توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
پوشاک بانوانتازه های دنیای مد

پرطرفدارترین انواع چادر های بازار ایران کدامند؟

از انواع چادر های موجود در بازار می‌توان به مدل‌های پرطرفدار دانشجویی، قجری، اماراتی، عربی، چادر عبایی، شال دار، ملی، جلابیب و لبنانی اشاره کرد.

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!

سیرافی ها| سرویس مد و پوشاک – امروزه با در نظر داشتن این که بانوان مانند آقایان در جامعه به فعالیت و کار می‌­پردازند و حتماً بانوانی که چادر استفاده می‌­کنند نیز در این دسته افراد شاغل قرار دارند، بهتر است با این نوع پوشش نیز بهتر آشنا شویم. در ادامه با مدل‌های متنوع چادر برای بانوان آشنا می‌شوید.

۱. چادر معمولی

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
همه ما با این مدل چادر آشنایی داریم و می‌دانیم که یکی از معمولی‌­ترین و البته پرطرفدار و پرکاربردترین مدل چادر را این چادر به خود اختصاص داده است. حتی بانوانی که چادر را به عنوان پوشش نهایی خود استفاده نمی­‌کنند نیز یک چادر معمولی برای خود دارند. یکی از مشکلات چادر معمولی سختی استفاده در زمانی است که شما وسیله­‌ای را همراه خود دارید مانند یک چتر در روز‌های بارانی! البته بعضی از خانم‌­ها برای راحتی استفاده از این چادر به آن کش می‌دوزند. این چادر هیچگاه اندام شما را دقیق نشان نمی‌دهد و مناسب برای بانوان با هیکل درشت و چاق است. برای دوخت چادر معمولی یا چادر گرد به ۴.۵ متر پارچه با عرض ۱۱۰ الی ۱۱۵ سانتی‌­متر احتیاج است.

۲. چادر ملی

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!یکی از رایج‌ترین انواع چادر، چادر ملیست. این چادر اولین چادر طرح­دار ایرانیست که امروزه کاربرد زیادی برای بانوان چادری دارد. چادر ملی در سال­‌های نخست مخالفان زیادی داشت؛ آن‌ها معتقد بودند این چادر با مانتو خیلی فرقی ندارد، اما موافقان بر این عقیده بودند که این چادر برای بانوان شاغل مناسب‌­تر از چادر معمولی است.

۳. چادر جلابیب

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!

اولین مدل چادری که ثبت ملّی شد مدل چادر جلابیب بود. این مدل چادر تحولی عظیمی در طراحی چادر ایجاد کرد. مدلی خاص که بیشتر منتقدان را نیز موافق استفاده از این مدل چادر کرد؛ نه به تنگی چادر ملی بود و نه به اندازه چادر معمولی آزاد! راحتی در پوشش و استفاده از این مدل چادر باعث شد که طرفداران خاص خود را داشته باشد.

۴. چادر لبنانی

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
مدل چادر لبانی را با توجه از مدل لباس بانوان لبنانی ایده گرفته‌­اند. زمانی که بانوان که این چادر را بر سر دارند اگر دست‌­های خود را باز کنند شما ناخود آگاه به یاد مانتو مدل خفاشی می‌­افتید. بر سر قسمت مچ چادر، کش دوخته می­‌شود یا یک قسمت ۱۰ سانتی­‌متری پارچه چادری اضافه می‌شود. این چادر شما را به راحتی بیشتر دعوت می‌کند و به نوعی مانتو شما در زیر این چادر دیده نمی­‌شود و شما را همواره سیاه­پوش نشان می‌­دهد! مدل این چادر به نوعی است که خانم‌­های لاغر احساس می­‌کنند که این مدل چادر برایشان گشاد است، اما برای تمام بانوان با سلیقه مختلف مناسب است. برای دوخت این مدل چادر به ۳.۵ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر احتیاج است.

۵. چادر شالدار

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
مدل چادر شالدار در دو نوع شالدار بلند و شالدار کوتاه ارائه می‌شود و در قسمت جلو چادر، زیپ برای بسته شدن چادر وجود دارد. چادر شالدار شبیه مانتو است که به آن شال وصل شده است. شال کوتاه دارای قدی تا آرنج و شال بلند تا مچ پا قد آن ادامه دارد. این سبک چادر بعد از یک فیلم تلویزیونی در جامعه چادری رواج پیدا کرد. این چادر نیز مانند سایر انواع چادر دارای مخالفان و موافقان مختلف است.

۶. چادر دانشجویی

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
سبک چادر دانشجویی کاملاً شبیه سازی شده از چادر معمولی است با این تفاوت که شکافی برای خروج دست از پارچه چادر را دارد و قسمتی از آستین مانتو شما مشخص می‌شود. قسمت جلو چادر به طور کامل باز است و ایده خوبی برای استفاده در مهمانی خواهد بود. چادر دانشجویی واقعا مناسب دانشجو‌هاست و برای حمل کتاب و یا کیف کاملاً مناسب است. اما برای افراد شاغل پیشنهاد مناسبی نیست، چون حرکت دست را کمی محدود می‌کند.

۷. چادر عبایی

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
امروزه در بازار دو مدل چادر عبایی وجود دارد که یکی به چادر عبایی ایرانی و دیگری به چادر عبایی عربی معروف است. چادر عبایی ایرانی دارای برش پارچه به سبک ایرانی است و مدلی مابین عبا و چادر دانشجویی دارد.
چادر عبایی عربی، از اصیل­‌ترین مدل چادر عربی به حساب می‌­آید و در دوخت آن پارچه زیادی به کار رفته است؛ و دوخت آن کاملاً شبیه به عباست. چادر عبایی عربی به دو دسته چادر عبایی بدون آستین و با آستین تقسیم می‌­شود.

چادر عبایی با آستین

این سبک چادر عبایی کاملاً مناسب حمل کیف و یا حمل سایر وسایل است و نیاز به استفاده از ساق دست ندارد. معمولاً سر آستین را با چیزی مانند گیپور و نگین تزئین می‌کنند.

چادر عبایی بدون آستین

در این مدل چادر در دو سمت چادر برای دست‌­ها در پارچه شکاف ایجاد شده است.

۸. چادر قجری

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
یکی دیگر از انواع چادر موجود در بازار چادر قجری است. سبک چادر قجری به دلیلی به این نام معروف شده که در زمان قاجار در ایران زمین مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه این سبک بازهم مورد استفاده قرار می‌­گیرد. چادر قجری با نام چادر کمری نیز معروف است. دوخت چادر کمری به نوعی است که در قسمت جلو دوتکه است و از قسمت پشت چادر مانند چادر معمولی و کاملا یک تکه دیده می­‌شود. این چادر در قسمت دامن به دور کمر بسته می‌شود و قسمت بالای سر با کش بر روی سر بانوان ثابت می‌­شود. در قسمت بالای چادر می‌توانند تغییر ایجاد کنند و آستین به قسمت بالا اضافه کند و مانند مقنعه دامن شود؛ و یا اینکه به قسمت دامنی شکل پایین جیب اضافه شود.

۹. چادر اماراتی

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
چادر اماراتی یکی از جدیدترین انواع چادر است. این سبک نیز یکی از مدل چادر‌های موجود در بین اعرابست، اما دارای ۴۰ سانتی‌­متر آستین است. جلوی چادر نیز باز است، اما می‌توانید آن را با کمک زیپ یا دکمه ببندید.

۱۰. چادر رنگی

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
چادر‌هایی با رنگ­‌های مختلف، اما با سبک چادر‌های گذشته را در این گروه قرار می‌گیرند. رنگ­‌های این دسته شامل رنگ قهوه‌­ای، سبز یشمی، طوسی تیره و یا سورمه‌­ای است. معمولا این چادر‌ها استفاده روزانه ندارند و بیشتر مناسب مهمانی‌­ها و جشن است.

۱۱. چادر‌های دیگر!

انواع مدل چادر، یک انتخاب همه جانبه!
همانطور که می‌دانید انواع چادر را نمی‌توان در این ۱۰ مورد بالا تمام کرد و تنوع بسیار زیاد است. در مطلب فوق تنها به مدل چادر‌های پرطرفدار اشاره شده است. معمولاً خانم­‌های چادری نیز در کمد لباس خود فقط یک نوع چادر نخواهند داشت و انواع مختلفی از چادر‌هایی که با اندام و قد آن‌ها همخوانی دارد را دارند. چادر مناسب مهمانی یا عروسی با چادری که برای رفتن به خرید یا برای دانشگاه استفاده می‌کنند؛ قطعاً متفاوت است.


اگر شما هم ایده و نظری درباره انواع چادر دارید، می‌توانید از طریق بخش “ارسال نظر” پایین همین مطلب آن را با ما و سایر مخاطبان سیرافی ها در میان بگذارید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا