توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی های خودرو

معرفی توسان 2017

معرفی توسان 2017 و قابلیت‌های مهم این خودرو

توسان 2017 از جمله جدیدترین نسخه‌های خودروی هیوندای توسان به شمار می‌رود که چندی پیش به کشور ما نیز وارد شد. این خودرو یکی از محصولات محبوب بازار محسوب می‌شود.


سیرافی ها| سرویس خودرو –
 توسان 2017 از جمله محصولات کراس اور تولید شده توسط شرکت هیوندای است که اکنون حدود 14 سال از عمر آن می‌گذرد. در طول این مدت شاهد تغییراتی در ظاهر و باطن این خودرو بوده‌ایم که در مجموع و به مرور زمان منجر به تکامل آن شده است. با توجه به پرطرفدار بودن محصولات کراس اور در بازار خودروی ایران، این خودرو نیز توانسته است مانند بسیاری از همتایان خود نظر مثبت مشتریان را جلب نماید.

این خودروی کره‌ای از میانه‌های عمر خود وارد بازار ایران شد و در مقاطعی به عنوان یکی از پرشمارترین محصولات کراس اور حاضر در بازار خودروی ایران لقب گرفت. به گونه‌ای که حدود سه سال قبل خودروی Tucson تقریبا ده درصد از خودروهای کراس اور حاضر در بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده بود.  

از خودروی کراس اور Tucson تا کنون سه نسل تولید و روانه‌ی بازار شده است. نسخه‌ی 2017 این خودرو به نسل سوم Tucson تعلق دارد. در نسل سوم این خودرو از وجود موتور کم مصرف‌تر و بهینه‌تری نسبت به نسل قبل استفاده شده است. مدل 2017 خودروی Tucson نیز مانند بسیاری از خودروهای جدید در قالب چند مدل مختلف در بازارهای جهانی حضور دارد. مدل‌هایی که هر کدام از آنها از مشخصات فنی متفاوتی نسبت به یکدیگر بهره می‌برند. با این حال تنها یک مدل از این خودرو به بازار ایران وارد شده است. محصولی که به اتفاق یکدیگر در ادامه‌ی متن پیش رو مشخصات فنی آن را از نظر می‌گذرانیم.

مشخصات توسان 2017

مشخصات فنی خودروی توسان 2017

مدل وارد شده از خودرو توسان 2017 به بازار ایران از وجود یک موتور 2 لیتری بنزین سوز مدل تنفس طبیعی بهره می‌برد. حداکثر توان خروجی این موتور رقم 164 اسب بخار با احتساب 6200 دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور خروجی آن نیز معادل 204 نیوتن‌متر با احتساب 4000 دور در دقیقه است. این در حالی است که مدل‌های موجود از نسل پیشین این خودرو در بازار ایران به یک موتور 2.4 لیتری مجهز بودند و حداکثر توانی معادل 180 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 240 نیوتن‌متر را به نمایش می‌گذاشتند.

به موجب وجود تفاوت فنی ذکر شده میزان شتاب صفر تا صد خودروی توسان 2017 نیز نسبت به نسل قبل این محصول افزایش یافته و از رقم 8.5 ثانیه به حدود 11 تا 11.5 ثانیه رسیده است. با این حال در نسل جدید این خودرو هم مانند نسل گذشته از وجود یک جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار استفاده شده است. این جعبه دنده از نوع تیپ‌ترونیک بوده و امکان کنترل دنده‌ها به شکل دستی را برای راننده فراهم می‌کند. اکثر نسخه‌های موجود از مدل 2017 خودروی Tucson در بازار ایران مبتنی بر قوای محرک دیفرانسیل جلو هستند. با این حال می‌توان نسخه‌های دو دیفرانسیل این خودرو را نیز در بازار کشور یافت.

 از این لحاظ می‌توان محصول کراس اور شرکت هیوندای را خودرویی نامید که از توان آفرود برخوردار است. البته مانند بسیاری از خودروهای کراس اور مشابه نباید توان آفرود این خودرو را با خودروهای شاسی بلند تنومند و بزرگ جثه مقایسه کرد. در واقع باید خودروی Tucson را محصول کراس اوری توصیف کرد که در عین توانایی پیمودن مسیرهای تخت و مستقیم قابلیت عبور از مسیرهای ناهموار و پر چالش را نیز دارد.
      

امکانات خودروی توسان 2017

علاوه بر موارد اشاره شده متوسط میزان مصرف سوخت خودروی توسان 2017 هم به عنوان یک خودروی کراس اور مناسب ارزیابی می‌شود. این خودرو در ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت به طور متوسط حدود 8.5 لیتر سوخت مصرف می‌کند. در واقع می‌توان ادعا کرد که کاهش گنجایش موتور این خودرو در بهینه‌تر شدن متوسط میزان مصرف سوخت آن تاثیرگذار بوده است.

افزون بر مدل وارد شده از خودروی Tucson به ایران، نسخه‌ی 2017 این خودرو در قالب یک مدل مبتنی بر موتور بنزین سوز توربو شارژ نیز در بازارهای جهانی عرضه شده است. با وجود این که گنجایش موتور توربوشارژ به کار رفته در این خودرو 1.6 لیتر بوده و حدود 400 سی‌سی از گنجایش موتور تنفس طبیعی خودروی Tucson کمتر است، اما در عمل حداکثر توان و حداکثر گشتاور بیشتری را نسبت به آن ایجاد می‌کند. به گونه‌ای که حداکثر توان و حداکثر گشتاور تولید شده توسط این موتور توربو شارژ به ترتیب برابر با 175 اسب بخار و 264 نیوتن‌متر خواهد بود.   

با توجه به این که بسیاری از خودروهای کراس اور به خصوص محصولات چینی در قالب نسخه‌های توربو شارژ در ایران حضور دارند، مدل توربو شارژ خودروی Tucson نیز از این قابلیت برخوردار است که وارد بازار ایران شود. سایر جزییات مربوط به مشخصات فنی خودروی توسان 2017 را هم می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی خودروی توسان 2017
طول خودرو  4475 میلی متر
عرض خودرو 1850 میلی متر
ارتفاع خودرو 1650 میلی متر
فاصله‌ی موجود میان دو محور خودرو 2670 میلی متر
وزن خودرو 1583 کیلوگرم
نوع موتور خودرو بنزین سوز تنفس طبیعی
تعداد سیلندر 4 سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16 سوپاپ
گنجایش موتور خودرو 2000 سی سی
حداکثر توان خروجی موتور خودرو 164 اسب بخار با احتساب 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو 204 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه
نوع جعبه دنده  6 سرعته خودکار از نوع تیپ‌ترونیک با قابلیت کنترل به شکل دستی
شتاب صفر تا صد خودرو 11 ثانیه
استاندارد آلایندگی خودرو یورو 5
متوسط میزان مصرف سوخت خودرو در حالت چرخه‌ی ترکیبی 8.5 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت
گنجایش مخزن سوخت خودرو 62 لیتر

قابلیت‌های مهم توسان 2017

امکانات و قابلیت‌های خودروی توسان 2017

خودروی توسان 2017 از نظر امکانات و قابلیت‌هایی که از وجود آنها بهره می‌برد کم و کسری چندانی ندارد و می‌توان آپشن‌های متعددی را در این خودرو مشاهده کرد. آپشن‌هایی که به لحاظ کمیت و کیفیت کاملا قابل قبول هستند. برخی از مدل‌های این خودرو که در بازارهای جهانی عرضه شده‌اند به یک نمایشگر 5 اینچی مجهزند. اما در مدل‌های عرضه شده از این خودرو در بازار ایران شاهد وجود نمایشگر 8 اینچی به عنوان بخش اصلی سیستم سرگرمی آن هستیم.

برای تضمین هر چه بیشتر امنیت سرنشینان این خودرو از وجود شش کیسه هوای ایمنی استفاده شده است. این کیسه‌های هوای ایمنی مواردی نظیر کیسه هوای ایمنی اصلی در ردیف جلوی این خودرو به همراه کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای (مخصوص محافظت از سر سرنشینان خودرو) را در بر می‌گیرد. البته در مدل‌های فول آپشن خودروی Tucson تعداد کیسه‌های هوای ایمنی به یازده عدد افزایش می‌یابد. با این حال در نمونه‌های موجود از این خودرو در بازار ایران تنها وجود همان شش کیسه هوا را شاهد هستیم.

در مجموع می‌توان گفت که خودروی Tucson از نظر ایمنی موفق به کسب نمرات قابل قبولی از سوی مراجع معتبر جهانی شده است. به گونه‌ای که از سازمان صاحب نام یورو ان سی ای پی هر پنج ستاره‌ی ممکن در این زمینه را دریافت نموده است. سایر امکانات و قابلیت‌های به کار رفته در خودروی توسان 2017 را نیز می‌توانید در ادامه‌ی متن پیش رو به شکل فهرست‌وار مشاهده کنید. با این توضیح که برخی از این قابلیت‌ها تنها در مدل فول آپشن خودروی Tucson وجود دارد.

مشخصات ظاهری توسان 2017

  • مجهز به قابلیت پشت ‌سری هوشمند در صندلی‌های جلو برای کاهش آسیب وارده به سر و گردن سرنشینان خودرو هنگام وقوع تصادفات احتمالی
  • برخورداری از سیستم کنترل پایداری برای حفظ ثبات خودرو هنگام حرکت در شرایط ناپایدار نظیر رانندگی در مسیرهای لیز و لغزنده
  • بهره‌مندی از سیستم کمکی هنگام حرکت در سربالایی
  • وجود سیستم کمکی حرکت در سر پایینی که کنترل ترمز را تسهیل می‌کند 
  • مجهز‌ به سیستم هشدار تشخیص اجسام و عابران پیاده و همچنین قابلیت شناسایی عابر پیاده در خارج از مسیر حرکت
  • مجهز به سیستم ناوبری و قابلیت تشخیص ترافیک
  • برخورداری از رادار جانبی با امکان تشخیص اجسام در نقاط کور
  • بهره‌مندی از قابلیت کروز کنترل هوشمند
  • وجود قابلیت گرم‌کن برای تمام صندلی‌های خودرو
  • برخورداری از قابلیت سردکن در صندلی‌های جلوی خودرو

  • مجهز به ترمز دستی برقی
  • برخورداری خودرو از قابلیت باز کننده‌ی خودکار در صندوق عقب
  • وجود سنسور در بخش جلو و عقب خودرو
  • بهره‌مندی از قابلیت ترمز خودکار در هنگام پارک کردن خودرو از سمت جلو و عقب
  • مجهز به قابلیت تمیز کننده در چراغ‌های جلوی خودرو
  • برخورداری از قابلیتی که ارتباط گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS با خودرو را فراهم می‌کند
  • وجود رینگ‌ ۱۹ اینچی
  • برخورداری چراغ‌های‌ جلوی خودرو از قابلیت اتولایت و امکان تنظیم ارتفاع الکترونیکی آنها
  • مجهز به سقف پانوراما به همراه سان‌روف
  • وجود سیستم تعلیق جلوی خودرو به شکل مک‌فرسون و سیستم تعلیق عقب آن به صورت اتصال چندگانه
  • برخورداری از دوربین عقب با قابلیت نمایش روی آینه ی داخلی خودرو
  • بهره‌مندی از شیشه های سولار
  • وجود آینه‌های خارجی با قابلیت تنظیم برقی که به گرم‌کن مجهز بوده و از امکان تاشوندگی برقی برخوردار هستند

به این ترتیب نمی‌توان به خودروی توسان 2017 (به خصوص مدل فول آپشن این محصول) عیب و ایراد خاصی را در زمینه‌ی بهره‌مندی از قابلیت‌های مهم و کاربردی وارد دانست. البته مواردی که در سطور فوق به آنها اشاره شد تمام امکانات و قابلیت‌های به کار رفته در این خودرو نیست.

مشخصات ظاهری خودروی توسان 2017

مشخصات ظاهری خودروی توسان 2017

نسخه‌های نسل سومی خودروی Tucson از نظر سر و شکل ظاهری به صورت کاملا واضحی تنومندتر از مدل‌های نسل گذشته‌ی این محصول جلوه می‌کند. همچنین در طراحی بخش‌های مختلف بدنه‌ی این خودرو نیز شاهد وجود تغییرات واضحی نسبت به نسل گذشته هستیم.

نمای جلو

در نمای جلوی خودروی توسان 2017 بخش جلو پنجره‌ی ذوزنقه مانند این خودرو بیش از همه جلب توجه می‌کند. این جلو پنجره‌ی چند ضلعی اکنون چند سالی است که در اکثر محصولات تولید شده توسط شرکت هیوندای مشاهده می‌شود و به نوعی نماد این شرکت کره‌ای به شمار می‌رود.

در دو طرف بخش جلو پنجره هم شاهد وجود چراغ‌های کشیده‌ای هستیم که به چهره‌ی خودروی Tucson حالتی کاملا جدی و مصمم بخشیده‌اند. اندکی پایین‌تر سپر جلوی این خودرو مشاهده می‌شود که در قسمت پایینی خود به فضایی پنجره مانند ختم می‌گردد. وجود حالت خمیده‌ در شیشه‌ی جلوی این خودرو نیز موجب تقویت هر چه بیشتر ویژگی‌های آیرودینامیکی بدنه‌ی آن شده است.

توسان 2017

نمای کناری

به کار رفتن دو خط حجم دهنده‌ی اصلی در بخش بالا و پایین نمای کناری خودروی توسان 2017 بخش میانی این نما را تا حدی فرو رفته جلوه می‌دهد. افزون بر آن نوار غیر هم‌رنگ تعبیه شده در دور گلگیرهای این خودرو نیز بر تاثیرگذاری هر چه بیشتر نمای کناری آن افزوده است.

خودروی توسان 2017

نمای عقب

در نمای عقب خودروی توسان 2017 شاهد وجود چراغ‌های خنجر مانندی هستیم که نیمی از پیکر آنها روی در عقب این خودرو قرار گرفته است. خمیدگی شیشه، مانند بخش جلو، در بخش عقب این خودرو نیز مشاهده می‌شود و وجود اسپویلری در بالای آن بر جذابیت این نما افزوده است. چگونگی طراحی سپر عقب و شکل استفاده از خطوط حجم دهنده در نمای عقب خودروی Tucson نیز در نوع خود مناسب جلوه می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که نسخه‌ی 2017 خودروی Tucson عملکرد کاملا مثبتی را در تمام بخش‌های نمای ظاهری از خود به نمایش گذاشته است.

قیمت توسان 2017

نمای داخل

نوع طراحی فضای داخلی خودروی توسان 2017 نیز نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو با تغییراتی همراه بوده است. به طور کل در مدل جدید این خودرو از خطوط نرم‌تری برای شکل دادن به اجزای مختلف درون کابین به خصوص بخش داشبورد آن استفاده شده است. افزایش اندازه‌ی نمایشگر اصلی این خودرو نیز از جمله عواملی است که بر جذابیت هر چه بیشتر شکل ظاهری داشبورد آن می‌افزاید. افزون بر مشخصات ظاهری، باطن کابین مدل جدید خودروی Tucson نیز تا حدی دستخوش تغییر شده است. به گونه‌ای که از نظر فضای در نظر گرفته شده برای نشستن سرنشینان این خودرو شاهد وجود بهبودهای قابل توجهی در فضای درون کابین هستیم. در کل نسل جدید این محصول تا حدی جادارتر از مدل‌های قدیمی آن به نظر می‌رسد.

قیمت خودروی توسان 2017

قیمت خودروی توسان 2017

در حال حاضر و در لحظه‌ی نوشته شدن این متن یعنی در روز چهارم آذر ماه 1397 مدل فول آپشن خودروی توسان 2017 با متوسط قیمتی در حدود 480 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود. البته آن دسته از کسانی که قصد دارند نسخه‌ی مجهز به قابلیت اتوپارک این خودرو را در اختیار داشته باشند باید برای این کار حدود 10 میلیون تومان بیشتر از رقم مذکور هزینه کنند.

جالب است بدانید تا اواسط بهار امسال قیمت این خودرو تقریبا نصف رقم یاد شده بود. اما با آغاز فصل تابستان قیمت خودروی Tucson نیز مانند شدت گرمای هوا رو به فزونی گذاشت تا در عرض کمتر از یک ماه مرز 400 میلیون تومان را هم رد کند.

به هر حال اگر توان خرید خودروی Tucson را داشته باشید (که به طور عمده نسبتا بعید به نظر می‌رسد) می‌توانید یک خودروی کراس اور کاملا معقول و مناسب را در اختیار بگیرید. در پایان شما را به تماشای ویدیویی از بررسی خودروی توسان 2017 دعوت می‌کنیم.‌

 
 
رضا حسینی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا