توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهبرنامه رژیمیبیماری ها و راه درمانسلامت

کدام رژیم برای کاهش وزن مناسبتر است؟ رژیم کم کربوهیدرات یا رژیک کم چرب؟

کدام رژیم برای کاهش وزن مناسبتر است؟ رژیم کم کربوهیدرات یا رژیک کم چرب؟

 

diet

پروفسور گاردنر و تیمش روی 609 نفر با گروه سنی 18 تا 50 سال، با نسبت تقریبا 50:50 مرد و زن کار کردند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند و به طور تصادفی یکی از دو رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کم چرب به آنها اختصاص داده شد. همه شرکت کنندگان در این تحقیق رژیم غذایی خود را برای یک سال کامل دنبال کردند.
برای 8 هفته اول رژیم غذایی، به شرکت کنندگان دستور داده شد که بیش از 20 گرم چربی یا کربوهیدرات در روز مصرف نکنند. که این میزان، معادل یک و نیم تکه نان کل گندم (برای کربوهیدرات ها) و یا یک مشت آجیل (در مورد چربی) بود. 

 

از ماه دوم رژیم غذایی، شرکت کنندگان مجاز به مصرف 5-15 گرم اضافی از کربوهیدرات و یا چربی، مطابق با نیازشان بودند.
بنابراین، در حالی که برخی از شرکت کنندگان بیش از 27 کیلوگرم وزن از دست داده بودند. بعضی دیگر 6.8-9 کیلوگرم وزن اضافه کرده بودند. با این حال، محققان نتوانستند بین کاهش وزن و رژیم غذایی کم چربی و کم کربوهیدرات ارتباطی پیدا کنند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا