توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
فواید غذاها

گفته های پزشکی در مورد فواید خرما

گفته های پزشکی در مورد فواید خرما

 

گفته های پزشکی در مورد فواید خرما

 

 

گفته های پزشکی در مورد فواید خرما
خرماها میوه ای قهوه و تیره هستند که از درختان نخل تولید شده اند. این میوه ها به دلیل محتوای تغذیه ای بالا معروف شده اند، آن ها به عنوان منبع عالی از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم، آهن، سدیم، روی و منیزیم شناخته می شوند. خرما همچنین غنی از ویتامین ها مانند ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، تیامین، ویتامین A و K است. این ویتامین ها و مواد معدنی تغذیه قدرتمندی را تشکیل می دهد و بسیاری از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. بیایید بیشتر به مزایای سلامتی مصرف خرما بپردازیم.

یبوست و اختلالات روده ای
بدون شک، خرماها مؤثرترین نوع از غذاهای ملایم هستند. این توضیح می دهد که چرا مصرف آنها به شدت برای افرادی که از یبوست رنج می برند توصیه می شود. خرماها حاوی فیبر محلول هستند که در ایجاد حرکات روده ای سالم ضروری اند و به نوبه خود باعث کاهش نشانه های یبوست می شوند. با توجه به اختلالات روده، خرما دارای نیکوتین زیادی است که برای درمان بسیاری از اختلالات روده ای مفید شناخته شده است. ویتامین های موجود در خرما نیز رشد موجودات پاتولوژیک را مهار کرده و رشد باکتری های دوستانه در روده افزایش می دهد.

استخوان قوی تر
خرماها حاوی مقادیر کافی مواد معدنی مانند مس، منیزیم و سلنیوم هستند که مسئول تقویت استخوان و همچنین مبارزه با بیماری های استخوانی نظیر پوکی استخوان می باشند. بنابراین خرماها به راحتی می توانند به عنوان یک غذای فوق العاده برای استخوان های قوی و سالم شناخته شوند.

درمان کم خونی
خرماها حاوی آهن زیادی هستند که آن ها را تبدیل به یک مکمل بسیار مفید برای افراد مبتلا به کم خونی می کند. خرماها به راحتی می توانند مشکلات ناشی از ضعف آهن در بدن را در بین بیماران مبتلا به کم خونی برطرف کنند که باعث بهبود کوری دیدی در شب و همچنین افزایش سطح انرژی بدن می شود. این به نوبه خود باعث کاهش خستگی همراه با کم خونی می شود.

تسکین آلرژی
بر اساس مطالعات اخیر انجام شده در ایالات متحده، بیش از ۲۳ میلیون نفر از رینیت آلرژیک فصلی (SAR) رنج می برند که با ترکیبات گوگردی آلی درمان می شوند. خرماها حاوی گوگرد ارگانیک هستند که یک عنصر بسیار مهم در اکثر مواد غذایی است که امروز می خوریم. گوگرد آلی دارای بسیاری از مزایای سلامتی است که مهم ترین آنها کاهش واکنش های آلرژیک و آلرژی های فصلی است.

کمک به افزایش وزن 
خرما همچنین وزن سالم را بهبود می بخشد. این از طریق قندها، ویتامین های ضروری و پروتئین ها امکان پذیر است. گر چه اکثر مردم علاقه مند به از دست دادن وزن هستند، مهم است که وزن بدن سالم را حفظ کنید. این جایی است که خرما به کار می آید. آن ها به افراد کم وزن کمک می کنند که وزن سالم داشته باشند.

افزایش انرژی
خرماها غنی از قندهای طبیعی مانند فروکتوز، ساکارز و گلوکز هستند. بنابراین، آنها یک میان وعده کامل برای افرادی هستند که نیاز به تامین سریع انرژی دارند. بسیاری از افراد، از جمله ورزشکاران، قبل از تمرین و یا در فعالیت هایی که به سطوح انرژی بالا نیاز دارند، خرما می خورند.

سیستم عصبی سالم
ویتامین های موجود در خرماهای خوشمزه، ایده آل برای تقویت سلامت سیستم عصبی و همچنین قابلیت های آن هستند. مواد معدنی موجود در خرما مانند پتاسیم نیز نقش مهمی در ساخت سیستم عصبی با افزایش حساسیت و سرعت فعالیت مغز دارند.

سلامت قلب
خرما نیز نقش مهمی در حفظ قلب سالم دارد. این مزایای بهداشتی را می توان به این واقعیت مرتبط دانست که خرما دارای پتاسیم زیادی است که ثابت شده است خطر بیماری های مرتبط با قلب مانند سکته مغزی را کاهش می دهد. خرماها نیز برای کاهش میزان کلسترول در بدن مفید شناخته شده اند که به طور مستقیم با کاهش حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری قلبی، سلامت قلب را بهبود می بخشند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان شکمی
برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که خرما موجب کاهش خطرات سرطان شکم در میان افراد در تمام گروه های سنی می شود. این امر می تواند به این واقعیت مربوط باشد که خرما فیبر محلول زیادی را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه زمانی که آنها مصرف می شوند، تمایل دارند خطر ابتلا به اختلالات روده ای را کاهش دهند که خطر ابتلا به سرطان شکم را کاهش می دهد. خرما همچنین پاتوژن های مضر در سیستم گوارش را از بین می برد که باعث می شود خطر ابتلا به سرطان شکم کاهش یابد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا