توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

مزایای مصرف کشمش بر سلامتی

مزایای مصرف کشمش بر سلامتی

مزایای مصرف کشمش بر سلامتی

مزایای مصرف کشمش بر سلامتی
کشمش چندین ماده مغذی حیاتی دارد و اگر روزانه آن ها را بخورید، می توانید از مزایای سلامتی بسیار خوبی برخوردار شوید. کشمش شامل مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که ارزش تغذیه ای آنها را بالا می برد. در زیر فقط تعداد کمی از خواص تغذیه ای کشمش آورده شده است. با توجه به تحقیقات انجام شده، کشمش برای تراکم استخوان مناسب است که موجب کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان در زنان می شود. کشمش حاوی چربی و کلسترول نیست. یک فنجان کشمش معادل ۱۳۰ کالری انرژی به بدن اضافه می کند.

انرژی شما را افزایش می دهد
اگر شما علاقمند به ورزش هستید و یا یک وزنه بردار که نیاز به یک منبع عالی انرژی دارد باید کشمش را امتحان کنید. آنها پر از قند، به ویژه فروکتوز و گلوکز هستند. کشمش ها همچنین می توانند در جذب مؤثر پروتئین و مواد مغذی به بدن شما کمک کنند و همچنین می توانند توسعه سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهند.

هضم غذا
پس از خوردن کشمش، الیاف به صورت مایع در می آیند، که باعث افزایش اثر هضم کننده می شوند و در نتیجه، یبوست را کاهش می دهند. مصرف کشمش به طور مرتب، با کمک فیبر هایی که در معرض زباله ها و سموم موجود در روده قرار دارند، کمک می کند تا حرکات روده را کنترل کنید.

کاهش اسیدیته بدن
کشمش همچنین دارای منیزیم و پتاسیم است که به کاهش میزان اسیدیته بدن (یک بیماری متابولیک به نام اسیدوز) کمک می کند و سموم بدن را از بین می برد، که ممکن است به
بیماری هایی مانند مشکلات قلبی، نقرس، آرتریت و سنگ کلیه منجر شود.

درمان عفونت ها
کشمش ها دارای فیبرهای پلی فنولی هستند که دارای خصوصیات ضد باکتری و ضد التهابی می باشند. این مواد با از بین بردن باکتری های خاصی که باعث عفونت می شوند، به کاهش تب کمک می کنند.

محافظت از چشم ها
فیبرهای پلی فنولیک موجود در کشمش همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که به محافظت چشم در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند که ممکن است منجر به نابینایی، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و سایر مشکلات بصری شوند.

تقویت سلامت دهان
کشمش ها مانند آب نبات ها، دارای اسید اولئانولی اسیدی نیستند، که به محافظت از دندان ها از حفره ها و پوسیدگی دندان کمک می کند و مانع توسعه باکتری های بد می شود که می تواند منجر به التهاب لثه و سایر مشکلات دهان شود.

تقویت استخوان سلامت
کشمش ها منبع خوبی از کلسیم هستند که به افزایش قدرت استخوانی و سلامت دندان ها کمک می کنند. کشمش همچنین باعث تشکیل بور می شود که یک میکرو مغذی است که به تشکیل استخوان و جذب کلسیم کمک می کند. کشمش ها برای زنان یائسه نیز شیرینی های بزرگی هستند، زیرا بور و کلسیم موجود در کشمش می توانند به پیشگیری از پوکی استخوان ها کمک کنند.

درمان کم خونی
کشمش حاوی آهن و مس است که برای رشد سلول های قرمز خون ضروری می باشد. همچنین کشف شده است که برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و تحریک لخته شدن خون به بهبود زخم کمک می کند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
آنتی اکسیدان پلی فنولی موجود در کشمش، که به عنوان کاتچین شناخته می شود، برای محافظت بدن از رادیکال های آزاد کمک می کند، زیرا این رادیکال های آزاد باعث رشد تومور، به ویژه سرطان روده بزرگ می شوند.

تحریک جنسی
خوردن کشمش به طور منظم می تواند به تحریک جنسی طبیعی کمک کند. آرژنین، که اسید آمینه موجود در کشمش است برای تحریک میل جنسی مفید شناخته شده است.

به مدیریت وزن کمک می کند
کشمش ها شیرین هستند، اما اگر آنها را در رژیم غذایی مصرف کنید، می توانند به شما در از دست دادن یا افزایش وزن برای رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کنند. اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، محتوای فیبر بالا در کشمش می تواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری سیر بمانید تا خیلی زود احساس گرسنگی نکنید. اگر چه اثرات کشمش در کاهش وزن یا افزایش وزن از نظر علمی مورد بررسی قرار نگرفته است، پزشکان سلامتی آن را برای مزایای متنوعی که دارند توصیه می کنند..

کشمش ها برای مصرف به عنوان میان وعده های سریع و آسان عالی هستند و آنها بسیار بهتر از آب نبات هستند. آنها خوشمزه، شیرین و بسیار سالم هستند. بنابراین دفعه بعد که شما تصمیم می گیرید یک میان وعده را بخورید، چرا یک جعبه کشمش نمی گیرید؟ آن به غیر از خوشمزه بودن، برای بدن شما مفید است!

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا