توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
توصیه های پذشکی

خاصیت درمانی پرتقال بر سلامت

خاصیت درمانی پرتقال بر سلامت

خاصیت درمانی پرتقال بر سلامت

خاصیت درمانی پرتقال بر سلامت
پرتقال میان تمام میوه های مرکبات محبوب ترین می باشد. این میوه قطعا با طعم خوشمزه آبدار و غلظت بالای ویتامین C و دیگر مواد مغذی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. پرتقال ها به طور گسترده ای محبوب هستند و حدود ۷۰ درصد از تولید مرکبات در جهان را تشکیل می دهند. طعم شگفت انگیز آنها نه تنها باعث می شود جزو میان وعده های محبوب باشند، بلکه یک عنصر مهم دارای مواد غذایی مختلف می باشند. حتی پوست پرتقال حاوی غلظت های ناپایدار در است که دارای مزایای سلامتی هستند.
مراقبت از سیستم قلبی عروقی 
پرتقال ها غنی از پتاسیم هستند، یک ماده معدنی الکترولیتی که عملکرد قلب را کنترل می کند. سطوح پایین پتاسیم می تواند منجر به ریتم غیر طبیعی قلب به نام آریتمی شود. به غیر از این، نوشیدن آب پرتقال می تواند سطح کلسترول LDL بد را کاهش دهد که در شریان ها و رگ های خونی شما جمع می شود و باعث مشکلات قلبی، مشکلات قلبی عروقی، قطع جریان خون سالم و جریان اکسیژن خون می شود.
کنترل فشار خون
این میوه پوست نارنجی حاوی پتاسیم در مقادیر قابل توجه است. عنصر حیاتی سلول های انسانی و مایعات بدن، برای کنترل قلب و فشار خون در مقابله با سدیم کمک می کند.
جلوگیری از سرطان
مزیت لیموویید مرکبات موجود در پرتقال برای مبارزه با انواع مختلف سرطان مانند سرطان پوست، ریه، پستان، معده و روده ثابت شده است. تحقیقات انجام شده در ژاپن ثابت کرده است که خوردن پرتقال ماندارین می تواند سرطان کبد را به دلیل وجود ترکیبات ویتامین A به نام کاروتنوئید کاهش دهد. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئید مانند بتا کریپتوکسانتین، زاکسنتین و لووتیون هستند که از سرطان های ریه و حفره دهان محافظت می کنند.
خواص ضد التهابی
مقدار فراوان ویتامین C در پرتقال یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند آسیب های اکسیدانی را کاهش دهد و مقاومت بدن را در برابر عوامل عفونی بهبود بخشد. ویتامین C با رادیکال های آزاد و مضر ضد التهابی موجود در خون مبارزه می کند. مصرف آب پرتقال همراه با غذای حاوی کربوهیدرات و یا چربی بالا یک اقدام پیشگیرانه در برابر مقاومت به انسولین و آترواسکلروز است.
سلامت چشم
پرتقال غنی از ویتامین A و همچنین محتوای مختلف فلاونوئید همراه با ذرات آنتی اکسیدانی مانند آلفا و بتا کاروتن ها، بتا کریپتوکسانتین، زئاکسانت و لووتین است که در حفظ غشاء مخاطی سالم و پوست چشم کمک کرده و همچنین از دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند.
جلوگیری از بیماری کلیوی
مصرف منظم آب پرتقال مانع از بیماری کلیوی و موجب کاهش خطر سنگ کلیه می شود.
مفید برای بیماران دیابتی
افراد دیابتی قادر به جذب گلوکز نیستند زیرا سلولهای بتا در پانکراس آنها یا توانایی تولید انسولین را ندارند یا قادر به پاسخگویی به تولید انسولین نیستند. محتوای بالای فیبر و شاخص گلیسمی بالای پرتقال آنها را برای بیماران دیابتی مفید می سازد. پوست پرتقال درصد پایین تری شکر دارد که می تواند سطح قند خون فرد را کاهش دهد.
بهبود ایمنی
پرتقال بیش از ۱۰۰٪ از نیاز روزانه ویتامین C را فراهم می کند. این مواد مغذی باعث افزایش سطح ایمنی بدن می شود و از بیماری ها و عفونت ها جلوگیری می کند. آنها همچنین دارای پلی فنول هایی هستند که از عفونت های ویروسی محافظت می کنند.
جلوگیری از زخم معده
پرتقال منبع بسیار خوبی از فیبر است که می تواند معده و روده شما را سالم نگه دارد و همچنین از بیماری هایی مانند زخم معده و یبوست جلوگیری کند.
مفید در دوران بارداری
فولات یا اسید فولیک موجود در این میوه های آبدار باعث پیشرفت مغز می شوند و اندام های حیاتی نوزاد را سالم نگه می دارند. نوشیدن یک سوم فنجان آب پرتقال هر روز حدود ۴۰ میلی گرم فلاوات را به مادران باردار می دهد، که معادل ۱۰ درصد از ارزش روزانه توصیه شده است.
بهبود کیفیت اسپرم 
آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در پرتقال، کیفیت و حرکت اسپرم را بهبود می بخشد، در نتیجه باعث حفظ باروری می شود.
کمک به کاهش وزن
پرتقال ها بدون چربی و کالری هستند و حاوی مقدار زیادی از فیبرهای رژیمی به نام پکتین می باشند. علاوه بر این، پرتقال حاوی مواد مغذی حیاتی مثل تیامین، نیاسین، ویتامین B۶، منیزیم و مس است. تمام این مطالب به کاهش وزن کمک می کند و مواد مغذی و ویتامین های حیاتی بدن را افزایش می دهد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا