توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بهداشتبیماری ها و راه درمانسلامت

معایب استفاده از درمان کراتینه مو

معایب استفاده از

معایب استفاده از درمان کراتینه مو

ایده یک درمان سالن کراتین این است که مو به سادگی، شیک تر، راست و آسان تر حالت بگیرد. متاسفانه خطرات بهداشتی و عوارض جانبی مرتبط با این نوع درمان برای مصرف کننده ناشناخته است. مهم است قبل از رفتن به سالن های درمان موهای کراتین اطلاعاتی در مورد آن دریافت کنید.

کراتین یک پروتئین است که به طور طبیعی در مو وجود دارد. درمان کراتین مو سبکی است که با استفاده از مخلوط کراتین و فرمالدئید (نگهدارنده قوی) به مو تزریق می شود، که شکاف در هر تار مو را پر می کند و سپس مخلوط را به فولیکول های مو با استفاده از آهن بسیار مسطح گرم وارد می کند. در این دما، فرمالدئید مایع به بخارات گاز تبدیل می شود. بله، گاز فرمالدئید در یک ابر گرم در سراسر سر فرد چرخانده می شود. فرمالدئید که از طریق استنشاق یا پوست جذب می شود، عامل برخی از مشکلات سلامتی شامل سوزش پوست، چشم ها، بینی و ریه ها و همچنین سرگیجه می شود. حتی قرار گرفتن در معرض فرمالدئید برای کوتاه مدت می تواند علائم آسم را ایجاد کند، در حالی که برای طولانی مدت می تواند باعث آسیب دائمی عصبی مرکزی و مشکلات ریه شود. طبق گفته Amy McMichael، MD، پروفسور پوست در مرکز پزشکی باپتیست ورکس، ” اطلاعات خوبی برای تایید ارتباط بین فرمالدئید و رشد لوسمی وجود دارد”.

کارشناسان سالن توصیه می کنند که هر ۸ تا ۱۲ هفته یک بار این درمان باید تکرار شود که این کار زنان را در معرض فرمالدئید بیشتری قرار می دهد.

اگر چه درمان موی کراتین یک راه خوب برای داشتن مو نرمی و راست است، اما شما نباید عوارض جانبی کراتین موها را نادیده بگیرید. در ادامه برخی از اثرات جانبی کوتاه مدت و طولانی

مدت درمان های کراتین مو را بررسی می کنیم.

۷۲ ساعت شستشو ندارد

شما نمی توانید موهای خود را برای ۷۲ ساعت پس از مصرف این درمان شستشو دهید. این یک عارضه جانبی مهم از این درمان است، زیرا ممکن است در فعالیت روزمره شما دخالت کند و اگر موهای شما به دلیل کاری که انجام می دهید کثیف شود، نمی توانید به سرعت آن را تمیز کنید.

مو فوق العاده مستقیم

موهای شما احتمالا بلافاصله پس از درمان فوق العاده مستقیم به نظر می رسند. این باعث نگرانی در مورد ظاهر کلی شما خواهد شد. بهترین راه برای جلوگیری از به هم خوردن این شرایط دوری از هر گونه اجتماع برای چند روز پس از درمان است.

معایب استفاده از درمان کراتینه مو

تحریک چشم و پوست

یکی دیگر از اثرات جانبی درمان کراتین مو، واکنش آلرژیک است که ممکن است رخ دهد. بعضی ممکن است بثورات داشته باشند و از خارش رنج ببرند. دیگران ممکن است پوست و چشم خود را بعد از این درمان تحریک کنند. بسیار مهم است که این درمان را در یک سالن معتبر، که دارای اتاق های تهویه مناسب برای درمان است، انجام دهید.

خطر ابتلا به سرطان

یکی از عوارض جانبی طولانی مدت درمان موهای کراتین این است که ممکن است موجب سرطان شود. این به خاطر حضور فرمالدئید، یک ماده شیمیایی است که علت ایجاد سرطان در افراد شناخته شده است.

ریزش مو

پس از چند شستشوی بعد از درمان، ممکن است متوجه شوید که موهایتان نازک شده است.

ریزش مو یک اثر جانبی مهم از درمان موهای کراتین است.

موی آسیب دیده

به دلیل استفاده از درمان موهای کراتین، موهای شما ممکن است آسیب ببینند و از بین بروند. اثر درمان ممکن است حداکثر تا پنج ماه باقی بماند و پس از آن موهای شما شروع به خراشیدن می کنند.

تغییر سبک زندگی

هنگامی که درمان خود را انتخاب کرده اید، مجبور خواهید شد که موهای خود را سه ماه یکبار مجددا درمان کنید. بنابراین، شما باید پولی صرف کنید و وقت خود را برنامه ریزی کنید تا دیدارهای مکرر از سالن ها را انجام دهید. این یک اثر جانبی طولانی مدت درمان کراتین مو است.

چند نکته:

  • برخی از محصولات که ادعا می شود بدون فرمالدئید هستند، هنگامی که توسط اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای ایالات متحده (OSHA) مورد آزمایش قرار گرفتند، حاوی مقادیر قابل توجه فرمالدئید بودند.
  • دیگر محصولات نرم کننده مو بدون فرمالدئید حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که در فرآیند گرم کردن سالن به فرمالدئید تبدیل می شوند.
  • محصولات کم فرمالدئید، در حالی که به عنوان فرمولاسیون اولیه به عنوان ماده سمی نیستند، هنوز هم خطرات بهداشتی را به همراه دارند.

اختصاصی روزنه آنلاین – کپی با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا