توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهتازه های روانشناسیمراقبت های بارداری

چرا مصرف سیب در دوران بارداری ضروری است ؟

چرا مصرف سیب در دوران بارداری ضروری است ؟

 ضرورت گنجاندن سیب در تغذیه دوران بارداری 

تغذیه دوران بارداری جهت حفظ و کنترل سلامت مادر و نوزاد از اهمیت زیادی برخوردار است. در دوران بارداری برخی از مادران خود به خود قند خونشان بالا می رود و دچار دیابت بارداری می شوند برای کنترل این بیماری نیاز شدیدی به رژیم غذایی دیابت است. سیب بعنوان یک خوراکی سالم فواید و خاصیت های فراوانی دارد که حتما باید در رژیم غذایی بارداری گنجانده شود. سیب سرشار از ویتامین های A، E، D و روی است. سیب دارای مواد مغذی و فواید بسیاری است که حتی برای پیشگیری و کنترل قند خون در دوران بارداری موثر است. دوران بارداری، دوران بسیار مهم و حیاتی است که باید و نباید های فراوانی در زمینه تغذیه دارد.

نقش تغذیه دوران بارداری و سلامت نوزاد

بارداری دوران حساسی برای یک خانم است که نیاز به آمادگی فراوان دارد. در این دوران برای پیشگیری از بیماری های چون دیابت و چربی خون بهتر است خانم ها از مصرف مواد غذایی چرب، سرخ کردنی، غذاهای صنعتی، غذاهای شور، شیرینیجات و هر چیزی که سلامت مادر و نوزاد را به خطر می اندازد جلوگیری کنند. مصرف میوه و سبزیجات تازه حتما باید در سبد تغذیه دوران بارداری گنجانده شود. سیب بعنوان یک میوه مفید علاوه بر مواد مغذی که به جنین می رساند او را در برابر آلرژی در بزرگسالی مصون نگه می دارد. تغذیه دوران بارداری تاثیر مستقیمی بر سلامت نوزاد دارد و تغذیه سالم مادر حتی می تواند سلامت نوزاد را در آینده تامین کند. نتایج حاصل از تحقیقات نشان می دهد که مشکلات نوزادان در بدو تولد ارتباط مستقیمی با تغذیه دوران بارداری مادر دارد.

 

توصیه خوردن سیب در دوران بارداری

مصرف مواد غذایی ناسالم در تغذیه دوران بارداری باعث غلیظ شدن خون و مانع رسیدن مواد مغذی به جنین می شود که در نتیجه باعث بروز مشکلات جسمی و روحی در نوزاد می شود. مصرف سیب علاوه بر  خواصی که دارد از بالا رفتن فشار خون نیز جلوگیری می کند. سیب به دلیل طبع گرمی که دارد به مادان باردار توصیه می شود که بعد از غذا مصرف شود زیرا به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این خوردن سیب برای اشخاصی که خون غلیظی دارند بسیار مناسب است. خوردن سیب به صورت ناشتا در رژیم غذایی کاهش چربی خون بسیار موثر است.

خواص و فواید سیب در تغذیه دوران بارداری

در تغذیه دوران بارداری سیب باعث استحکام و ایمنی جنین می شود همچنین اگر مادر در دوران بارداری روزی یک عدد سیب بخورد نوزاد بعد از به دنیا آمدن دچار بیماری های چون اگزما و آسم نمی شود. مادران باردار می توانند از سیب برای کمپوت و یا دارت با شکر کم استفاده کنند. پای سیب را می توان بعنوان میان وعده مصرف کرد. جلوگیری از چاقی مفرط در دوران بارداری شاید کار مشکلی به نظر بیاید. برخی از مادران در دوران بارداری به دلیل اختلالات هورمونی به پرخوری دچار می شودند.

 

سیب می تواند درمان موثری در جلوگیری از پرخوری باشد. اگر قبل از غذا یک عدد سیب میل شود اشتها برای خوردن غذا کمتر می شود. از آنجایی که چاقی باعث بسیاری از بیماری های  خطرناک برای مادر و نوزاد می شود بنابراین باید وزن را متعادل نگه داشت. چاقی باعث انواع بیماری های دیابت، چربی خون و فشار خون نیز می شود که سلامت مادر و نوزاد را به خطر می اندازد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا