توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییبیماری ها و راه درمانتوصیه های پذشکیسلامت

۸ درمان خانگی سرفه و گلودرد

۸ درمان خانگی سرفه و گلودرد

راه های درمان سریع سرفه و گلودرد

۸ درمان خانگی سرفه و گلودرد

سرفه و گلودرد را باید جدی بگیرید و در درمان آنها به خصوص از راه طبیعی که بهترین راه و روش است و کمترین عوارض را دارد تلاش کنید.

۱- با عسل و لیمو به جنگ سرفه بروید:
مقدار ۳ قاشق عسل را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو در یک لیوان آب جوش حل کنید تا یک محلول جادویی برای تسکین سرفه و گلودرد در خانه بسازید.

۲- فلفل سیاه و عسل را امتحان کنید:
۱ قاشق چای خوری فلفل سیاه را به همراه ۲ قاشق چای خوری عسل در یک لیوان آب جوش حل کنید و میل بفرمائید البته باید بدانید که این محلول برای سرفه های خلط دار و تر تجویز می شود.

۳- آبلیمو و نمک غرغره کنید:
مقداری آبلیمو و نمک را در یک لیوان آب ولرم و یا گرم حل کنید و در روز ۲ تا ۳ بار غرغره کنید.

۴- نوشیدنی های داغ بنوشید:
شیر و یا دمنوش های گرم سرفه و گلو درد را تسکین می بخشد. همچنین سوپ ها و آش های خانگی بسیار توصیه می شوند.

۵- بادام و آب پرتقال را فراموش نکنید:
بسیاری از مردمان آسیایی این محلول را موثر در درمان و تسکین گلودرد و سرفه می دانند. بادام ها را پودر کرده و در یک لیوان آب پرتقال طبیعی مخلوط کنید و بنوشید فقط آب پزتقال نباید زیاد ترش باشد.

۶-آویشن و پونه دم کنید:
آویشن و پونه به دلیل دارا بودن املاح گیاهی و خواص خاص شان از قدیم برای درمان عفونت ها و برخی بیماری ها توصیه می شدند که دم کرده این دو با هم برای درمان گلودرد و سرفه بسیار موثر است.

۷-پماد ویکس مصرف کنید:
ویکس مثل یک حرارت دهنده گرمایی را ایجاد می کند که در گلو و سرفه های خشک را التیام می بخشد.

۸-چهار تخم دم کنید:
به جرات می توان گفت چهار تخم بهترین داروی گیاهی برای درمان سرفه و گلودرد های شدید است. به دانه ی موجود در این ترکیب موجود در عطاری ها برای از بین بردن خلط مفید است.
بسیار جالب است که مصرف این دمنوش ها در کشورهای خارجی به خصوص در اروپا به طور گسترده مصرف می شوند و از آنها به جای داروها و شربت های شیمیایی مصرف می کنند. / namnak.com

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا