توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
برنامه رژیمی

راه ساده کاهش وزن

راه ساده کاهش وزن

راه ساده کاهش وزن

اگر مدتی‌ هست که باشگاه می‌روید مثلا دو ماه و هیچ تغییری در بدن خود و کاهش وزن احساس نکردید وقت آن رسیده که اصلاحاتی را انجام دهید. تعدادی از تغییرات ساده و کوچک در برنامه غذا و ورزشی شما می‌تواند فرق زیادی در شما ایجاد کند. من به شما چند راه ساده توصیه می‌کنم:

تمرین با وزنه

بهترین راه برای خانم‌ها برای سوزاندن چربی‌ و همزمان با آن، تبدیل بدن شما به یک بدن ماهیچه‌ای تمرین با وزنه است. تمرینت ورزشی در باشگاه با وزنه، حجم عضلات شما را افزایش می‌دهد که این به معنی‌ بالا بردن سطح سوخت و ساز بدن است. در یک کلام ماهیچه بیشتر یعنی‌ سوزاندن کالری بیشتر. علاوه بر این که تمرینات با وزنه سبب سوزاندن چربی‌ در بدن می‌شود، تحقیقات نشان داده است که این سبک  ورزش از انباشته شدن چربی‌ در ناحیه شکمی جلوگیری می‌‌کند.

تمرینات اینتروال را امتحان کنید

تمرینات فشرده اینتروال راه حل مناسب دیگری برای سوزندن کالری بیشتر است. روش و تکنیک این نوع از تمرینات به این ترتیب است که هر ‌ست شامل ۳۰ ثانیه تا دو دقیقه تمرین بسیار سنگین است به اضافه زمان استراحت یک دقیقه، که می‌تواند ۶ تا ۸بار در هر ‌ست ورزشی تکرار شود.

تمیرنات اینتروال را می‌توایند در داخل منزل، باشگاه یا فضای باز انجام دهید؛ به عنوانه مثال روی تردمیل، دوچرخه ثابت، دویدن و تمرینات مشابه. این سبک از تمرینات ورزشی به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و توصیه بر این است که در ابتدا و انتهای تمرینات انجام شود. برای نتیجه بهتر ۱۰ دقیقه در ابتدا و ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در انتهای ورزش این تمرینات را انجام دهید.

میان وعده پس از ورزش

این که بعد از ورزش یا رفتن به باشگاه چه میان وعده‌ای انتخاب کنیم سوال بسیار مهمی‌ است و روی متابولیسم بدن اثر می‌گذرد. وقتی‌ ورزش می‌کنید سوخت و ساز بدن را به طور موقت بالا می‌برید که یعنی‌ سوزاندن سریعتر انرژی‌. نتیجه تحقیقات نشان داده است که مصرف کمتر کربوهیدرات بعد از ورزش سبب افزش حساسیت به انسولین در بدن می‌شود که به کاهش وزن کمک می‌کند.

سبز باشید

برای کمک به کاهش وزن و چربی‌ سوزی چای سبز بنوشید. آنتی اکیسدان‌ها و سایر ترکیبات موجود در چای سبز علاوه بر خواص ضد سرطان روی سیستم مرکزی بدن تاثیر گذشته و به کاهش وزن و دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

ماهی بیشتری میل کنید

یک راه بسیار ساده برای کم کردن چند کیلو  وزن اضافی این است که در طول هفته تعداد وعده‌های که ماهی‌ می‌خورید را افزایش دهید. بر اساس نتیجه بسیاری از مطالعات روغن ماهی‌ مثل سالمون و یا دیگر انواع ماهی‌ به از بین بردن چربی‌ اندوخته در بدن کمک می‌‌کنند. امگا ۳ موجود در ماهی‌ همین طور سلول‌های بد چربی‌ را به چربی‌ خوب تبدیل می‌کند که کالری سوزی را در بدن افزایش می‌دهد. مصرف ۳ وعده ماهی‌ در هفته کمک بسیار زیادی به شما در کاهش وزن خواهید کرد، ماهی‌ را بخار بپز و یا در داخل فر بپزید و از سرخ کردن آن با روغن بپرهیزید

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا