توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سرگرمیشعر و جملات کوتاه

۳ انشای زیبا در مورد دوست

۳ انشای زیبا در مورد دوست

انشا در مورد دوست جزو انشا‌های پرطرفدار در کلیه مقاطع تحصیلی است. برای نوشتن انشا در مورد دوست باید به چند نکته از جمله خصوصیات دوست خوب و بد، چگونگی ارتباط با دوست، دوست یابی و… توجه کنیم و سپس یک انشا که مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه‌گیری داشته باشد، بنویسیم. در مطلب حاضر ۳ انشای زیبا با موضوع دوست نوشته‌ایم.
 
 
سیرافی ها| سرویس سرگرمی – دوست و دوست یابی از موضوعات جالب برای نوشتن انشا هستند. در این انشا باید یکی از دوستان خوبمان را در نظر بگیریم و خصوصیات او را توصیف کنیم و نوشته خودمان را در قالب انشا نظم بدهیم و دقت کنیم سه بخش اصلی مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری را داشته باشد. در ادامه مطلب سه انشا درباره دوست نوشته‌ایم. آنها را بخوانید، ایده گرفته و خودتان انشاهای زیبایی بنویسید. در صورت تمایل انشاهای خودتان را از طریق ارسال نظر برای ما و مخاطبان ستاره بفرستید.
 
انشا در مورد دوست
 

انشای اول درباره دوست

دوست یک واژه چهار حرفی است و همه می‌دانند که به شخصی گفته می‌شود که با ما رابطه نزدیک عاطفی دارد. در عین حال میزان صمیمیت با دوست‌های مختلف تفاوت‌های زیادی دارد. با یک دوست رازهایمان را درمیان می‌گذاریم و با دوست دیگر به تفریح می‌رویم و دوست دیگر را به خانه‌مان دعوت می‌کنیم و… اما واقعاً دوست کیست؟
هر انسانی قلباً خواهان دوست است؛ چراکه از تنهایی بیزار است. هر کسی باید دوستی را برگزیند که خوب باشد و در کنار او احساس آرامش کند. دوست خوب در همه لحظات سخت و شیرین در کنارت خواهد بود و نمی‌گذارد لحظه ای را احساس نگرانی کنی.
من هم دوست خویش را بسیار دوست دارم و با او همان‌گونه رفتار می‌کنم که دوست دارم او با من رفتار کند. بهترین لحظات زندگی هر کسی، زمانی است که در کنار دوستان مهربانش ساعت‌ها گرم گفت و گو می‌شود و حساب زمان از دستش می‌رود.

یک دوست خوب از شما انتظار ندارد که همیشه حرف او را تأیید کنید. در عوض وقتی شما عقیده متفاوتی دارید و با او موافق نیستید، به نظر شما احترام می‌گذارد. این کار باعث می‌شود روابط شما جذاب‌تر شود زیرا دوستان خوب می‌توانند نظرات مختلف خود درباره موضوعات مختلف را با هم در میان بگذارند.
من در کنار دوستم احساس آرامش می‌کنم چرا که مدت‌هاست با او انس گرفته‌ام و او را دوست صمیمی خودم می‌دانم. اگر زمانی ناراحت و غمگین باشم، با یک لحظه سخن گفتن با او، تمام غصه‌هایم را فراموش می‌کنم.دوست خوب، مانند فرشته‌ای است که دنیا را برایت مثل بهشت می‌کند و در کنار او حتی خار هم در چشم انسان مانند گلی زیبا دیده می‌شود.
نتیجه مهم این است که باید سعی کنیم بهترین دوست‌ها را انتخاب کنیم تا از بدی بازداشته شویم و به سمت خوبی‌ها حرکت کنیم تا بتوانیم انسان‌های بهتری باشیم.
 
انشا در مورد دوست

انشای دوم درمورد دوست

حقیقت این است که با وجود داشتن پدر و مادر و اقوام، هنوز هم بسیاری از مردم برای گذراندن اوقات فراغت به دوستانشان وابسته هستند و بیشتر وقتشان را با دوستانشان می‌گذرانند. اما هر دوستی، یک دوست خوب نیست. دانستن مشخصات یک دوست خوب در یافتن یک دوست واقعی به ما کمک می‌کند.
وفاداری یک فاکتور اصلی و ضروری در دوستی و یا هر ارتباط دیگری است. یک دوست خوب همیشه به دوستی‌اش وفادار است و وفادار بودن یعنی اینکه به شایعات و حرف‌های بدی که درباره دوستتان گفته می‌شود توجه نکنید و از گفتن شایعات و یا حرفهای زشت درباره آنها پرهیز کنید. اگرچه دوستان خوب هم گاهی ازدست یکدیگر ناراحت و عصبانی شوند اما هرگز پشت سرهم، حرف بد نمی‌زنند.

بخشندگی و سخاوت یکی از علامت‌های یک دوست خوب است. یک فرد سخاوتمند حتی زمانی‌که توانایی و دارایی کمی برای بخشش دارد با کمال میل آنچه که می‌تواند را می‌بخشد. این نشانه فردی است که ارزش دوستی دارد زیرا این خصوصیت اخلاقی نشان می‌دهد که او ذهن و قلبی بخشنده دارد.
دوست واقعی کسی است که به حرف‌های ما گوش می‌دهد و سعی می‌کند ما را درک کند. یک دوست خوب وقتی چیزی را نمی‌فهمد یا درک نمی‌کند درباره آن موضوع سؤال می‌کند تا موضوع را کاملاً متوجه شود.

یک دوست خوب همیشه صادق است و واقعیت را می‌گوید حتی اگر حرفش آزاردهنده باشد. یک دوست خوب برای اینکه شما احساس بهتری داشته باشید به شما دروغ نمی‌گوید در عوض حقیقت را می‌گوید و شما را نصیحت می‌کند. مثلاً اگر لباسی مناسب شما نیست یک دوست خوب با مهربانی می‌گوید: این لباس خیلی خوب نیست، من فکر می‌کنم آن یکی بهتر است.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که همواره علاوه بر اینکه باید به معیارهای انتخاب دوست دقت کنیم تا در دوست‌یابی موفق شویم، خودمان هم باید سعی کنیم خصوصیات یک دوست خوب را داشته باشیم.
 
انشا در مورد دوست

انشای سوم با موضوع دوست

دوست شخصی مهم در زندگی ماست و چه بسا دوست خوب چیزی است که امروزه سخت‌تر از معادن طلا و یا عناصر جدید پیدا می‌شود. امروزه به دلیل وجود ناخالصی میان مردم خیلی سخت یک دوست ناب و واقعی پیدا می‌شود.
یک دوست خوب باید دارای شرایط خاصی باشد مثلا از نظر من: دوست خوب باید مانند یک آینه باشد بدی‌ها خوبی‌ها را به نرمی نشان بدهد اگر چه هزاران تکه شود. دوست خوب باید یک راهنمای خوب باشد و راه‌هایی که برای خود می‌پسندد به ما نشان دهد و در تنگدستی و درماندگی به داد ما برسد «دوست آن است که گیرد دست دوست / در پریشان حالی و درماندگی.» دوست نباید تازمانی که انسان داراست گرد آن بچرخد ودر نداری آن را ترک کن وگرنه باید گفت «این دغل دوستان که می‌بینی مگسانند گرد شیرینی.»

امام علی می‌فرماید: دوستت كسی است كه تو را از بدی باز بدارد و دشمنت آن كس است كه تو را به بدی وادار كند. دوست خوب انسان را به طرف خدا می‌كشاند. هنری فورد هم می‌گوید: بهترین دوست و همراه من کسی است که از من بهترین را بسازد. هنری فورد یادآوری می‌کند که یک دوست و همراه خوب باید فردی باشد که از هرکسی بهترین فرد ممکن را بسازد. اگر وقتمان را با مردمی می‌گذرانیم که ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند و ما را به زندگی بهتر هدایت می‌کنند، پس در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.
از این همه نتیجه می‌گیریم که دوست خوب مانند طلا و جواهر است و به سختی پیدا می‌شود؛ پس اگر دوست خوب دارید به راحتی او را از دست ندهید.

 
امیدواریم انشاهایی که درباره دوست خواندید مورد پسندتان واقع شده باشد. از طریق ارسال نظر برایمان بنویسید کدام انشا را بیشتر دوست داشتید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا