توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

مزایای پزشکی مصرف دارچین

مزایای پزشکی مصرف دارچین

مزایای پزشکی مصرف دارچین

 

مزایای پزشکی مصرف دارچین
دارچین ادویه ای است که احتمالا در تمام آشپزخانه های شما قرار گرفته و دارای مزایای بهداشتی می باشد که شما تصور نمی کنید. آن در درمان های خانگی و برای همه چیز از جمله سلامت قلب و عروق، دیابت، آکنه و مخمر استفاده می شود. محققان از هر دو دارچین کاسیا (Cinnamomum aromaticum) و دارچین واقعی (Cinnamomum verum) یا دارچین سیلان در مطالعات خود استفاده می کنند. هر دو گونه دارای مزایای بهداشتی هستند. در ادامه برخی از مزایای سلامتی مصرف دارچین را بررسی می کنیم.

سطح قند خون و مقاومت انسولین را کاهش می دهد
یکی از مزایای دارچین برای بهبود بیماران دیابتی است که در جنبه های مختلف کمک می کند. این می تواند سطح قند خون را و مقاومت به انسولین را کاهش دهد و به کاهش مشکلات مرتبط با دیابت مانند هیپر لیپیدمی کمک کند. مصرف دارچین می تواند نتایج را بعد از ۴۰ روز نشان دهد. افراد دیابتی روزانه بین ۱ تا ۶ گرم دارچین مصرف کردند و میانگین گلوکز ناشتا را بین ۱۸ تا ۲۹ درصد کاهش دادند. اعتقاد بر این است که اثر سینرژیک، موجب افزایش اثر بخشی انسولین در بدن می شود. اثر درماني آن مي تواند به کاهش سطح قند خون ناشتا در هر نقطه از ۱۰ تا ۲۹ درصد کمک کند. تقریبا نصف قاشق چای خوری در یک روز می تواند تفاوت را ایجاد کند. آن را به یک فنجان چای سیاه یا قهوه بدون قند بیفزایید، آن را در آبمیوه ها یا آب میوه های تازه سبزیجات مصرف کنید، یا آن را بر روی صبحانه یا غذای اصلی بپاشید.

کاهش کلسترول و مزایای قلبی عروقی
دارچین می تواند سحر و جادو خود را در قلب شما در مدت زمان نسبتا کوتاه نشان دهد. در یک مورد، هنگامی که افراد مبتلا به بیماری کبد چرب، هر روز برای ۱۲ هفته ۱۵۰۰ میلیگرم
عصاره دارچین دریافت کردند، میزان تری گلیسیرید و کلسترول آنها بهبود یافت.

دارچین در پوست شما متابولیسم چربی را بهبود می بخشد
این به شما کمک می کند تا نه تنها اختلالات متابولیکی، بلکه همچنین با چاقی ناشی از التهاب نیز مبارزه کنید. دارچین همچنین می تواند در مدیریت هیپرلیپیدمی کمک کننده باشد، مشکلاتی که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت دارند. علاوه بر بهبود مقاومت به انسولین، ادویه نیز باعث افزایش متابولیسم چربی می شود. مصرف دارچین می تواند نتایج را پس از ۴۰ روز نشان دهد. افراد مبتلا به دیابت که در طول مطالعه ۴۰ روزه بین ۱ تا ۶ گرم دارچین به مدت ۴۰ روز مصرف کردند، در مطالعه ای که قبلا ذکر شد، میزان تری گلیسیرید آنها، کلسترول تام و کلسترول LDL آن ها کاهش یافت.

با توجه به فعالیت سینامالدئید فشار خون را کاهش می دهد 
اگر شما در معرض فشار خون بالا هستید، نکات مصرف دارچین در رژیم غذایی شما ممکن است مشکل را تسکین دهد. به همین دلیل است که سینامالدئید در ادویه باعث گشاد شدن رگهای خونی می شود، که به نوبه خود باعث کاهش فشار خون می شود. این ویژگی به فراوانی در مطالعات حیوانی مشاهده شده است، در حالی که ممکن است برای تأیید اثر بخشی در انسان، تحقیقات بیشتری لازم باشد.

جلوگیری از ایجاد آکنه در هنگام ترکیب با عسل
عسل مانند دارچین دارای خواص ضد باکتری است. ترکیب دو دارو در درمان آکنه می تواند یک اثر افزایشی داشته باشد که به شما کمک می کند از باکتری هایی که مسئول آن هستند خلاص شوید. برای ایجاد یک ماسک، دارچین واقعی را با حدود سه برابر مقدار عسل ترکیب کنید. قبل از اعمال به صورت، آن را به آرامی گرم کنید. به یاد داشته باشید، نباید خیلی گرم باشد که بتواند پوست را بپوشاند. چند دقیقه صبر کنید و سپس بشویید و خنک شوید.

کاهش علائمPCOS ، گرفتگی عضلات و خونریزی شدید در دوران قاعدگی 
یک درمان خانگی ساده برای گرفتگی های قاعدگی شامل استفاده از یک فشرده گرم با چند قطره روغن دارچین است. گفته می شود درد ناشی از یک دوره ناراحت کننده و حتی خونریزی شدید قاعدگی را کاهش می دهد. تحقیقات علمی همچنین دارای شواهدی در مورد مزایای دارچین برای سلامت زنان است. به طور خاص، در افرادی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستند، حساسیت به انسولین، تحمل گلوکز و گلوکز ناشتا را بهبود می بخشد. زنان مبتلا به PCOS معمولا با مقاومت به انسولین مبارزه می کنند.

کمک به رفع خستگی و افزایش انرژی 
محققان متوجه شده اند که دارچین می تواند به هشیاری در میان رانندگان در طول مسیر طولانی مدت، کمک کند. پلیمر methylhydroxychalcone در دارچین مقادیر قند خون را تنظیم می کند و بدن شما اگر به طور مناسب از قند استفاده کند به عنوان یک منبع انرژی پایدار برای شما می باشد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا