توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تعلیم و تربیتسلامتمادر و کودک

۴ بازی که به کودکان راستگویی را یاد می‌دهد

در این مطلب ۴ بازی آموزش می دهیم که انجام آنها به کودک راستگویی را می آموزد و یاد می دهد به هیچ وجه دروغ نگوید. اگر در تلاشید صداقت را به فرزندانتان بیاموزید پیشنهاد می کنیم از انجام این بازی ها نگذرید. وقتی که شما کودک عزیزتان را در حین نوشتن با ماژیک روی دیوار گیر می اندازید ، آن وقت او دوست نامرئی خودش را سرزنش می کند و تقریبا غیر ممکن است که جلوی خنده خود را بگیرید.

در حالی که ممکن است اولین اولویت شما این باشد که او را برای مجازات سختی به اتاقش بفرستید ، به یاد داشته بشید که داستان سرایی ، خالی بندی ، انکار ، اغراق و تقلب همگی بخشی از فرآیند یادگیری هستند.

دانشمندان به آزمایش کردن و توسعه مرزهای خود روی کودکان ۲ تا ۵ ساله بسیار علاقه مند هستند. در واقع آن ها در یک دنیای خیالی سیر می کنند که در آن اسب ها پرواز می کنند ، ماشین ها حرف می زنند و ابرقهرمان ها روز را نجات می دهند که موجب ایجاد تمایز بین واقعیت و خیال می شود. کودکان پیش دبستانی دروغگو های خلاقی هستند ، بنابراین شما باید قدری باهوش تر باشید تا کودکی را پروش دهید ( بزرگ کنید ) که صداقت برایش ارزش داشته باشد.

تلفن

بازی قدیمی تلفن بازی نه تنها مهارت های حافظه و تمرکز را افزایش می دهد ، بلکه به کودکان پیش دبستانی می آموزد که داستان هایی که می شنوند را شاخ و برگ ندهند. شما می توانید با کودک دو ساله خود ورژن ساده این بازی را انجام دهید مثل ” رنگ مورد علاقه من بنفش است و من فیل های صورتی را خیلی دوست دارم” . وقتی که مهارت های کودک شما رشد می کند ، داستان های واضح و طولانی تری سر هم می کند مثل ” دو میمون آبی بودند که دوست داشتند در جنگل مارشمالو بازی کنند و پیتزای پپرونی بخورند.”

دو حقیقت و یک دروغ

ایجاد تغییر در سر تیتر های اخبار مشهور ، یک بازی بسیار ساده است.سه حقیقت در مورد فعالیت هایی که در طول روز فرزند شما رخ داده است را انتخاب کنید ولی یکی از آن ها را به انتخاب شاخ و برگ دهید و تغییر دهید مثل رفتن به پارک به جای مدرسه و یا پوشیدن پیراهن قرمز به جای نارنجی . وقتی که کودک شما دروغ را تشخیص داد ، در مورد این صحبت کنید که چه حسی دارد که کسی در مورد شما دروغ بگوید.

آموزش صداقت و راستگویی به کودکان

در برابر من مقاومت کن

شما می توانید با یک آزمایش استاندارد روانشناسی ، راستگویی کودک پیش دبستانی خود را بسنجید. یک اسباب بازی مورد علاقه ای که صدای متمایزی زیر پتو ایجاد می کند را قایم کنید و به کودک خود بگویید که اگر آن را حدس بزند ، جایزه می گیرد مثل داستان اضافی ( بیشتر ) وقت خواب. قبل اینکه حدس بزند ، اتاق را به بهانه ای ترک کنید و از فاصله دوراو را مشاهده کنید و ببینید که آیا زیر پتو را نگاه می کند.

اگر او دزدکی نگاه کرد نگران نباشید زیرا او هنوز در گروه خوبی قرار دارد. یک مطالعه ای در سال ۲۰۰۲ در قانون و رفتار انسان انتشار یافت که زمانی ۳۷ درصد کودکان ۳ تا ۴ ساله دزدکی نگاه می کنند ، ۸۶ درصد کودکان ۴ تا ۷ ساله تقلب می کنند تا مطمئن شوند که جایزه را می گیرند.

گوسفند یا گرگ

حتی بچه های کوچک هم شروه به فهمیدن اعتقادات مذهبی می کنند، مثل ” تو نباید دروغ بگویی ” به اشتراک گذاشتن داستان هایی مثل ” گرگ در لباس بره “یک معرفی فوق العاده به ارزش های اخلاقی مثل راستگویی و امانت و درستی است. بعد از خواندن داستان یک تصویری از گرگ و بره به کودک خود بدهید و از آن ها بخواهید که اگر جمله درستی شنیدند تصویر بره را بالا ببرند مثل ” کسی که اعتراف کند شیطنت کرده است.” و اگر جملات فریبنده ای شنیدند تصویر گرگ را بالا ببرند مثل ” کسی که دیگران را سرزنش کند.”

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا