آیین یکتاپرستی را احیا کردی! و خدا را سپاس می‌گوییم که پیامبری چون تو را برای ما فرستاده است. جهان، منتظر کلمات توست…
***
حرا، در تب یک اتفاق شگرف، سوخت، حرا در شوق یک خلسه عارفانه به سماع آمد. حرا، در هیجانی ملکوتی، شگفت. حرا جوانه زد، حرا از بطن کوه، جاری شد. حرا قد کشید؛ بر بلندای زمانه ایستاد؛ بالاتر از طور و نزدیک ترین نقطه به آسمان. محمد صلی الله علیه و آله در حراست و ناگهان یک واقعه بی بدیل، ناگهانِ یک رستاخیز، ناگهانِ وحی است. نبض زمان تندتر می‌زند، نور از در و دیوار، سرازیر می‌شود و صدای خدا از زبان جبرائیل جاری است:
«اقرأ…»
صدا سکوت را می‌شکند. صدا، ثانیه‌ها را متوقف می‌سازد. صدا، امواج را در می‌نوردد.
«خواندن نمی دانم!»
امر: «اقرأ»
محمد لرزان:«چه بخوانم؟»
«اِقْرَأ بِاسْمِ رَبِکَ الذی خَلَق»
حجاب‌ها، کنار می‌رود، درهای آسمان، یکی پس از دیگری باز می‌شود، خدا سخن می‌گوید و آرامشی در جان محمد صلی الله علیه و آله، شعله می‌کشد…
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت
به غمزه، مسأله آموز صد مدرس شد
انسان برگزیده شد تا بار امانت به دوش کشد و شانه‌های محمد صلی الله علیه و آله، تاب این بار عظیم را داشت و سینه محمد صلی الله علیه و آله امین وحی شد. محمد صلی الله علیه و آله برگزیده شد و محمد صلی الله علیه و آله یک باره از بلندای کوه، نور جاری شد. محمد صلی الله علیه و آله از حرا می‌آید و بر بلندای جهان می‌ایستد. بزرگ معلم از حرا می‌آید و الفبای رحمت و رستگاری را به انسان می‌آموزد.
محمد صلی الله علیه و آله می‌آید، با معجزه ای بزرگ تر از «تورات»، روشن تر از «انجیل»، دلنشین تر از «زبور» با سوره سوره روشنی، آیه آیه محبت. محمد صلی الله علیه و آله می‌آید تا دنیا، 23 سال هم نشینی باد و آفتاب را به شوق بنشند. تا دنیا، به دستگیری دو نور، راه سعادت بپوید. تا دنیا در سایه مهربانیِ دو خورشید، بیاساید.
 
متن و پیامک مبعث

دلنوشته ای زیبا درباره مبعث

بخوان محمد، به اندازه همه ما بخوان، بخوان محمد، بخوان… مبارک باشد بر تو ای بهترین خلق انتخابت به عنوان پیامبر خدا، تو که مصطفایی و دلیل خلقت، تو که اول المسلمینی و خاتم المرسلین، تو که شاهدی و بشارتگر، هشدار دهنده‌ای و دعوت کننده، تو که سراسر لطفی و مهربانی و دلیل مهربانی خدا که چه نیکو بر سر بندگان منت نهاد و چون تویی را یاور امت قرار داد تا الگویی باشی پاک و نیک که نجات دهی. بشریت را از باتلاق‌های خود ساخته خودخواهی و جهالت و سیر کمال و سعادت را نشانش دهی و امت را پا به پا راهنما باشی و همراه حتی اگر تو را گزند رسانند، توهین کنند و جسارت را به حد اعلاء رسانند در حق تو و در حق اهل بیتت.
تویی مایه مباهات و فخر انبیا، تویی دعوت کننده به سوی حق به فرمان حق و چراغی تابناک و تابنده که بشر فروافتاده در چاه ضلالت و گمراهی را به سوی سعادت و هوشیاری فرا می‌خوانی و در این راه، فقیر و غنی، سیاه و سفید، عرب و عجم نمی‌شناسی و جویای حال کسی می‌شوی که خاکستر به سرت ریخت و می‌بخشی قاتل حمزه سیدالشهدا را. تو که کلامت از منبع لایزال الهی سرچشمه می‌گیرد و رفتارت و سیره زندگانیت سیر و سلوک الی الله است.
ای محمد بخوان به اندازه تمام سختی‌هایی که از امشب به بعد نصیبت خواهد شد و تو بردباری و صبر را در نهایت کمال و اعتدال به کار خواهی بست، بخوان به اندازه همه اجرت نبوتت که همه را در محبت اهل البیت قرار دادی، بخوان به اندازه راز و نیازت به درگاه حضرت دوست که فرمودی: خدایا مرا یک دم به خود وامگذار و مگر غیر از آن است که حضرت حق، یونس پیامبر را یک‌دم به خود واگذاشت و چنان شد که شد؟
ای محمد بخوان به اندازه امتت که بعضی از آنان را مایه مباهات خود در برابر دیگر امت‌ها و دیگر انبیا می‌دانی، بخوان به اندازه همه تربیت یافتگان مستقیم و غیرمستقیم مکتبی که بنیان نهادی و دم به دم فراگیرتر و پر صلابت‌تر طی طریق می‌کند.
بخوان محمد، به اندازه همه ما بخوان، بخوان محمد، بخوان…
متن و پیامک مبعث

گزیده متن کوتاه با موضوع مبعث

روزگاری بود میوه‌اش فتنه، خوراکش مردار، زندگی‌اش آلوده، سایه‌های ترس شانه‌های بردگان را می‌لرزاند. تازیانه ستم، عاطفه را از چهره‌ها می‌سترد. تاریکی، در اعماق تن انسان زوزه می‌کشید و دخترکان بیگناه، در خاک سرد زنده به گور می‌شدند و در این هنگام بود که محمد بر چکاد کوه نور ایستاد و زمین در زیر پاهای او استوار گردید. بعثت رسول اکرم مبارک باد.
***
سلام بر مبعث، بهاری‏‌ترین فصل گیتی! سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت! سلام بر مبعث، نوید تزکیه انسان‏‌های شایسته از زشتی‏‌ها. سلام بر مبعث، روزی که گل‏‌های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد! سلام بر مبعث، نوید وحدت حق‌‏طلبان جهان از خاستگاه وحی! سلام بر مبعث، پیام خیزش انسان، از خاک تا افلاک! سلام بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزش‌‏ها در صحنه حیات بشر! سلام بر مبعث، جشن بزرگ ستم‏دیدگان و بی‌‏یاوران! سلام بر مبعث، جاری کننده چشمه ایمان و عدالت در کویر خشک زمین! سلام بر مبعث، پایه‌‏گذار حکومت صالحان در عرصه خاک! سلام بر مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی! سلام بر مبعث، عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهد، عید هدایت!
***
«من غلام قمرم، غیر قمر هیچ مگو»… ماه هم غلام توست. ماه، رد گام‌هایت را نقره پوشی می‌کند. راه تو را در سپیده آغاز عشق، روشن می‌کند. به خانه برو و آغاز راه بده. به خانه برو و جامه سپید تغزل را بپوش. به خانه برو و همه دنیا را از عطر خودت لبریز کن. به خانه برو، به بُراق عشق بنشین و بال‌هایش را بیدار کن تا عطر تو، تمامی خواب‌های جهان را پُر کند. به خانه برو؛ لرزان، نه استوار؛ که این لرزه‌های آتشفشان نور است. به خانه برو، نمازگزار کوه نور، خورشید طالع شده از قله حرا!
***
امروز، روز رقص حراست. امروز همه آسمانیان به شکرانه برگزیدنت کِل می‏‌زنند و تمام خاکیان، آسمانی شدنت را پای می‏‌کوبند. تو هلهله شادباش زمینی؛ تو بی‌کرانگی معنا، تو ابدیت واژه‌‏های شعری. حرا، واژه واژه اشک شد و غزلباران اذان جبرییل را به تماشا نشست. حرا از خویش برآمد و به آسمان شد. تو مبعوث شدی تا بارانِ رحمتِ فراگیرت بر ریگستانِ عطشناک جان ببارد و دستان تهی از گوهر ناب ایمان را به قنوتِ زلال دعا و نیایش ببرد. به نام خداوند، شرک را مچاله شده در زباله‏‌دان تاریخ بیانداز و یگانه‏‌پرستی را به نقاط دوردست ذهن‏‌ها پرواز بده! رسالت خویش را در گوش‌‏های پر شده از نادانی بریز! بخوان محمد! سرود عشق بخوان!
***
سلام خداوند و فرشتگان، از عرش، با بادهای مهاجر به تو می‌رسد و تو امروز در راهی قدم خواهی زد که پایانش را فقط خورشید می‌داند و خودت و خدا. از رد گام‌های تو ای مبعوث! گلستان خواهد جوشید و از چشم‌های تو، اشراق، پرده می‌گیرد. سلام، ای جاری‌ترین جریان صبح در کالبد زمین! یا محمد! این فصل عاشقانه که آغاز می‌کنی، بوی کدام شعر نگفته مرا می‌دهد. کلماتم عاجزند از وصف آن چه تو در ثانیه صبح می‌خوانی در لحظه بی خودی. مبعث مبارک.
 
متن و پیامک مبعث

گلچین پیامک مبعث و تبریک عید مبعث

مبعث، روز برانگیختن خِردهای دفن شده در تابوت خرافه گرایی و جهل پیشگی، عیدتان مبارک
***
رفته خود از عرش تا به فرش سراسر زیر فلک سایه لوای محمد (صلی الله علیه و آله) نوری سیاره یافت راه هدایت تا که شدش عشق رهنمای محمد (صلی الله علیه و آله) عید مبعث بر همگان مبارک
***
ای که ندای اذان رسید به گوشت،‌ هان که به گوشت رسد ندای محمد (صلی الله علیه و آله)، برخیز و وضوی عشق بگیر و نماز شکر بخوان. مبعث رسول اکرم بر همه مسلمانان جهان مبارک باد
***
باران نور، دستان خسته تاریخ را روشن کرد و طلیعه ایمان بر بلندای انسانیت درخشید. برترین تجلی خدا در کسوت آفتاب، معراج را زمزمه کرد و برگزیده شد برای خواندن اولین آیات نور:
إِقْرَاءَ بِاسْمِ رَبکَ الذِیَ خَلَقَ…
***
به اهل مکه خبر دهید، مردی از بالا می‏‌آید تا قطره قطره، دریا را به جان قلب‏‌های سنگی بچشاند و خبر دهد از روزی که خواب از سر دیوارها خواهد پرید و پرندگان ایمان، در تمام زمین، نامه ‏رسانِ رسالت او خواهند شد.
***
تمام آفرینش سبز پوش است
حریم عرش لبریز از سروش است
ملایک پای کوبان نغمه بر لب
محمد خلعت بعثت به دوش است
عیدتان مبارک
***
عید سعید مبعث، آغاز راه رستگارى و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت، مبارک باد
***
بعثت، امید انسان به فردایی روشن است. بعثت، نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی‌‌حد او بر زمینیان است. بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
***
بعثت عید شکوفایی خوشبوترین گل هستی مبارک باد
***
ای آئینه‌دار روی خدا هستی ما به فدای تو باد که با مبعوث شدن تو غار حرا قبله عاشقان شد. مبعث رسول اکرم بر همه مسلمانان جهان مبارک باد
***
ای از خدا لبریز اقرأ یا محمد
یا مصطفی برخیز اقرأ یا محمد 
تا کی بشر را ذلت و پستی محمد
برخیز ای گم گشته هستی محمد
عید بزرگ مبعث مبارک
***
مبعث، عید بزرگ نجات از حیرت و سرگردانی، عید ختم ناامیدی، عید تمایز عدل و ظلم، عید بیداری و تعهد، عید هدایت بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد
***
مکه آهنگ، به گلواژه اقرأ بنواز
کعبه از جا کن و تا غار حرا کن پرواز
یا محمد سخن خویش ز لا کن آغاز
خیز از جا به بت و بتگر و بت خانه بتاز
 
امیدواریم مجموعه متن و پیامک به مناسبت عید بعثت توجه شما را به خود جلب کرده باشد. زیباترین تبریکات عید مبعث را از گروه سرگرمی ستاره بپذیرید. 
اکرم ادیبی – گروه سرگرمی ستاره

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا