توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ورزش

مواردی که بایستی در هنگام ورزش با نوزاد توجه کنیم

مواردی که بایستی در هنگام ورزش با نوزاد توجه کنیم

ورزش نوزاد: والدین فراموش می کنند که ورزش منظم از اوایل سال نیز به طور قابل توجهی به  تقویت  عضلات کمک می کند، در افزایش قد و بهبود سیستم گوارش نوزاد خوب است

پیدا کردن زمانی برای ورزش پس از بچه دار شدن به خصوص برای خانم هایی که به نوزادشان شیر می دهند کا ردشواری است. بسیاری از مادرها با گذاشتن نوزادشان در کلاسکه با وی راه می روند اما به ندرت فرصتی پیدا می کنند تا عضلاتی را که در طی بارداری تحت تاثیر قرار گرفته اند تقویت کرده و تنش ویژه ای را بر روی آن ایجاد نمایند.

ورزش نوزاد: مادر و کودک هر دو از تعاملی که ورزش کردن با هم برایشان ایجاد می کند لذت می برند. ورزش کردن با نوزاد برقراری رابطه را با کودک ارتقا داده و فرصتی به شما می دهد تا برنامه ریزی کرده به پرستار بچه نیازی نداشته باشید و حتی باعث تحریک رشد نوزاد هم می شود. به پدر هم این حرکات را بیاموزید این ورزش ها برای او نیز ممکن است مفید باشد.

به هنگام ورزش با نوزاد این نکات را به یاد داشته باشید:

  • فقط زمانی با او رزش کنید که از خودتمایل نشان می دهد. بهترین زمان نیم ساعت پس از شیر خوردن و زمانی است که پوشکش تمیز است.
  • زمانی که بر روی پاها نشسته یا دراز کشیده است او را با دو دست بگیرید.
  • از حرکت های شدید و ناگهانی خودداری کنید.
  • اگر نوزاد قادر به نگه داشتن سرش نیست (کمتر از ۶ ماه) زمانی که روی زمین دراز نکشیده دو دست را پشت سر او قرار دهید.
  • با نوزاد صحبت کنید و از آن لذت ببرید.مواردی  که بایستی در هنگام ورزش با نوزاد توجه کنیم

 

نشستن کودک

ورزش نوزاد: کف پاها را بر روی یکدیگر بگذارید زانوها را از هم فاصله دهید و بنشینید. کودک را در حالی که بالاتنه اش بر روی پاها قرار گرفته به پشت بخوابانید. دستان کودک را بگیرید حمایت از سرش ضروری است. شکم را به ستون فقرات بکشید کمر را گرد و کودک را به سوی قفسه سینه بیاورید. زمانی که کمر را به روی زمین باز می گردانید کوک را به حالت نشسته و یا ایستاده در آورید. زمانی که به حالت دراز کشیده باز می گردید بار دیگر مشکل تر بلند خواهید شد تنها زمانی که پشت تان از کف زمین فاصله داشته باشد راحتتر می توانید به حالت اول بازگردید. عضلات شکم را به سمت ستون فقرات بفشارید. در انجام دم کمر را بلند کرده پشت کودک را به روی پاها بگذارید. ۳ تا ۵ بار تکرار نمایید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا