توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

معرفی و طرز تهیه انواع غذای نونی برای شام

انواع غذای نونی برای شام غذاهای ساده ای هستند که در زمان کوتاهی آماده می شوند و اغلب تحت عنوان فست فود شناخته شده اند. این غذاها تنوع بالایی دارند و شامل غذاهای مدرن و سنتی می‌شوند.

سیرافی ها| سرویس آشپزی – غذا‌های نونی برای شام دارای تنوع بالایی بوده و شامل غذا‌های سنتی و مدرنی هستند که طیف وسیعی از غذا‌های فست فود تا غذا‌های محلی را در بر می‌گیرند. کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، انواع کتلت،سالاد الویه، سمبوسه، فلافل بندری، اشکنه کشک و … انواع غذای نونی برای شام هستند که همه خانم‌های خانه دار با طرز تهیه آن‌ها اشنایی دارند. در ادامه برای آشنایی با چند نمونه دیگر از این غذاها، با ما همراه باشید …

انواع غذای نونی برای شام

۱. گراتن

انواع مختلف گراتن مانند گراتن مرغ و سیب زمینی یکی از فست فود‌های خوشمزه است که لایه‌ی رویی آن با مخلوطی از تخم مرغ، شیر و پنیر رنده شده پوشانده می‌شود. در این غذا می‌توان انواع گوشت، سبزیجات و سس را به کار برد و معمولا در ظرف مخصوصی با دیواره کوتاه درست می‌شود. گراتن مرغ و سیب زمینی از انواع غذای نونی برای شام بوده که طعم فوق العاده آن به واسطه ترکیب مرغ، سیب زمینی و دو نوع پنیر فرانسوی و پنیر پارمزان رنده شده به وجود آمده است. پیاز داغ، فلفل دلمه ای، پودر پاپریکا و آویشن مورد استفاده در این غذا عطر و بویی عالی به آن می‌دهد که بسیار وسوسه انگیز است.

انواع غذای نونی برای شام

۲. خوراک لوبیا چیتی با قارچ و سیب زمینی

یکی از انواع غذای نونی برای شام خوراک لوبیا چیتی خوشمزه با قارچ است. اگر این غذای مغذی با گوشت درست شود، حاصل نوعی آبگوشت خواهد بود که بهتر است از گوشت ماهیچه‌ با استخوان در آن استفاده کرد. خوراک لوبیا چیتی با گوشت بسیار پرکالری بوده و برای شام سنگین است ولی از ترکیب آن با قارچ و سیب زمینی می‌توان یک غذای سبک و مناسب برای شام درست کرد. چاشنی مورد استفاده در این خوراک رب گوجه فرنگی است و طعم دهنده‌های اصلی آن پیاز داغ و فلفل هستند.

انواع غذای نونی برای شام
۳. نرگسی اسفناج با قارچ

نرگسی اسفناج با قارچ یکی از غذا‌های بدون گوشت با ارزش غذایی بالا و مناسب برای شام به حساب می‌آید. ترکیب اسفناج، تخم مرغ و قارچ در این غذا باعث شده از خواص قابل توجهی برخوردار باشد و همراه با نان غذایی کامل محسوب شود. طعم دهنده‌های اصلی این غذای محلی شمالی، پیاز داغ و سیر داغ هستند که عطر فوق العاده‌ای به آن می‌دهند.

انواع غذای نونی برای شام


۴. تاس کباب

یکی دیگر از انواع غذای نونی برای شام، تاس کباب به با گوشت گوسفند بوده که تنوع بالایی دارد و ماده اصلی آن گوشت گوسفند است. این خوراک گوشتی ساده در اکثر کشور‌های آسیایی طبخ شده و همراه با نان سرو می‌شود. در این غذا متناسب با فصل از سبزی‌ها و میوه‌های متنوعی استفاده می‌شود. در تهیه تاس کباب به علاوه بر گوشت، سیب زمینی، هویج، به و آلو نیز کاربرد دارد و رب گوجه فرنگی به عنوان چاشنی استفاده می‌شود.

انواع غذای نونی برای شام
۵. خوراک کشک کدو

خوراک کشک کدو غذایی شبیه به کشک بادمجان بوده و برای افرادی که به بادمجان حساسیت دارند، مناسب است. این غذای ساده جزء غذا‌های گیاهی محسوب می‌شود و عطر سیر و پیاز داغ و نعنا در آن باعث شده تا طعمی قابل قبول برای همه سلیقه‌ها داشته باشد.

انواع غذای نونی برای شام

۶. کباب تابه‌ای

کباب تابه‌ای یکی دیگر از انواع غذای نونی برای شام است که با گوشت چرخ کرده کم چرب، پیاز و ادویه درست می‌شود و همراه با گوجه فرنگی سرخ شده و سبزی خوردن سرو خواهد شد. برای تهیه این کباب خوشمزه نیازی به بر پا کردن دود منقل نیست و به راحتی در ماهیتابه و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. گوشت مورد استفاده برای تهیه این غذا می‌تواند مخلوطی از گوشت چرخ کرده گوساله و گوسفند یا هر نوع گوشت دلخواهی همچون گوشت مرغ، بوقلمون و شتر مرغ باشد.

انواع غذای نونی برای شام
۷. دال عدس غذایی خوزستانی

دال عدس خوزستانی غذایی است که با نوعی عدس به رنگ قرمز درست می‌شود. این غذا تقریبا تند مزه است ولی افراد بسته به ذائقه خود می‌توانند میزان تندی آن را تنظیم کنند. در این غذا علاوه بر دال عدس، پیاز و سیب زمینی نیز به کار می‌رود و عطر و بوی سیر تازه در آن کاملا محسوس است. دال عدس می‌تواند با گوشت یا بدون گوشت طبخ شود و به عنوان خورش مورد استفاده قرار گیرد.

انواع غذای نونی برای شام


۸. کباب ترکی

کباب ترکی همانطور که از نام آن پیداست، غذایی ترکیه‌ای بوده که به دونر نیز معروف است. این غذا با استفاده از گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون درست شده و به صورت ساندویچ سرو می‌شود. علاوه بر گوشت، سبزیجاتی نظیرقارچ، فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی خوشمزگی این غذا را دو چندان کرده و بر ارزش غذایی آن می‌افزاید.

انواع غذای نونی برای شام
۹.  سوسیس بندری

یکی از انواع غذای نونی برای شام سوسیس بندری  است که همراه با سبزیجاتی نظیر گوجه فرنگی و کاهو به صورت ساندویچ سرو می‌شود. سوسیس سرخ شده همراه با سیب زمینی و پیاز داغ اجزای اصلی این غذا هستند که باسس گوجه فرنگی و ادویه‌های تند، مزه دار می‌شوند.
انواع غذای نونی برای شام
شما دستور پخت چه نوع غذای نونی دیگری را برای شام می‌شناسید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در قسمت”ارسال نظر” با مخاطبان سیرافی ها درمیان بگذارید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا