توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
مراقبت های بارداری

مواد غذایی که مرد برای پسردار شدن باید بخورد

مواد غذایی که مرد برای پسردار شدن باید بخورد

 
برای پسردار شدن مرد چه بخورد؟
همانطور که قبلا هم اشاره کردیم روش قطعی تعیین جنسیت استفاده از روش هایی مانند ای وی اف و ای یو ای و ….. است. اما عواملی هم هستند که در صورتیکه اجرا شود میتواند شانس پسرزایی را در شما افزایش بده اما روش قطعی و تضمینی نیست.

 

یکی از این عوامل رژیم غذایی زن و مرد است. رحم خانم ها باید گرم و واژن آنها باید قلیایی باشه تا اسپرم y  مرد را جذب کنه و منجر به پسرزایی شود که رژیم غذایی مادر را در مقاله قبلی توضیح دادیم، اما در مورد مردان مسئله قلیایی یا اسیدی مطرح نیست اما اسپرم باید قوی و سالم  و پرتحرک و زیاد باشه تا قدرت پسرزایی بیشتر باشه. در این مقاله اشاره به رژیم غذایی مناسب برای تقویت اسپرم میشود:

برای پسرزایی چه  غذاهایی برای مردان مناسب است؟
این غذاها را به منوی خود اضافه کنید تا احتمال بارداری افزایش یابد:
– صدف برای تولید اسپرم. …
– شکلات تلخ برای آنتی اکسیدان ها. …
– سیر برای تحرک اسپرم. …
– موز برای میل جنسی. …
– کلم بروکلی برای تحرک اسپرم. …
– گردو برای تعداد اسپرم. …
– جینسنگ برای تستوسترون
– عسل و زنجبیل

– نارگیل و شیره نارگیل
– جوانه گندم
– انجیر و کشمش
– بادام زمینی
– آب گوشت
– زعفران
– گردو و فندق
– گوشت گاو یا گوسفند و یا شترمرغ
– هل
– زردآلو
– مویز

مواد مغذی برای پسردار شدن مرد:
رژیم غذایی شما باید متعادل، متنوع و مغذی باشد. به گفته انجمن آمریکایی پزشکی باروری، تحقیقات نشان می دهد که رژیم سالم شامل ماهی ها، سبزیجات و غلات باعث فعال تر شدن اسپرم می شود. از سوی دیگر، یک رژیم غذایی با چربی های ترانس ممکن است تعداد اسپرم در مایع منی را کاهش دهد.

1- غذاهاي غنی از ويتامين C
غذاهاي غنی از ويتامين C و ساير آنتي اکسيدان ها بخوريد. این مواد مغذی باعث جلوگیری از نقص اسپرم و افزایش تحرک می شود. یک لیوان آب پرتقال حاوی حدود 124 میلی گرم ویتامین C است. حداقل 90 میلی گرم در روز ویتامین C دریاف کنید. اگر سیگار می کشید حداقل 125 میلی گرم ویتامین C دریافت کنید. مصرف روزانه قرص ویتامین سی توصیه میشود.

2- مصرف روی
روی به اندازه کافی دریافت کنید. کمبود روی می تواند سبب درگیری اسپرم ها در یکدیگر و باعث ناباروری شود. منابع عالی برای کمک به دریافت 11 میلی گرم روی در روز شامل صدف (16 میلیگرم در شش صدف متوسط)، فیله گوشت گاو (4.8 میلی گرم در هر وعده 3 اونسی)، لوبیای پخته شده (3.5 میلی گرم در هر فنجان خورش) و گوشت مرغ (2.38 میلی گرم در هر وعده 3 اونسی). دریافت کپسول زینک پلاس توصیه میشود.

3-  مصرف اسید فولیک
مطالعات نشان می دهد که مردان با سطوح پایین این ویتامین کلیدی B مشکل تولید اسپرم سالم دارند. ممکن است بتوانید 400 میکروگرم اسید فولیک از غلات صبحانه غنی شده، سبزیجات برگ سبز، حبوبات و آب پرتقال دریافت کنید.

4- مصرف مولتی ویتامین
هر روز یک قرص مولتی ویتامین مصرف کنید. قرص جایگزین رژیم سالم نیست، اما مولتی ویتامین می تواند به شما کمک کند که مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کنید.

5-  صدف ها
روی موجود در صدف به افزایش تولید اسپرم و تستوسترون کمک می کند. اگر نمی توانید این غذای دریایی را قورت دهید، می توانید روی را در غذاهای باروری مثل گوشت گاو، مرغ، لبنیات، آجیل، تخم مرغ، غلات کامل و لوبیا پیدا کند. یا می توانید روی را به صورت مولتی ویتامین مصرف کنید.

6-  میوه ها و سبزیجات
آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند (مانند میوه های خشک، کران بری) که به محافظت از اسپرم از آسیب سلولی و حفظ آنها کمک می کند.

– ویتامین A :  در غذاهای باروری مانند سبزیجات برگ دار، هویج، فلفل قرمز و زردآلو یافت می شود.
– ویتامین C:  که برای حرکت و زنده ماندن اسپرم ها حیاتی است – در آب پرتقال، گوجه فرنگی، گریپ فروت و بروکلی یافت می شود.
– ویتامین E : که اسپرم را زنده نگه می دارد- را در روغن های گیاهی می توان یافت.
– میوه ها و سبزیجات مانند سبزیجات برگ دار، لوبیا و بسیاری از میوه ها حاوی اسید فولیک 
– ویتامین B :  با خواص آنتی اکسیدانی است که برای حفظ اسپرم از اختلالات کروموزومی بسیار مهم است. 

7-  انار
انار نقش آنتی اکسیدانی قوی دارد. با توجه به تحقیقات در موش، انار می تواند تعداد و کیفیت اسپرم را افزایش دهد.

8- تخمه کدو
این تخمه ها حاوی روی هستند که تستوسترون و تعداد اسپرم را افزایش می دهند. تخمه کدو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که جریان خون را به اندام های جنسی می رساند و عملکرد جنسی را بهبود می بخشد.

 

رژیم غذایی برای پسردار شدن,تغذیه مرد برای پسردار شدن,راههای پسردار شدن
تاثیر مواد غذایی نامناسب در ناباروری مردان

 
غذاهای نامناسب در پسرزایی مردان
مطمئنا، شریک زندگی شما می داند که این چیزها برای قلب یا کمر مناسب نیست، اما اکنون باید با این واقعیت روبرو شود که غذاهای چرب، سرخ شده و شیرین می توانند باروری مردان را مختل کنند.

1-  ماهی با جیوه بالا:
جیوه در زنان و مردان به ناباروری مرتبط است. ماهی هایی که دارای بیشترین مقدار جیوه هستند، ماهی های شمشیری، مگس شاه، ماهی تیلفی، استیک توتون و کوسه هستند. بنابراین اگر به دنبال غذاهای غنی از امگا 3 هستید ماهی قزل آلا مصرف کنید.

2-  نوشیدنی های کافئین دار و الکل:
تحقیقات نشان می دهد که قهوه بیش از حد (یا نوشیدنی چای یا انرژی زا) و الکل بیش از حد می تواند به طور جدی میزان اسپرم را کاهش دهد. بنابراین حداکثر روزی دو فنجان قهوه بخورید، و مصرف الکل را نیز تحت کنترل داشته باشید.

3- سیگار کشیدن و نوشیدنی انرژی زا
تحقیقات بیشتر نشان می دهد پدرانی که نوشیدنی های سنگین مصرف می کنند و سیگار می کشند به اسپرم آسیب می رسانند.

سایر عوامل اثرگذار برکیفیت اسپرم
– استرس شدید
– فعالیت بدنی شدید
– برخی آنتی بیوتیک ها
– تماس حشره کش ها و آفت کش ها
– وقفه زیاد در فعالیت جنسی
– واریکوسل
– ضربات وارد شده به بیضه
– استفاده از داروی استروئیدی

 چه چیزی اسپرم مرد را از بین می برد؟
–  اسپرم سلول تولیدی در مایع منی است که به صورت مایع تولید و در طول رابطه جنسی آزاد می شود. سلولهای اسپرم در حاملگی نقش مهمی دارند. بعضی از مردان ناباروری را به دلیل کم بودن تعداد اسپرم تجربه می کنند. … یک ادعا وجود دارد که نوشیدن شربت لیمو می تواند اسپرم را از بین ببرد.

– اگرچه انتخاب لباس زیر مردانه ممکن است بر درجه حرارت بیضه تاثیر بگذارد و کیفیت اسپرم را کاهش دهد، اما اغلب مطالعات نشان می دهد تفاوت معناداری بین شرت پاچه دار و بدون پاچه در تأثیر آنها بر باروری مردان وجود ندارد. در مطالعه ای از 500 مرد در خصوص نوع لباس زیر در طول روز و شب پرسیده شده است. محققان دریافتند نوع لباس زیر مرد تاثیر چندانی بر بارداری و کیفیت مایع منی ندارد (4 علت اصلی و 7 درمان ناباروری در مردان و تشخیص آن). 

– حمام های گرم و سونا می تواند باعث افزایش دمای بیضه و کاهش تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم شود. اما این گرما تاثیر دائمی روی اسپرم ندارد. کاهش تعداد اسپرم ممکن است به صورت موقت باشد و چند ماه پس از توقف مراجعه به حمام گرم و سونا به حالت طبیعی باز می گردد.

 

 

منبع: ooma.org

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا