توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بیماری ها و راه درمانتوصیه های پذشکی

۷ دلیل خوب برای زود شام خوردن

۷ دلیل خوب برای زود شام خوردن

7 دلیل خوب برای زود شام خوردن

۷ دلیل خوب برای زود شام خوردن

اگر فکر می کنید هر زمان که دوست دارید برای خوردن غذا خوب است، شما اشتباه می کنید. ما به وعده غذایی به موقع نیاز داریم زیرا بدن ما تحت تاثیر ریتم های روزانه ما برای خوردن و خوابیدن قرار می گیرد. مطالعات بین تغییرات در ریتم خوردن / خوابیدن و سلامت کلی بدن رابطه ای کشف کرده اند. به همین دلیل یک شام زود هنگام برای سلامتی شما خوب است. در این مطلب برخی از مزایای خوردن شام زود هنگام را بررسی می کنیم.

خواب بهتر
وعده های غذایی بعد از ظهر و آخر شب می تواند در خواب شما اختلال ایجاد کند. این رفتارها می تواند موجب سوء هاضمه ای شود که ممکن است شما را از خواب عمیق و خواب REM دور کند. اگر اخیرا در خوابتان دچار مشکل شده اید، سعی کنید زمان خوردن شام خود را تغییر داده و به اوایل شب منتقل کنید و از خوردن غذاهای سنگین دو ساعت قبل از خوابتان اجتناب کنید.

سلامت گوارش
اگر اغلب دچار سوزش سر دل، اسیدیته و گاز می شوید، ممکن است به دلیل عدم داشتن زمان مشخص برای خوردن شامتان باشد. هنگامی که با فاصله کمی بعد از خوردن شام به خواب می روید، بدن شما زمان کافی برای هضم غذا را دریافت نمی کند. به عنوان یک نتیجه از عدم هضم مناسب شما ممکن است مشکلات روده را تجربه کنید.

مدیریت وزن
هنگامی که شام ​​را در اواخر شب بخورید، به احتمال زیاد اضافه وزن خواهید داشت. علتش این است که مغز شما هنوز در طول خواب فعال است، اما بدن شما کمتر فعال است و کالری کمتری نسبت به فعالیت های معمول روزانه مصرف می کند. اگر میزان کالری روزانه خود را در طول روز یا ابتدای شب بالا ببرید، زمان زیادی برای سوزاندن آن ها با ورزش وجود دارد، اما اگر بیش از حد مجاز در شب قبل از خواب کالری مصرف کنید، فرصت کمتری برای انجام این کار وجود دارد. کالری اضافی دریافتی از یک غذا در اواخر شب معمولا در حالی که شما به خواب می روید به عنوان چربی ذخیره می شود و می تواند منجر به افزایش قابل توجه وزن در شما شود و بنابراین شما در معرض خطر ابتلا به اضافه وزن قرار می گیرید. به گفته کلی گلازر بارون، روانشناس بهداشت و مدرس علوم اعصاب دانشگاهNorthwestern، این چربی ها با افزایش فعالیت بدنی در روز بعد، قابل سوختن نیستند. علاوه بر این، افرادی که در اواخر شب غذا بخورند به احتمال زیاد غذاهای فرآوری شده و چربی را به جای گزینه های سالم تر مانند میوه های تازه یا سبزیجات مصرف می کنند.

سلامت قلب
خوردن شام در زمان مناسب و مصرف غذاهای سبک در اوایل شب ارتباط مستقیم با سلامت قلب دارد. در اینجا یک دلیل دیگر برای خوردن شام در اوایل شب، کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی است. انتظار برای خوردن شام باعث می شود تمایل به غذا خوردن بیشتر شود و زمانی که این کالری ها سوزانده نشوند، به تری گلیسیرید تبدیل می شوند که خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را افزایش می دهند.

سحرخیز بودن در روز بعد
وقتی دیر غذا می خورید و تا دیر وقت بیدار می مانید احتمالا روز بعد وعده صبحانه را از دست می دهید. وقتی شما وعده های غذایی را به موقع نخورید و تمام روز را برای شام خوردن منتظر بمانید، بدن شما با ذخیره انسولین پاسخ می دهد و خطر ذخیره سازی چربی بدن را افزایش می دهد. از سوی دیگر، خوردن شام زود هنگام موجب سحرخیزی در روز بعد می شود و زمان زیادی را برای خوردن صبحانه فراهم می کند.

انرژی بهتر
وقتی شام را در زمان مناسب بخورید و در صبح روز بعد صبحانه را از دست ندهید، انرژی بدن شما حفظ خواهد شد. هنگامی که زمان غذا خوردن را به تعویق می اندازید، این کار می تواند انرژی شما را از بین ببرد. علاوه بر این، شما را با قند خون پایین و خستگی مواجه می کند.
زمان داشتن برای ورزش کردن
هنگامی که شما زود شام می خورید و زود به رختخواب می روید، این کار به شما فرصتی می دهد تا زودتر بیدار شوید و ورزش کنید. همه ما از ارزش ورزش و سهم آن در بدن سالم آگاه هستیم.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا