توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
پوشاک بانوانتازه های دنیای مدمدل لباس عروس

همه آنچه باید در انتخاب لباس عروس بدانید

همه آنچه باید در انتخاب لباس عروس بدانید

 همه آنچه باید در انتخاب لباس عروس بدانید

تدارکات مراسم عروسی فهرست بلند بالایی از هماهنگی‌ها و خریدهاست که به زمان زیادی برای برنامه ریزی، انتخاب و تهیه احتیاج دارد. در میان این فهرست تمام نشدنی اما دوست داشتنی، عروس خانم‌ها روی هیچ بخشی به اندازه لباس عروس خود وسواس ندارند. آنها تمام دقت و حوصله خود را خرج ‌می‌کنند تا صاحب لباس عروس رویایی خود شوند. واقعیت هم این است که در این حوزه حق انتخاب گسترده ای دارند و ‌می‌توانند از مدل‌های متنوع لباس عروس برای خود انتخاب کنند اما کدام یک از این انتخاب‌ها بهترین گزینه است؟

 

مدل‌های لباس عروس

به تعداد عروس خانم‌های تاریخ و حتی بیشتر ازآن مدل لباس عروس وجود دارد چون طراحان بسیاری در این حوزه فعالیت ‌می‌کنند. آنها با ارائه سالانه یا فصلی لباس عروس، جریان مد سالانه لباس عروس را ‌می‌سازند اما در کنار آنها طراحان و خیاطانی هستند که با توجه به سلیقه و نیاز عروس خاصی دست به تهیه لباس ‌می‌زنند. برای شناخت مدل‌های متنوع لباس عروس باید بخش‌های اصلی آن شامل یقه، آستین و مدل دامن را شناخت که هر کدام انواع مختلفی دارند.

لباس عروس ‌می‌تواند بدون آستین باشد که اصطلاحا دکلته گفته ‌می‌شود. یقه  این مدل لباس عروس از روی سینه شروع ‌می‌شوند و هر چند نسبت به مدل‌های آستین دار و بند دار در پوشش سخت تر است اما یکی از محبوب ترین مدل‌هاست.

لباس عروس با آستین کاملا بلند که تا مچ دست بیاید، کمتر دیده شده و اغلب طراحان برای مدل‌های آستین دار  از آستین سه ربع استفاده ‌می‌کنند مگر برای کسانی که تاکید به پوشش کامل لباس عروس دارند.

آستین‌های پفی یا کوتاه که به اندازه سرشانه را ‌می‌پوشانند را هم ‌می‌توان در گروه آستین‌های فانتزی قرار داد. البته سال‌هاست کسی آستین‌های پفی را در لباس عروس ندیده است.  آستین حلقه ای هم که نیازی به توضیح ندارد و گزینه مناسبی برای بسیاری از لباس عروس‌هاست مثلا کسانی که ‌می‌خواهند لباس شان حد میانی پوشیدگی و دکلته بودن باشد.

دومین بخش تشکیل دهنده بالاتنه لباس عروس، یقه است که به نظر بسیاری از طراحان، حرف اصلی را در جلوه لباس عروس ‌می‌زند. یقه لباس عروس ‌می‌تواند ایستاده، گرد، مستطیلی، قایقی، دلبری باشد ولی آنچه یقه لباس عروس را مهم و حیاتی ‌می‌کند، هماهنگی با دامن لباس عروس، برش و کار دستی که روی بالاتنه لباس انجام ‌می‌شود. برای کسانی که ‌می‌خواهند لباس عروس ساده ای نداشته باشند و از کار دست یا پارچه‌های کار شده برای جلوه بیشتر لباس خود استفاده کنند، انتخاب نوع مدل بسیار اهمیت دارد مثلا وقتی در بالاتنه لباس عروس از پارچه دانتل یا تور طرحدار استفاده شود، به طور معمول مدل یقه تابع طرح کار شده روی پارچه دانتل یا تور است. در لباس عروس‌های ساده که از پارچه ساتن یا ابریشم به تنهایی استفاده ‌می‌شود، دست طراح  و دوزنده برای اجرای هر مدل یقه که با اندام عروس سازگار باشد، باز است. کسانی هم که مروارید، منجوق یا سنگ دوزی را روی لباس عروس خود دوست دارند، در اغلب مواقع به سراغ یقه دکلته ‌می‌روند.

 

انواع مدل دامن لباس عروس

مشهورترین و متداول ترین دامن لباس عروس پرنسسی یا پفی است که محبوب ترین مدل لباس عروس محسوب ‌می‌شود؛ شاید به این دلیل که برگرفته از لباس‌های پرنسسی در دوران تاریخی است و عروس خانم‌ها را تبدیل به پرنسس رویایی ‌می‌کند. در این مدل برای فرم دادن به دامن از ژپون یا فنر فلزی استفاده ‌می‌شود. مشابه همان فنری که در لباس‌های قدی‌می‌مثل لباس اسکارلت در فیلم برباد رفته استفاده ‌می‌شد.

لباس عروس‌های دنباله دار مناسب کسانی است که ‌می‌خواهند عکس‌های باشکوهی از خود بر جای بگذارند چون این مدل دامن در عکس‌ها جلوه جذابی دارد. در سال‌های اخیر بسیاری از ستارگان سینما این مدل دامن را که در پشت کشیده و بلند است را برای خودشان انتخاب کردند. بلندی دامن به سلیقه شما، مکان و نوع مجلس عروسی بستگی دارد.

 لباس عروس با دامن دم ماهی هم از مدل‌های کلاسیک و همیشه شیک لباس عروس است و به عروس خانم‌هایی پیشنهاد ‌می‌شود که قد بلند و اندام کشیده ای دارند. در این مدل لباس تا زانو تنگ است و زانو به پایین گشاد ‌می‌شود. در مدل‌های سالانه طراحان لباس عروس، همیشه دامن دم ماهی وجود دارد.

لباس عروس ‌می‌تواند دامنی ساده داشته باشد که در نمونه‌هایی با پارچه تور و دانتل طراحان و دوزندگان به سراغ این مدل دامن ‌می‌روند. در این فهرست نباید دامن‌های فانتزی را از قلم انداخت: دامن‌هایی که با چندین طبقه تور ساخته شده اند یا دامن‌هایی که با بلند و کوتاه کردن پشت و جلو متفاوت شده اند.

لباس عروس

لباس عروس رویایی، لباس عروس سنجیده

در نهایت تمام آنچه گفته شد لباس عروس شما ترکیبی از تمام این بخش‌هاست و به همین دلیل مهم است که از مشاوره طراحانی ماهر کمک بگیرید چون اجزایی که تک تک از نظر شما جذاب هستند، ممکن است در ترکیب حالت ایده آل خود را نداشته باشند. کسانی که نگاه حرفه ای و تخصصی در این حوزه دارند، ‌می‌توانند ترکیب‌ها را تجسم و نتیجه نهایی را پیش بینی کنند ولی در کنار رعایت این نکات از ایده ال‌های خودتان دور نشوید. این لباس عروس شماست و باید همانی باشد که بارها به آن فکر کرده و تجسم کرده اید. شما باید حس خوبی از لباس داشته باشد و یادتان باشد که راحتی را فدای شکوه لباس نکنید چون برای خوشگذرانی در شب عروسی خود به این راحتی هم احتیاج دارید.  در زمینه انتخاب مدل لباس عروسی به اندام خودتان هم توجه کنید. اگر اندا‌می‌متناسب دارید، دست تان برای انتخاب هر مدل لباس عروسی باز است اما اگر چاقی موضعی در ناحیه شکم، ران پا یا دست دارید، بهتر است در انتخاب مدل لباس عروس مد نظر قرار دهید. مثلا کسانی که چاقی در ناحیه شکم دارند نباید سراغ مدل دم ماهی بروند یا خانم‌هایی که بازوی درشت دارند، بهتر است لباس عروس آستین دار را در اولویت خود قرار دهند.

بعد از در نظر گرفتن ایده آل‌های خود، باید شرایط دیگری را هم مد نظر داشته باشید. فصل عروسی، مکان عروسی، شرایط فرهنگی و اقتصادی شما وهمسرتان هم در این تصمیم مهم است و در نهایت باید به گزینه ای برسید که جوانب امر در آن سنجیده شده باشد.

 

لباس عروس

الزامات لباس عروسی

کار شما برای پوشش عروسی با انتخاب مدل لباس عروس و سفارش آن تمام نمی‌شود، باید به ملزومات لباس عروس خود مانند دسته گل عروس، تاج عروس و تور عروس هم فکر کنید. در انتخاب دسته گل عروس، هیچ چیز به اندازه فصل تاثیر گذار نیست و ‌می‌توانید متمایز از لباس یا دیگر فاکتورها درباره آن تصمیم بگیرید.

انتخاب تاج عروس تابع مدل مویی است که برای خودتان انتخاب ‌می‌کنید، در این زمینه باید بعد از انتخاب آرایشگاه، مشورت با آرایشگر خود و تصمیم درباره مدل مو دست به انتخاب بزنید و نکاتی ریز دیگری را هم در نظر بگیرید مثلا اگر روی لباس شما مروارید دوزی شده، بهتر است در تاج هم از مروارید استفاده شود یا اگر سنگ استفاده شده، همین فضا را در تاج هم رعایت کنید. یک ترفند ریز در انتخاب قد تاج وجود دارد. اگر اختلاف قد قابل توجهی با داماد دارید، ‌می‌توانید از تاج بلند استفاده کنید؛ بخشی از این اختلاف قد پوشانده ‌می‌شود و مجبور به تحمل کفش با پاشنه خیلی بلند نیستید.

انتخاب تور عروس ک‌می‌سخت تر است چون باید با مدل مو و تاج و لباس عروس هماهنگ شود. ‌می‌توانید از تور بلند یا کوتاه استفاده کنید؛ هم چنین تور ساده یا کارشده. در مزون‌های عروس انواع تورها موجود است، به همین دلیل در انتخاب این مورد عجله نکنید و در پرو دوم یا سوم لباس عروس خود، با امتحان کردن انواع مدل‌های تور، بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

 

تاج عروس

از آرایشگر خود چه بخواهید؟

همان دقتی که در انتخاب مدل لباس و تاج و تور عروس خود به خرج ‌می‌دهید؛ بیشتر و عمیق تر باید در انتخاب آرایشگاه، نوع آرایش و مدل موی خود نداشته باشید چون اهمیت آنها در زیبایی و جلوه شما بیشتر نباشد، کمتر نیست. برای بهترین انتخاب نکات ریزی وجود دارد که ‌می‌توانید مدنظر داشته باشید.

هنگام مراجعه به آرایشگاه در کنار آلبوم‌های عروس از آرایشگر بخواهید که مدل‌های قبل و بعد را ببینید و قضاوت اصلی را براساس آن مدل‌ها انجام دهید.

اطلاعات درستی درباره مراسم خودتان به آرایشگر بدهید مثلا ساعت مراسم، عکاسی در محیط  داخلی و خارجی، محل برگزاری مراسم و….؛ همه این اطلاعات در تصمیم آرایشگر برای نوع آرایش و مواد آرایشی که به کار ‌می‌برد نقش دارد.

ایده آل‌های خودتان از آرایش عروس را با او مطرح کنید. اگر تصور نادرستی داشته باشید، او با توضیحاتش شما را قانع خواهد کرد.

انتخاب سبک آرایش عروس تا حد زیادی تابع جریان مد روز است؛ مثل این روزها که آرایش‌های سبک اروپایی جای خودشان را به آرایش‌های سنگین خلیجی داده اند اما مهارت آرایشگر در یکسان سازی صورت شما، از بین بردن جای لک و جوش احتمالی و… بسیار مهم است.

در انتخاب مدل موی عروس، دست شما باز است تا از میان هزاران مدل مو انتخاب کنید. برای روز عروسی شینیون انتخاب مطمئن تری است چون احتمال خراب شدن کمتری دارد. اما هماهنگی شنیون، لباس و تور شما مهم است. اگر اختلاف قد کمی ‌با داماد دارید بهتر است سراغ مدل‌های شنیون که بالای سر بسته ‌می‌شوند، نروید. اگر لباس شما دکلته است، ‌می‌توانید از شنیون‌های باز که روی شانه هم ‌می‌ریزند انتخاب کنید اما در لباس‌های یقه دار، بسته شدن مو به زیبایی بیشتر شما کمک ‌می‌کند.

آرایش عروس

 

کفش عروس، انتخاب رویایی یا انتخاب منطقی ؟

کفش عروس شما ‌می‌تواند یک انتخاب رویایی مثل کفش سیندرلا باشد اما فراموش نکیند راحتی شما در این شب خیلی مهم است. اگر لباس عروس شما بلند است، پس با خیال راحت ‌می‌توانید سراغ کفش‌های لژداربروید؛ به خصوص اگر ‌می‌خواهید کفشی با پاشنه بلند بپوشید، لژ یکسره انتخاب بهتری برای شما به حساب ‌می‌آید.

در انتخاب دسته گل عروس، هماهنگی رنگ دسته گل با سایر بخش ها مثل جواهرات خود را جدی بگیرید و از شلوغی رنگ ها جلوگیری کنید. سفیدی و پاکی لباس عروس زیبایی خاص خودش را دارد.

کفش عروس

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا