توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزشخانه داری

نحوه‌ی شستن پرده زبرا

نحوه‌ی شستن پرده زبرا

برای شستن پرده زبرا می‌توان به صورت هفتگی در همان محلی که نصب شده است آن را با یک دستمال و کمی شامپو فرش تمیز کرد یا هر شش ماه یک بار آن را از محل نصب جدا کرد و با آب و مواد شوینده با دقت و ظرافت شستشو داد.
 
سیرافی ها| سرویس خانه‌داری – یکی از معضلات خانم‌ها در خانه به خصوص در زمان خانه تکانی عید، شستن و تمیز کردن پرده‌های منزل است. این روز‌ها تنوع پرده‌ها از جنس گرفته تا شکل ظاهری و … بسیار زیاد شده است و هر نوع پرده با توجه به جنس و مواد تشکیل دهنده‌اش باید به روش خاص خود شسته شود تا از طول عمر آن کاسته نشود. یکی از این انواع پرده‌ها، پرده‌ی زبرا است که در ادامه نحوه‌ی شستن پرده زبرا و تمیز کردن آن را توضیح خواهیم داد.

نحوه‌ی شستن پرده زبرا

پرده‌ زبرا چیست؟

پرده زبرا یکی از پر طرفدار‌ترین و جدیدترین نوع پرده در بین مردم است. نام گذاری زبرا برای این پرده به خاطر ساختار گوره خری آن است (zebra به معنای گوره خر یا راه راه). از این پرده هم در منزل برای آشپزخانه و اتاق و … و هم در محل کار استفاده می‌کنند و جایگزین مناسبی برای پرده‌های کلاسیک پارچه‌ای، چوبی و فلزی شده است و دارای تنوع رنگ و شکل فراوانی است. این پرده از تور و پارچه تشکیل شده است که به صورت راه راه ظریف و مساوی بافته می‌شود. پرده‌ی زبرا از دو ردیف موازی تشکیل شده است که قابلیت تنظیم نور از ده تا هفتاد درصد را دارد.

نحوه‌ی شستن پرده زبرا

مزایای پرده‌ زبرا

  • دوام بالا و طول عمر زیاد
  • سریع و آسان نصب می‌شود.
  • نقش موثری در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند.
  • قابلیت تنظیم نور بدون نیاز به جمع شدن پرده را دارد.
  • دارای تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد است.
  • شستن پرده زبرا و نظافت آن آسان است.

 

نحوه‌ی شستن پرده زبرا

و اما نحوه‌ی شستن پرده زبرا و تمیز کردن آن

پرده‌های زبرا هم مانند دیگر پرده‌ها به تمیز کردن و شستشو احتیاج دارند. اما به خاطر متفاوت بودن ظاهر و جنس آن‌ها شستن آن‌ها چالش برانگیز است. 
این که پرده شما در طول سال چند بار احتیاج است شسته شود، بستگی دارد به خود شما و آلودگی محیطی که پرده در آن قرار دارد. به طور کلی، بهتر است که هر هفته یک بار به صورت سطحی از غبار پاک شود تا پرده‌ها زیاد آلوده نشوند، اما اگر این کار ممکن نیست می‌توانید هر فصل یا هر شش ماه یک بار جهت شستشوی کامل پرده اقدام کنید.

شستن پرده زبرا به صورت هفتگی

برای عدم جمع شدن گرد و غبار و کثیفی روی پرده می‌توان هفته‌ای یک بار بدون باز کردن و جدا کردن پرده، آن را به صورت سطحی از گرد و غبار و آلودگی پاک کرد. می‌توان از کمی شامپو فرش یا بخار شو برای تمیز‌تر شدن یا برای از بین بردن لک‌ها استفاده نمود.
اگر پرده قابل شستشو نباشد از شستشوی موضعی استفاده کنید و فقط قسمتی که آلودگی دارد را تمیز کنید.

نحوه‌ی شستن پرده زبرا

شستشو در بازه‌ی زمانی دیر‌تر

اگر هفته‌ای یک بار پرده را به صورت سطحی تمیز کنیم، شستن کامل پرده هر شش ماه یک بار کفایت می‌کند و دیگر نیازی به شستشوی فصلی ندارد. برای شستشوی کامل پرده می‌توان آن را به خشکشویی‌های معتبر برد و یا خودتان آن را در منزل بشویید.

برای شستشو در منزل به صورت زیر عمل کنید:

۱. قبل از شستشو حتما از قابل شستشو بودن پرده خود مطمئن شوید. پرده‌ی زبرا از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شود که ممکن است برخی مدل‌ها قابلیت شستشو با آب را نداشته باشند.

۲. پرده را از پنجره جدا کنید. جهت این کار ابتدا پرده را توسط زنجیر تنظیم کننده آن تا پایین باز کنید. سپس قاب را از بست دیواری یا سقفی جدا نمایید.

۳. سپس پرده را روی سطحی صاف پهن کنید و با سر برسی جارو برقی غبار‌های سطحی را بگیرید.

۴. در قدم سوم ترکیبی از مواد شوینده و آب را درست کنید و به کمک اسفنج روی پرده بکشید و با آب کم فشار آبکشی نمایید. 
یا وان حمام را از آب پر کرده و کمی مواد شوینده‌ی بدون اسید داخل آن ریخته و پرده را در آن بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه که خیس خورد به کمک اسفنج یا برس آن را تمیز کنید و با آب با فشار کم آبکشی نمایید. 

۵. پس از آبکشی آن را سریعا در جایگاه خودش نصب و آویزان کنید تا خشک شود.

 

نحوه‌ی شستن پرده زبرا

 

توجه !

  • توجه شود که در زمان شستن پرده زبرا از مواد شوینده‌ی اسیدی استفاده نشود.
  • مراقب باشید به هنگام شست و شو الیاف دچار پارگی یا زدگی نشوند.
  • حتما پرده را عمودی آویزان کنید تا چروک نشود.

 

اگر در مورد نحوه شستن پرده زبرا پیشنهاد یا تجربه خاصی دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر مخاطبان ستاره در میان بگذارید. 

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا